Citat:
Ja, vi ska göra ett ärligt försök i alla fall. Det är svårt att komma runt att övervakning skett. Det finns för många vittnesmål för det. Precis som det DA konstaterade. I synnerhet eftersom de hakar i varandra. Och det är just här fokus måste ligga. Enstaka observationer som inte bekräftas av andra får man handskas försiktigt med. I synnerhet anonyma tips. I alla fall på det här stadiet. Ja, jag tycker vi kan konstatera att övervakning pågick. Signalementen på Tunnelbanemannen, den långe blonde, Grandmannen och eventuellt även den mörkhårige (främst LEE:s observation) ringar in gruppen.
På presskonferensen verkade KP närmast som biskop Brask - härtill är jag nödd och tvungen. Även han, som är en intelligent person, måste ha vetat att det han babblade om var rena jönserierna.
Vi har i 34 år bevittnat en fars. Låt oss avsluta komedin och beskriva det som i verkligheten skedde.
På presskonferensen verkade KP närmast som biskop Brask - härtill är jag nödd och tvungen. Även han, som är en intelligent person, måste ha vetat att det han babblade om var rena jönserierna.
Vi har i 34 år bevittnat en fars. Låt oss avsluta komedin och beskriva det som i verkligheten skedde.
Och någonstans här runt mordplatsen befinner sig mördaren före mordet. I ett läge där han via sitt intryck från sin kraftiga, stora, massiva och bredaxlade kropp ska kunna hittas. Där alla som avviker får sorteras bort som jag skrivit tidigare. Uppenbart korta och långa. Magra, feta och stormagade. Plus normalbyggda.
Anledningen till att ingen sett honom anlända kan bero på att han kom via en väg där ytterst få personer vistades och rörde sig.. Vi kommer ihåg att när LJ gick Luntmakargatan söderut såg han ingen annan person. Och lika tomt verkade det vara på Tunnelgatan före mordet. Eller så befann sig gärningsmannen på Tunnelgatan i ett tidigt skede.
Sedan finns det naturligtvis andra varianter. Han verkar ha en underlig förmåga att smälta in. Och har bevisligen flyt. Ingen har sett hans ansikte eftersom det var för dåliga ljusförhållanden på mordplatsen. LJ såg honom enbart bakifrån osv. Så där har vi ingen hjälp från andra vittnen före mordet. Hur bra de än såg ansiktet då.
Sedan har vi etniciteten. Hur säkert är det att gärningsmannen är kaukasier? Alltså vit i meningen nordisk eller liknande. Ingen runt mordplatsen har mig veterligen antytt något annat. Eftersom ingen såg ansiktet. Lisbets uppgivna sydländsk är högst tveksamt.
Som sagt så är fler förhör på gång. Kanske vi kan hitta honom där?
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-08-19 kl. 02:51.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-08-19 kl. 02:51.