2020-08-19, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q---
Och varför skulle han ta ett skit från drangheta? Gör du affärer i den storleken så gör du den utan mellanhänder.
Det är ju utan mellanhänder om han nu får det från dem. De odlar inte det men de styr större delen av världen på kola och skulle det vara sant att han jobbar med dem så är han en av de tyngsta i Sverige, lätt.

Nog för att de vill tjäna pengar men om det är något Ndrangheta har I överflöd så är det pengar, så han är nog jävligt skärpt och diskret och avancerad i det han gör, annars hade de inte gjort affärer med honom.

Bara att lyfta på hatten
Citera
2020-08-19, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afortunado
Bor du i Spanien o har kontakt med drangheta som finns över hela världen så är det inte omöjligt att de sköter leveranserna från sydamerika eller till o med hjälper dig o få leveranser därifrån så är det så få mellanhänder de kan bli.
Exakt, det är de som sprider ut det och de har folk inom både Farc och annat som sköter odlingar.
Han har fixat det för sig, blev fan förvånad och imponerad

Som ditt nick, han är exakt det. 🙂
Senast redigerad av xtroverto 2020-08-19 kl. 10:55.
Citera
2020-08-19, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Det är ju utan mellanhänder om han nu får det från dem. De odlar inte det men de styr större delen av världen på kola och skulle det vara sant att han jobbar med dem så är han en av de tyngsta i Sverige, lätt.

Nog för att de vill tjäna pengar men om det är något Ndrangheta har I överflöd så är det pengar, så han är nog jävligt skärpt och diskret och avancerad i det han gör, annars hade de inte gjort affärer med honom.

Bara att lyfta på hatten

Lyfta på hatten åt en kriminell blatte?

Var är världen på väg med dessa fjunisar...
Citera
2020-08-19, 12:22
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Lyfta på hatten åt en kriminell blatte?

Var är världen på väg med dessa fjunisar...
Haha eller hur, finns gott om småpojkar på Flashback som önskar att dom var födda i orten men istället får nöja sig med att sitta och runka till trådar om händelser i den kriminella världen.
Citera
2020-08-19, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lariko
Det är 3 brödrapar som varit i fokus under operation Mellerud. Men kanske är skrivet innan?

Brödraparet som ansågs stå lägst i hierarkin försvann redan under slutet av år 2016, när den ene blev ihjälskjuten och den andre dömdes till fängelse för flera bilstölder.

Mittenbröderna bedömdes vara mest våldsbenägna, en av dem är misstänkt för fem olika dödsskjutningar i Malmö utan att kunna dömas. Båda bröderna försvann från Malmö år 2018. Den ene sitter häktad i Spanien för inblandning i en rad kontraktsmord som utförts av ett svenskt nätverk som kallas ”Los Suecos”. Hans bror är internationellt efterlyst i samma härva.

Brödraparet som var högst i rang lämnade också Malmö och Sverige år 2018. Båda är anhållna i sin frånvaro och efterlysta

Mekky bröderna måste ju va vara mittenbröderna, vilka är de andra två brödraparen?
Citera
2020-08-19, 14:47
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsigkille
Dani har alltid varit med juggarna ända sedan way back in days. Dani var redan stor säljare på kassar och plattor röka för många många år sedan. Dani är redan färdig, innan corona kastade han hundratals kilon i månaden. Inte många som kan mäta sig med honom, ända seDan vi var små var han gatu-smart. Var dani tom så var 2/3 av malmö tomt på röka, typ så stor inflytande har han haft ett bra tag. Killen sitter på hundratals miljoner

Så nu när Mekky är haffad och även så Dani Jude vem tar kontrollen över Malmö? Finns där några ”stjärnor” vi redan vet namnen på eller blir det nya förmågor?

Följdfråga: Ghara Jr, jag vet han har våldskapital men har han kontakter? Kan han importera i bulk och distribuera?
Citera
2020-08-19, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Så nu när Mekky är haffad och även så Dani Jude vem tar kontrollen över Malmö? Finns där några ”stjärnor” vi redan vet namnen på eller blir det nya förmågor?

Följdfråga: Ghara Jr, jag vet han har våldskapital men har han kontakter? Kan han importera i bulk och distribuera?

Dani är kanske borta för stunden men hela hans organisation är ju kvar, det kommer rulla på i vanlig ordning, möjligen att de i toppen ligger lågt ett tag, men det finns garanterat varor i omlopp som snurrar på som vanligt

Nej Alex är bara en vilsen pojke med psykopatiska drag.
Citera
2020-08-19, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx

Ghara jr sitter inne har jag för mig.
Citera
2020-08-19, 15:17
Medlem
JayJayAdamss avatar
Har inte haft koll på Dani sedan 2008-2009 men då hämtade han mycket cannabis i Danmark, ca 20-30 kilo i veckan. Han rörde aldrig grejerna själv men var med på avstånd. Ytterligare en anledning till att han har varit svår att få dömd för brott.

Redan när han var tonåring runt 14-15 hade han rätt mycket pengar fö den åldern och epoken genom att sälja E.
Hans styrka har alltid varit att hålla låg profil och inte bränna en massa pengar på onödigt skit. Han körde en vanlig svart A6 runt 2008 och såg ut som vem som helst. Vet att han köpte en stor villa vid Johanneslust, om jag minns rätt, vid denna tiden. Tror även hans lillebror bodde med honom i villan.

Han kallades Dani jude förr eftersom många ansåg han vara snål men jag skulle nog mer kalla det ekonomisk och smart.
Han har tjänat stora pengar i 25 år och varit väldigt ekonomisk, åtminstone förr var han det, så det hade inte förvånat mig om han har åtminstone 50 miljoner varav en del av det är vita pengar med tanke på att han kunde köpa ett hus för x antal miljoner.

Kan inte uttala mig hur hans liv eller framgång har sett ut efter 2010 men det har förmodligen gått bra fram tills dispyten med Mekky, den uppmärksamheten var inte bra för hans affärer.
Citera
2020-08-19, 15:21
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q---
Nej Alex är bara en vilsen pojke med psykopatiska drag.

Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
Ghara jr sitter inne har jag för mig.

Ok, tack för info. Visste inte Ghara Jr satt inne. Visste heller inte han ansågs som en vilsen grabb. Hans far var ju rätt tung.
Citera
2020-08-19, 15:21
Medlem
Nån som vet var den gripne kommer från ursprungligen?
Citera
2020-08-19, 15:35
Medlem
Ken Drydens avatar
Det här "Dragheta" som förekommer då och då i tråden - är det den kalabriska maffian 'Ndrangheta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in