2020-08-19, 10:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Den/de som lade upp Rättegången på Tuben och raggade prenumeranter har stängt ned filerna. Kanske de behövde utgivningstillstånd?

Jag använde hellre ditt suveräna moln med filer och det är nog saknat av många fler. Kommer du igen med ett nytt?
Vad hände med nonada?
Ingen som vet?
Citera
2020-08-19, 12:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Här är väl det enda som jag inte håller med dig. För mig verkar det osannolikt.

Som jag ser det är det bara i de allra första förhören som han försöker hemlighålla sitt förhållande med LW. Att han får tillbaka sitt minne när han läser FUP kan väl möjligen hålla i rätten, men i ärlighetens namn tror jag inte många går på det.

Nä kan hända att en känslokall manipulativ lögnare inte gör någon till mördare.
Men så är det ju inte bara det...
Men det är inget som rätten verkar ta hänsyn till heller.

Nä, jag har gett upp hoppet.

Nej du får inte ge upp hoppet, Inte du, Du är limmet som håller ihop hela denna tråd, Lämnar du så rasar tråden ihop som ett jävla korthus och det vägrar jag. SD ska dömas för detta vidriga brott så är det bara. Du och fröken sverige gör ett fantastiskt grävande och det ska ni fortsätta med. Snart, mycket snart är vi i mål. Låt Steffeponken fira sin sista jul i frihet och ta sina burkar men när mars månad kommer så kommer även pay back time för fam Wesström och unge Aron får äntligen frid i sinnet. Tro mej när jag säger att Steffeponken kommer att bli straffad antingen på det ena viset eller det andra viset men straffad blir han.[/quote]

Jag är väldigt glad att det finns många som kämpar på i tråden, åt samma håll. Många som är sansade och känner djupt för de brott som Lena utsattes för.

Det som känns extra svårt att ta är att Lena kanske var på väg att bryta "förhäxningen", den bindning som hon har haft.

Det gör ont att tänka på att A*ron har fått psykiska problem efter detta hemska trauma.

Det långa lidande detta har inneburit för alla inblandade och den långa väntan till HR förlänger traumat.

Jag kan förstå också att det blir ansträngande för åklagarna som under tiden jobbar med andra fall. Och det är mycket som måste refrechas inför en ny rättegång. Saker måste ligga nära ytan under rättegången, för att man snabbt ska kunna reagera.

Jag hoppas innerligt att man har kunnat komma vidare med undersökningar. Tänk om man kunnat hitta någon expert inom områden för att få mer definitiva svar?

Känns också oetiskt att Google vägrar att samarbeta. Så mycket de vet om oss, varje steg, varje andetag. De vet t om våra tankar innan vi ens själva har formulerat dom. Så mycket får de av oss, vad får vi tillbaka? Inte ens vid ett mord kan de bistå.

Nu vandrade mina tankar iväg, men vad jag egentligen vill säga är att jag är djupt orolig för resultatet av en ny rättegång.

Men Karma till gärningsmannen! Livet är inte rättvist. Men jag tror att förr eller senare kommer rättvisan till sin rätt.

På ett eller annat sätt!
Citera
2020-08-19, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Finns ingen periodicitet för 20.29- och 23.34-händelserna (öppna och/eller uppdatera webbsida), finns endast dessa två händelser av den typen.

Det där 23.34-alibit är alltså svårt att förklara bort, den som kommit närmast är nog den som spekulerade i att datorlocket gått upp spontant. Om inte datorn är lösenordsskyddad så skulle den där cachehändelsen kunna uppstå på det sättet. Det skulle i så fall också kunna förklara varför SD inte kände till alibit förrän han läste fup.

Men den absolut sannolikaste och rimligaste förklaringen är den som SD framförde i TR-brevet,

SDs dator inte lösenordsskyddad???
Citera
2020-08-19, 14:19
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Hoppsan!

Finns det någon datoraktivitet på SDs dator 02.39 natt mellan 14 och 15 maj 2018?
Det finns (lyssnar just nu på YT 28) registrerade ”händelser” vid dessa tidpunkter:
20.29 (14/5)
23.34 (14/5)
(???) 02.39 (???)
05.44 (15/5)

Som jag ser det är det 3 timmar och 5 minuter mellan de olika ”aktiviteterna” - 6 timmar 10 minuter mellan 23.34 och 05.44, alltså dubbla tiden.

Kan det ligga nåt i detta? Kan det vara automatiskt genererat eller har SD även vid dessa tillfällen prickat rätt?

Som bekant har han ett antal ”aktiviteter” som ser ut så här:
xx.00.00

Jag kan så klart ha räknat - och tänkt - helt bort i tok 🤓

Citat:
Ser man på.
AB 163 B sid 589

Nåt händer även 02.39

Även vid andra tider så klart.

Men med regelbundenheten av 3 timmar och 5 minuter så ”händer det nåt” med SDs dator.
Det intressanta är alltså att den heta tiden 23.34 ingår i denna serie.

Citat:
Det finns bara två händelser av typen webbsida laddas (om), 20.29 och 23.34.

Och till dem finns naturliga förklaringar.

Citat:
Må dä.

It-teknikern och åkl pratar om händelserna 20.29, 23.34 och 05.44

It-teknikern pratar om ”sjok” och därför kollade jag efter ett mönster beträffande just de tiderna. Och om jag hittade nåt som passar in, nämligen 02.39, vilket jag gjorde.

Jag har dock inte gjort samma manöver med låt oss säga 20.12, 22.14, 00.16 och 02.18 för att nu bara skriva några hypotetiska tidpunkter. Det finns ju en faslig massa tidpunkter i it-redovisningen, tidpunkter som man säkert kan hitta mönster i. Det är också en ansenlig mängd olika händelser som redovisas.

Men jag reagerade över att just de tre tiderna nämndes.

Citat:
Ja det finns dels syncloggen som är ointressant i sammanhanget, det handlar om automatiska synkningar med Drive.

Det intressanta är Chrome Cache Records som visar användandet av webbläsarens cacheminne. Där finns två "stora" händelser som sticker ut, 20.29 och 23.34. Sådana händelser uppstår inte spontant, åtminstone inte på min dator och inte SD-datorn heller.

Citat:
Finns ingen periodicitet för 20.29- och 23.34-händelserna (öppna och/eller uppdatera webbsida), finns endast dessa två händelser av den typen.

Det där 23.34-alibit är alltså svårt att förklara bort, den som kommit närmast är nog den som spekulerade i att datorlocket gått upp spontant. Om inte datorn är lösenordsskyddad så skulle den där cachehändelsen kunna uppstå på det sättet. Det skulle i så fall också kunna förklara varför SD inte kände till alibit förrän han läste fup.

Men den absolut sannolikaste och rimligaste förklaringen är den som SD framförde i TR-brevet,

Lite för och emot.

Jag försöker utan framgång citera fler inlägg. Det finns fler inlägg i kedjan bland annat från Trie och VigosRos- men de kommer inte med när jag citerar.
Citera
2020-08-19, 14:23
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Suverän upptäckt! SDs "alibi" borta med vinden. Men, som sagt, tid för mord hade galningen mer än nog hur som helst.

Citat:
MrBarnaby är inte imponerad...

Jag vet inte om man kan hitta liknande mönster vid andra tidpunkter - vid tillfälle ska jag snoka vidare.

Det är också knepigt att veta vad som INTE finns med i it-bilagan, resultatet man får beror ju på uppgifterna man har att tillgå.

Faktum kvarstår dock: vid dessa tidpunkter (inkl 23.34) händer det ”grejer”.

Snabba Ville hinner säkert göra vad han ska, alldeles oavsett.

Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Det var en intressant iakttagelse. ibland är det svårt att se ett mönster bland ett stort antal av skenbart olika händelser, men här verkar det finnas en tydlig periodicitet.

Det har visserligen argumenterats för att händelsen vid 23.34 är så "olik de andra händelserna", att den måste ha en egen förklaring och därmed skulle kunna utgöra ett alibi. Men det ligger närmare till hands att se det som en i grunden periodisk händelse som vid olika tillfällen kan ge upphov till relativt olika loggar beroende på inre och yttre omständigheter (logginställningar, intern köhantering, kopplingar mot andra enheter, andra öppna program mm).

Citat:
It-killen (ej expert (?)) pratade om ”sjok”.
Han kanske syftade på antalet rader som man kan se (MrBarnaby menar att många rader betyder att man tex öppnar en web-sida) men jag tänkte på tids-mellanrum.

Det var inte så länge sen jag lyssnade på förhör där det pratades om hur ofta och med vilka intervall mobiltelefoner söker kontakt med mast, och därför kopplade jag ”sjok” till ”tid” och inte ”mängd”.

Det är iaf siffror och bokstäver, svart på vitt, man kan botanisera bland. Hur resultatet ska tolkas är jag inte klar över, för jag kan för lite.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har inte själv kollat i FUP din intressanta upptäckt med periodiciteten; 3 timmar och 5 minuter. Det ser ju otroligt intressant ut med detta mönster.

Jag hoppas att du lämnar in din upptäckt till åklagaren!
Särskilt intressant blir det ju att det inkluderar det magiska klockslaget 23:34!

Citat:

Lite fler inlägg angående Händelser vid Dator 23.34
Citera
2020-08-19, 15:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Lite fler inlägg angående Händelser vid Dator 23.34

Du kanske trycker på citera+ två gånger på samma inlägg i misstag?
Då "av"citeras inlägget.

Om du märker att något inlägg saknas, kan du alltid inom en timme redigera. Klipp in det citat du vill ha med genom att helt enkelt gå in via vanlig citering,; kopiera hela inlägget i det läget, gå ut (utan att ha svarat alltså) och klistra in i ditt "gamla" inlägg där du ville ha citatet med från början.
Man kan ha två trådar på gång samtidigt; den ena som du redigerar och den andra där du letar upp de saknade inläggen.

Jag tycker att just denna fråga om datortiderna, ett mönster med återkommande tider på 3.05 min är värt att visa till polisen. Det handlar ju om vad som händer, varför och SDs alibi (eller inte).

En mycket viktig fråga ju.

Det finns nog mycket att efterforska i SDs enheter. Jag hoppas på framtiden här.
Citera
2020-08-19, 15:47
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Du kanske trycker på citera+ två gånger på samma inlägg i misstag?
Då "av"citeras inlägget.

Om du märker att något inlägg saknas, kan du alltid inom en timme redigera. Klipp in det citat du vill ha med genom att helt enkelt gå in via vanlig citering,; kopiera hela inlägget i det läget, gå ut (utan att ha svarat alltså) och klistra in i ditt "gamla" inlägg där du ville ha citatet med från början.
Man kan ha två trådar på gång samtidigt; den ena som du redigerar och den andra där du letar upp de saknade inläggen.

Jag tycker att just denna fråga om datortiderna, ett mönster med återkommande tider på 3.05 min är värt att visa till polisen. Det handlar ju om vad som händer, varför och SDs alibi (eller inte).

En mycket viktig fråga ju.

Det finns nog mycket att efterforska i SDs enheter. Jag hoppas på framtiden här.
Tack för tips!
Nu fick det bli två inlägg, och jag hoppas och tror att det (mesta) kom i rätt ordningsföljd.

MrBarnaby har med stort tålamod bemött flera skribenter, inte minst mej, när det handlar om vad som händer, eller inte händer, 23.34

Mina inlägg handlar om både tid och händelse. Enligt MrBarnaby kan man inte dra paralleller mellan skilda typer av händelser även om det finns tidsintervaller som skulle kunna knyta ihop dem.

Hen menar att 23.34 inte kan kopplas till 02.39 och 05.44 eftersom det inte är samma typ av händelse. Om jag förstått hen rätt alltså.

Trie argumenterar emot detta resonemang.

Hur det ligger till ”undandrar sig min bedömning”, men faktum är att tiderna finns.

Jag har inte kollat på andra tidssamband, det är möjligt att ”som man frågar får man svar”.
Jag letade efter något 02.39 och fann det.

Frågan är bara vad jag fann.
Citera
2020-08-19, 15:51
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Tack för tips!
Nu fick det bli två inlägg, och jag hoppas och tror att det (mesta) kom i rätt ordningsföljd.

MrBarnaby har med stort tålamod bemött flera skribenter, inte minst mej, när det handlar om vad som händer, eller inte händer, 23.34

Mina inlägg handlar om både tid och händelse. Enligt MrBarnaby kan man inte dra paralleller mellan skilda typer av händelser även om det finns tidsintervaller som skulle kunna knyta ihop dem.

Hen menar att 23.34 inte kan kopplas till 02.39 och 05.44 eftersom det inte är samma typ av händelse. Om jag förstått hen rätt alltså.

Trie argumenterar emot detta resonemang.

Hur det ligger till ”undandrar sig min bedömning”, men faktum är att tiderna finns.

Jag har inte kollat på andra tidssamband, det är möjligt att ”som man frågar får man svar”.
Jag letade efter något 02.39 och fann det.

Frågan är bara vad jag fann.
Det jag fetat i ditt inlägg, ja det är exakt så jag menar.

Tillägg: Kollade lite i aktbilaga 163, det finns en "händelse" 2.29, (dock ej av webbsidatyp) inte 2.39, kanske har du sett fel?
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-08-19 kl. 16:40.
Citera
2020-08-19, 16:45
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Han kan liksom inte låta bli att skriva något som är "kittlande nära".

"Spöklikt och mysigt. En nästan religiös upplevelse!"

"En häftig upplevelse på sista locationen*(?) var extra trevlig." (är det gravgården?)

Många människor kopplar nog ihop honom med mordet och var Lena slutligen hamnade. Djupt opassande att skriva på det vis han gör i hans situation.

Det kopplat till
"Jag minns de heta åren ca 2013-2016 eller så när vi var massor med folk som släppte allt vi hade för händerna för att få en FTF[...]"

eftersom man vet att mången FTF är tagen tillsammans med Lena.

Gissar att weirdot ifråga likt många andra mördare gillar att väcka äckel/rädsla samt att "skryta". Ett tvättäkta creep helt enkelt.

Några saker jag undrar över är om SD som barn slog i huvudet riktigt hårt, kissade i sängen, plågade djur samt gillade att elda upp saker?
Många seriemördare betar nämligen av alla, eller i vart fall flera, punkter.
Tror det går att applicera på engångsmördare också, då den enda skillnaden faktiskt är intelligens (de smarta asen fixar många innan de åker dit).

Någon som uppfyllde ovanstående kriterier var seriemördaren Ted Bundy och han gillade att knulla liken, återvände tydligen flera gånger för att förlusta sig med dem.

Vilket vidare får mig att undra om spermafläcken på LW verkligen har kommit dit innan/under mordet. Den kan lika gärna ha tillkommit efter.
Jag skulle inte bli chockad om en framtida förfinad DNA-analys påvisar just detta.
Citera
2020-08-19, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hm, överklagat är väl just det hon har gjort.
Eller kunde hon ha agerat annorlunda menar ni.

Men yrkade Hiding också på häktning i samband med överklagan?
Citera
2020-08-19, 17:18
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Det jag fetat i ditt inlägg, ja det är exakt så jag menar.

Tillägg: Kollade lite i aktbilaga 163, det finns en "händelse" 2.29, (dock ej av webbsidatyp) inte 2.39, kanske har du sett fel?

Jag såg raddan för 02.29
Långt ner på sidan 589 börjar det trilla in en del noteringar för 02.39

Tillägg: I 145, sid 129 nämns denna 02.29 och även nåt 02.49

Det var där jag först letade efter 02.39 — och inte fann något. (Även om mittemellan skulle kunna passa, men nån måtta får det ju vara, till och med för mej 😁 )
Sen fortsatte jag till 163, och där finns ”något” noterat, i ett par rader, vid 02.39

Tillägg 2: Det man verkligen vill veta är hur det ser ut i SDs dator andra representativa och "normala" nätter. Om samma händelser återkommer varje natt samma tidpunkt, eller vilka mönster det finns/inte finns.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-08-19 kl. 17:36.
Citera
2020-08-19, 18:22
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Jag såg raddan för 02.29
Långt ner på sidan 589 börjar det trilla in en del noteringar för 02.39

Tillägg: I 145, sid 129 nämns denna 02.29 och även nåt 02.49

Det var där jag först letade efter 02.39 — och inte fann något. (Även om mittemellan skulle kunna passa, men nån måtta får det ju vara, till och med för mej 😁 )
Sen fortsatte jag till 163, och där finns ”något” noterat, i ett par rader, vid 02.39

Tillägg 2: Det man verkligen vill veta är hur det ser ut i SDs dator andra representativa och "normala" nätter. Om samma händelser återkommer varje natt samma tidpunkt, eller vilka mönster det finns/inte finns.
Du menar 2.39 i sync.log? Det är automatiska händelser som skapas om man har installerat Backup and Sync på datorn och de kan säkert inträffa regelbundet.

(Under "Chrome Cache Records" visas webbläsarens accesser till cacheminnet)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in