Citat:
Ursprungligen postat av
firebird1974
Här är väl det enda som jag inte håller med dig. För mig verkar det osannolikt.
Som jag ser det är det bara i de allra första förhören som han försöker hemlighålla sitt förhållande med LW. Att han får tillbaka sitt minne när han läser FUP kan väl möjligen hålla i rätten, men i ärlighetens namn tror jag inte många går på det.
Nä kan hända att en känslokall manipulativ lögnare inte gör någon till mördare.
Men så är det ju inte bara det...
Men det är inget som rätten verkar ta hänsyn till heller.
Nä, jag har gett upp hoppet.
Nej du får inte ge upp hoppet, Inte du, Du är limmet som håller ihop hela denna tråd, Lämnar du så rasar tråden ihop som ett jävla korthus och det vägrar jag. SD ska dömas för detta vidriga brott så är det bara. Du och fröken sverige gör ett fantastiskt grävande och det ska ni fortsätta med. Snart, mycket snart är vi i mål. Låt Steffeponken fira sin sista jul i frihet och ta sina burkar men när mars månad kommer så kommer även pay back time för fam Wesström och unge Aron får äntligen frid i sinnet. Tro mej när jag säger att Steffeponken kommer att bli straffad antingen på det ena viset eller det andra viset men straffad blir han.[/quote]
Jag är väldigt glad att det finns många som kämpar på i tråden, åt samma håll. Många som är sansade och känner djupt för de brott som Lena utsattes för.
Det som känns extra svårt att ta är att Lena kanske var på väg att bryta "förhäxningen", den bindning som hon har haft.
Det gör ont att tänka på att A*ron har fått psykiska problem efter detta hemska trauma.
Det långa lidande detta har inneburit för alla inblandade och den långa väntan till HR förlänger traumat.
Jag kan förstå också att det blir ansträngande för åklagarna som under tiden jobbar med andra fall. Och det är mycket som måste refrechas inför en ny rättegång. Saker måste ligga nära ytan under rättegången, för att man snabbt ska kunna reagera.
Jag hoppas innerligt att man har kunnat komma vidare med undersökningar. Tänk om man kunnat hitta någon expert inom områden för att få mer definitiva svar?
Känns också oetiskt att Google vägrar att samarbeta. Så mycket de vet om oss, varje steg, varje andetag. De vet t om våra tankar innan vi ens själva har formulerat dom. Så mycket får de av oss, vad får vi tillbaka? Inte ens vid ett mord kan de bistå.
Nu vandrade mina tankar iväg, men vad jag egentligen vill säga är att jag är djupt orolig för resultatet av en ny rättegång.
Men Karma till gärningsmannen! Livet är inte rättvist. Men jag tror att förr eller senare kommer rättvisan till sin rätt.
På ett eller annat sätt!