Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Jag tror det finns normala förklaringar till alla punkter ovan.
Svarar på några enkla frågeställningar, se fetat.
1. Kidnapparna fick svårt att fullfölja kommunikationen eftersom polisen kopplades in.
De har väl redan fått en del pengar?
2. Språket i brevet, är ren spekulation.Man kan låtsas vara svensk eller norsk och lägga in det andra språkets ord ...Man kan fejka ihop vad som helst.
3. TH har inte motarbetat polisens efterforskningar, tvärtom. Men hans integritet är skadad efter allt nedsvärtande, han vill vara ifred för att behålla sin hälsa.
4. Att TH lovar dusör för att finna AE men inte sakens uppklarande kan ha med att göra att
kidnapparna inte vill utlämna AE om det ska klaras upp samtidigt. För riskfyllt för dem. Dusören gäller att hitta AE.
Nästa steg är att klara ut. Så stod det också i brevet att TH skulle göra så. Annas ville de inte låta AE återvända hem.
5. Möjligen kan man fundera över varför TH ville bo i sitt hem nu. Men han har sina grannar och bekanta där som kanske betyder en del i vardagsmiljön. Han är trots allt hemkär. Han vill hålla ihop de bitar som finns kvar av fungerande liv. Han kan installera larm.
6. Villkoret att släppa AE var ju pengar. Om nu TH ville skiljas, som en av AE:s väninnor berättat att AE talat om, om han vill se henne försvinna på ett brutalt sätt ...varför skulle TH "skicka tackkort" med alla risker att det publiceras någonstans? Eller inte skickat pengar - det hade också kommit till världens kännedom.
Vad han - spekulativt - än hade velat i så fall, borde han betala för allas skull. Att han betalar motvilligt måste inte betyda att han är skyldig. Han kan ha annat tänkesätt kring kidnappingen än att följa kidnapparnas direktiv, särskilt som systemet för kommunikationen inte fungerade.
7. Vet vi att Nokias äldre telefoner inte raderar de äldsta samtalen? Vet vi att TH -om det inte är så att telefonen automatiskt raderar - inte brukade radera de äldsta samtalen för att få plats för nytt minne? Kunde han så mycket av tekniken, är också en fråga.
Det är verkligen konstigt att kommunikationen för kryptovaluta, visandet av bildbevis på at AE levde, möjlighet till samtal, inte fungerade med den plattformen!
Den som iordningsställt sättet att kommunicera på är antingen okunnig eller medvetet okunnig
av någon anledning. Vilken?
Hade de av någon anledning fått svårt att lämna av AE någonstans, för att sedan fly?
Kan det bero på att polisen hade kopplats in?
...
Mens resten av de, svært få, som gidder å holde på i denne tråden grubler på i hvilken myr eller hvilket vann TH kan ha gjemt AEH i, fikk jeg lyst til å TAKKE deg for det mest klarsynte innlegget i denne tråden på mange uker.
Det er symptomatisk at ingen svarer på innlegget ditt. Det skyldes kanskje at de få som er igjen er så nedsnødd og hjernevasket at de ikke ser hva du skriver. Men det kan også skyldes at de ikke forstår svensk.
Derfor tillater jeg meg å oversette, parafrasere, kommentere og tildels også omskrive og tydeliggjøre hva du skriver i ditt svært så kloke innlegg.
Målet er ikke å nå frem til TH-haters, men til noen andre grupper:
A. Politiet (Hvis noen av dem følger denne tråden, er det sunt for demokratiet og samfunnet at de blir litt skremt).
B. Folk som lurer på hva i all verden som skjer med Lørenskog-saken. (Hvis de er innom her for å bli oppdatert, kunne de komme til å tro at saken er ferdig, at TH er skyldig og at alt nå handler om å tiltale TH og vente på rettsaken.)
C. VG (Som jeg tror har sett lyset. De har sluttet å skrive om saken, enda det skaffer dem klikk. Jeg tror de skjønner at de kommer til å ende opp i skammekroken utpå høsten, i Pressens Faglige utvalg, og i pressekretser ... hvor enn de måtte møtes for tiden.)
D. Team SH og TH og familien, som sikkert trenger trøst.
OK! Here we go.
Dette handler, for meg, om amatørkidnapperteorien, som politiet ikke har etterforsket i det hele tatt.
(Og jeg gjentar bare det du skriver, med mine tanker om det samme.)
1. Det skar seg for kidnapperne, fordi TH gikk til politiet. De hadde ikke ventet det. Men de er ikke fullstendig misfornøyde. De fikk ut noen kroner.
2. Det er umulig å trekke noen konklusjoner på bakgrunn av språket i brevet. Man kan fake hva som helst.
3. TH har ikke motarbeidet politet. Tvert i mot. Nå handler det om å overleve for ham. Det er ikke unaturlig at det går ut over helsen til en mann i 70-årene at ordensmakten - jeg tenker at TH er en fyr med prinsipper, i utgangspunktet tror han på lov og orden, politiet, statsmakten, kirke og fedreland – plutselig vender seg imot ham.
4. Kravet om at TH skal utlove dusør, er skriket fra folkedypet; "Du er rik, utlov dusør!". Folk overser at dusøren handler om å få folk til å avsløre kidnapperne. TH ville ha AEH tilbake. Det er disharmonisk med at han tidlig i saken skulle utlove dusør.
5. TH vil tilbake til sitt hjem. Hallo! Dette er en mann som kunne bodd hvor som helst de siste 20 årene. Han kunne kjøpt det feteste leiligheten på Tjuvholmen. Bygget det feteste huset i Holmenkollåsen. Men har aldri gjort det. Fordi han er knyttet til huset i Sloraveien. Det er ikke merkverdig at TH helst vil slippe å bo på gjesterommet til et av barna sine.
6. TH er selvfølgelig en god forhandler. Man blir ikke rik, om man ikke er god til å forhandle. I hans "enkle" 60-tallskodede hjerne er det fullstendig urettferdig at noen som vet hvem som kidnappet hans kone skal få penger. Hans naturlige reaksjon er selvfølgelig ikke å finne seg i kidnappernes premisser og direktiver.
7. Om de to telefonsamtalene som kanskje er slettet fra THs logg. Dette er jeg ikke så sikker på. Jeg tror TH slettet selv fordi han tenkte; Shit, at jeg tok disse to telefonene kan rette mistankene mot meg. (Han vet selvfølgelig at sjansene for at han blir mistenkt er enormt store.)
Derfor gjengir jeg bare hva du skrev: «Vet vi att Nokias äldre telefoner inte raderar de äldsta samtalen? Vet vi att TH -om det inte är så att telefonen automatiskt raderar - inte brukade radera de äldsta samtalen för att få plats för nytt minne? Kunde han så mycket av tekniken, är också en fråga.»
Det siste du skriver er også innsiktsfullt.
"Det är verkligen konstigt att kommunikationen för kryptovaluta, visandet av bildbevis på at AE levde, möjlighet till samtal, inte fungerade med den plattformen!"
For meg er bare dette et bevis på at de som kidnappet AEH ikke hadde forstått hva som skjer når man kidnapper noen. De hadde glemt at det alltid oppstår forhandlinger og at man alltid ender i en situasjon hvor man må levere livsbevis.
Resten av det du skriver blir ettertanker.
«Den som iordningsställt sättet att kommunicera på är antingen okunnig eller medvetet okunnig
av någon anledning. Vilken?»
Jeg tviler sterkt på "medvetet okunnig". (Og her blir det også fristende å si at hvis alt dette er "staget" av TH, så tviler jeg på at han er så dum at han ikke forsto at profesjonelle kidnappere aldri ville gjort det på denne måten.)
Takk for et brilliant innlegg!!!
PS. Noen ganger skulle jeg ønske jeg var SH. Og hvis jeg var det, ville jeg gledet meg til en eventuell rettsak.
PS. Det blir ingen rettsak. Statsadvokaten lar aldri i verden politiet dure frem med en så svak sak som det de har i dette tilfellet.