Citat:
Ursprungligen postat av
Parasolltroll
Detta var enligt det du skriver som citat, onsdag d 13e. Samma dag som Malin uppger att Wilma ringt och berättat att hon gjort slut med T.
Har suttit och letat i fup men hittar inte rätt. Wilma talar med någon och säger att hon inte kan komma för att hon måste vänta på rörmokare. Polisen kollar med värden, Fortinova, ingen anmälan om avloppsstrul på 23 i november. Jag känner direkt: blåtira! Det är sånt tjejer ljuger om för att inte avslöja att de blir slagna.
Dessutom frågar hon sin pappa om han kan följa med till körskolan , tror det gällde fredagen, han säger nej, ska köra småbarnen. Sen messar hon pappa att hon inte kan gå på körlektion - det kanske var då hon sa rörmokare? Varför behövde hon messa det när han redan sagt nej?
Jag tror han började misshandeln redan på onsdagen. Men jag kan ha fel, tro det eller ej 😉
Så kan det säkert vara, att misshandeln började på onsdagen.
Men det jag menade med mitt inlägg var att han mycket väl har kunnat ha tillgång till bil efter den 14e, och är det någon inom polisväsendet som har kollat upp alla bilar på T's jobb, var dom varit och vilka som använt dem. Med tanke på att hans arbetsgivare såg honom på arbetet den 13e komma ut ifrån stället dom förvarar bilnycklar, så kan han ju mycket väl varit där efter den 14e och lånat en bil för att forsla bort kroppen.
Jag har dock min teori om detta och det är att han har fått hjälp ifrån sin farsa som tydligen vad jag läst ska ha varit slaktare i sitt hemland. Hans farsa känner även dom som jobbar i orientbutiken som ligger på Bastionsgatan granne med en biltvätthall där tydligen farsan ska hålla till en del. Och går man in i den orientbutiken så finns det full utrustning för att stycka djur. Så vad är det som säger att T's farsa inte är inblandad och fått "låna" orinentsbutikens utrustning för att stycka och göra köttfärs av kroppen, för att sedan sprida ut det lite här och där. Inte en jäkel som hittar henne då. Köttet äter djur upp ganska snart. Där av oxå anledningen till att bara huvudet har hittats då det troligen inte är så lätt att stycka. Huvudet har dom skurit av i lägenheten för att kroppen annars inte fått plats i tex resväskan som kroppen fraktats i. Har polisen kollat upp detta, tror knappast det.
Men som sagt detta är min teori.