2020-08-01, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexReality
Ja jag är inte så kunnig på allt som rör datorer men kan förstå de mesta men path kan jag inte så bra.

Installera youtube-dl i samma katalog som ffmpeg.exe
Citera
2020-08-01, 14:37
Medlem
Har försökt men vet inte hur path filen ska vara. Antar att min är lite felaktig.
Citera
2020-08-01, 17:47
Medlem
Jag köpte ett program som heter Audials, finns olika varianter som kan ladda ner streamade filmer från webben och från spotify. Det är jag jävligt nöjd med.
Citera
2020-08-02, 06:31
Medlem
Någon som vet hur en korrekt Path kod för att installera Youtube-dl och ffmpeg ska vara? För Vista.
Citera
2020-08-02, 08:48
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Någon som vet hur en korrekt Path kod för att installera Youtube-dl och ffmpeg ska vara? För Vista.
Ha filerna i samma mapp räcker. Om du pillrar i miljövariabler utan förståelse kan fort vitala funktioner gå snett
Citera
2020-08-04, 10:25
Medlem
Har nu lagt allt i samma mapp ffmpeg och Youtube-dl men får upp:

Microsoft Windows [Version 6.0.6002]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Med ensamrätt.

C:\Users>cd..

C:\>C:\Youtube-dl\youtube-dl -c -o C:\Ned\25.ts https://www.viafree.se/program/d
rama/baywatch/sasong-1/avsnitt-1
[Viafree] program/drama/baywatch/sasong-1/avsnitt-1: Downloading JSON metadata
[Viafree] 1021444: Downloading JSON metadata
[Viafree] 1021444: Downloading m3u8 information
WARNING: You have requested multiple formats but ffmpeg or avconv are not instal
led. The formats won't be merged.
[download] Destination: C:\Ned\25.ts.f5154
ERROR: m3u8 download detected but ffmpeg or avconv could not be found. Please in
stall one.

Så ser Path i Vista ut:

C:\Youtube-dl\youtube-dl\C:\ffmpeg\bin\ffmpeg.exe -codecs\to\ffmpeg\bin;path\to\ffmpeg\bin;C:\Windows \system32;C:\Windows;C:\Windows\System32\Wbem;C:\W indows\System32\WindowsPowerShell\v1.0"
Citera
2020-08-04, 12:34
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Har nu lagt allt i samma mapp ffmpeg och Youtube-dl men får upp:

Microsoft Windows [Version 6.0.6002]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Med ensamrätt.

C:\Users>cd..

C:\>C:\Youtube-dl\youtube-dl -c -o C:\Ned\25.ts https://www.viafree.se/program/d
rama/baywatch/sasong-1/avsnitt-1
[Viafree] program/drama/baywatch/sasong-1/avsnitt-1: Downloading JSON metadata
[Viafree] 1021444: Downloading JSON metadata
[Viafree] 1021444: Downloading m3u8 information
WARNING: You have requested multiple formats but ffmpeg or avconv are not instal
led. The formats won't be merged.
[download] Destination: C:\Ned\25.ts.f5154
ERROR: m3u8 download detected but ffmpeg or avconv could not be found. Please in
stall one.

Så ser Path i Vista ut:

C:\Youtube-dl\youtube-dl\C:\ffmpeg\bin\ffmpeg.exe -codecs\to\ffmpeg\bin;path\to\ffmpeg\bin;C:\Windows \system32;C:\Windows;C:\Windows\System32\Wbem;C:\W indows\System32\WindowsPowerShell\v1.0"

ffmpeg.exe skall ligga i samma mapp som youtube-dl inte mappen ffmpeg
Citera
2020-08-04, 14:45
Medlem
niclasnjs avatar
Går det att bara ta hem texten från TV4play med stöd av youtube-dl eller svtplay-dl? Kör på en macbook och kan med stöd av dessa få ner programmet i detta fall: https://www.tv4play.se/program/morde...3%B6r/12523730 men får ingen undertext till.
Det gick inte med privatkopiera och UWTD fungerar väl inte med MAC!
Har läst de delar upp sina undertexter i olika segment, viket gör att jag inte kan manuellt plocka hem undertexten som på SVTplay.
Citera
2020-08-04, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niclasnj
Går det att bara ta hem texten från TV4play med stöd av youtube-dl eller svtplay-dl? Kör på en macbook och kan med stöd av dessa få ner programmet i detta fall: https://www.tv4play.se/program/morde...3%B6r/12523730 men får ingen undertext till.
Har läst de delar upp sina undertexter i olika segment, viket gör att jag inte kan manuellt plocka hem undertexten som på SVTplay.

Är inte undertexten hårdkodad till det programmet?
Citera
2020-08-04, 16:59
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclasnj
Kontakta mig på uwtd så lörer vi det...
Citera
2020-08-19, 01:42
Medlem
Hur kan jag ladda ner innehåll från Viaplay?

Hej! Någon som har ork visa mig hur man laddar ner innehåll från viaplay? Det funkar inte med svtplay-dl.
Jag kan ingenting om piratkopiering men jag vet att jag gärna vill se Partisan utan att behöva signa upp mig på viaplays hemsida. Tyvärr finns inte avsnitten ute på piratebay än.
Supertacksam.
Citera
2020-08-19, 02:26
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ientrea
Hej! Någon som har ork visa mig hur man laddar ner innehåll från viaplay? Det funkar inte med svtplay-dl.
Jag kan ingenting om piratkopiering men jag vet att jag gärna vill se Partisan utan att behöva signa upp mig på viaplays hemsida. Tyvärr finns inte avsnitten ute på piratebay än.
Supertacksam.

Utan att signa upp? Då får du nog hacka någon annans konto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in