2020-08-31, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Har ni uddevallabor vart i blåbärsskogarna eller letat svamp? I vilka trakter exakt isåfall?
Tänker på att W inte hittats i de områderna i alla fall då!

I närheten av fynd av bränd jacka,skor, glasögon. Har det suttit ett kors precis vid å kanten. Behöver inte betyda något men vem sätter upp ett kors där det brukar svämmas över varje vår och höst..

Behöver inte betyda något men bara konstigt..

Kollar man på kartorna över polisens sök så har dom inte varit där. Men kanske sök har gjords som inte är loggat.

Men till annat.

Dna och övriga blodfynd.

Har man någon koppling till fallet, vän släkt kusin bror syster vittnen på olika sätt..
Bara lämna in ett dna prov.

Bara för att utesluta alla andra alternativ.
Bara för att se att T är ensam GM i det hela, varför inte bara lämna in DNA för att alla tvivel ska uteslutas??
Har man inget att dölja så spelar det ju ingen roll.

Som nära och kära och typ vittnen, varför skulle man inte lämna prov???
Hävda att jag är inte inblandad så jag behöver inte lämna prov?? Verkar udda.

Hmm...

Hoppas att de som kan bidra till att Wilma får upprättelse, gör det!!
Senast redigerad av Snoken19 2020-08-31 kl. 23:24.
Citera
2020-08-31, 23:38
Medlem
Snart har samtliga årstider passerat och inga kvarlevor från Wilma har hittats. Barn har lekt på stränder, grabbar har fiskat och barnfamiljer har besökt öar med sina båtar. Det har regnat, stormat och solen har skinit. Folk har fryst och svettats. Men ingen Wilma.
Kanske inte så underligt för såväl skogen som vattnet är djupt, åtminstone på sina håll.

Men någonting i mig säger trots allt att kvarlevorna av Wilma finns någonstans därute. Kanske dyker hon upp i samband med att lilltuff Tishko vill imponera på sina nya skitballa polare på kåken och försäger sig, kanske med vilje ?

Lilltuff kisselisa Tishko lär tids nog få det hett om öronen, han ska ju sitta några år. Fängslade kommer och går. Under den tiden lär det vara många som vill veta var han gjort av henne och om han är av rätta virket. Vilket han absolut inte är. Han är bara ett fegt och ynkligt kräk som borde ha juleng (stryk på bohuslänska)

Jag hoppas att Tishko pisselisa någon gång under sin livstid talar om vad hon finns och att polisen råkade hitta henne. Det behöver inte vara svårare än så.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-08-31 kl. 23:45.
Citera
2020-09-01, 02:34
Medlem
hippilis avatar
Har inte följt tråden på ett tag men hade inte GM sagt i ett förhör att hon aldrig kommer att hittas? Och hon har fortfarande inte hittats? Hade en knepig dröm om detta och vaknade nyss med ett ryck men i drömmen gick det till som jag skrev tidigare i tråden att hon gått med i en skrotbil och då är alla spår borta.
Riktigt otrevlig dröm med detaljer kan jag lova
Citera
2020-09-01, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Snart har samtliga årstider passerat och inga kvarlevor från Wilma har hittats. Barn har lekt på stränder, grabbar har fiskat och barnfamiljer har besökt öar med sina båtar. Det har regnat, stormat och solen har skinit. Folk har fryst och svettats. Men ingen Wilma.
Kanske inte så underligt för såväl skogen som vattnet är djupt, åtminstone på sina håll.

Men någonting i mig säger trots allt att kvarlevorna av Wilma finns någonstans därute. Kanske dyker hon upp i samband med att lilltuff Tishko vill imponera på sina nya skitballa polare på kåken och försäger sig, kanske med vilje ?

Lilltuff kisselisa Tishko lär tids nog få det hett om öronen, han ska ju sitta några år. Fängslade kommer och går. Under den tiden lär det vara många som vill veta var han gjort av henne och om han är av rätta virket. Vilket han absolut inte är. Han är bara ett fegt och ynkligt kräk som borde ha juleng (stryk på bohuslänska)

Jag hoppas att Tishko pisselisa någon gång under sin livstid talar om vad hon finns och att polisen råkade hitta henne. Det behöver inte vara svårare än så.
Ja, mycket har T ljugit om, men en gång har han talat sanning och det är när han sade att W aldrig kommer att hittas. Jag tror att hon finns inte mer. Antagligen gått med i sopor.
Citera
2020-09-01, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja, mycket har T ljugit om, men en gång har han talat sanning och det är när han sade att W aldrig kommer att hittas. Jag tror att hon finns inte mer. Antagligen gått med i sopor.
Nä. Han sa att "ni kommer aldrig lösa mordet". Inte samma sak.
Citera
2020-09-01, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
I närheten av fynd av bränd jacka,skor, glasögon. Har det suttit ett kors precis vid å kanten. Behöver inte betyda något men vem sätter upp ett kors där det brukar svämmas över varje vår och höst..

Behöver inte betyda något men bara konstigt..

Kollar man på kartorna över polisens sök så har dom inte varit där. Men kanske sök har gjords som inte är loggat.

Men till annat.

Dna och övriga blodfynd.

Har man någon koppling till fallet, vän släkt kusin bror syster vittnen på olika sätt..
Bara lämna in ett dna prov.

Bara för att utesluta alla andra alternativ.
Bara för att se att T är ensam GM i det hela, varför inte bara lämna in DNA för att alla tvivel ska uteslutas??
Har man inget att dölja så spelar det ju ingen roll.

Som nära och kära och typ vittnen, varför skulle man inte lämna prov???
Hävda att jag är inte inblandad så jag behöver inte lämna prov?? Verkar udda.

Hmm...

Hoppas att de som kan bidra till att Wilma får upprättelse, gör det!!

Det översta stycket, det var verkligen märkligt! Inget sök av polisen just där ännu märkligare! - isåfall?

DNA och fingeravtryck som inte kunnat matchas till de 6 personer (vill minnas från förundersökningsprotokollet) som testats, ja, varför inte kalla in alla som på något sätt varit nära till fallet? Menar nu de DNA och fingeravtryck som var tydliga nog och användbara, men inte person hittats!
Inte behöver folk i Uddevalla ränna till polisstationen och bjuda sig till test, utan det är ju polisens arbetsuppgifter att hämta in dessa (tror ganska få) individer som kan tänkas ha varit i närheten, bara som uteslutningsmetod.
Men ärendet är bordlagt.... så? Vem vet vad T kommer att förklara i framtiden.... sant eller falskt?
Mycket som framkommit är väldigt intressant i sig, rent allmänt i sin helhet, trots allt!
Senast redigerad av cactaceae 2020-09-01 kl. 08:24. Anledning: Felstavning
Citera
2020-09-01, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter

Det har han väl inte sagt. Han sade att mordet inte kommer klaras upp. Eller han skrev så innan han försökte ta livet av sig.
Citera
2020-09-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det har han väl inte sagt. Han sade att mordet inte kommer klaras upp. Eller han skrev så innan han försökte ta livet av sig.
Ja visst ja, så sade han. Ber om ursäkt. Men jag tror han kunde säga så, för han visste att W aldrig kommer hittas.
Men nu tycks ju mordet vara uppklarat iallafall.
Citera
2020-09-01, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nä. Han sa att "ni kommer aldrig lösa mordet". Inte samma sak.
Men sa han inte också något i stil med: Även om ni låser in mig. Så blir mordet inte löst. Mordet blir löst, när det blir löst.
Citera
2020-09-01, 20:38
Medlem
T verkar vara en person som ser våld som ett normalt alternativ för att lösa ett problem och det jag sett från messhistoriken tror jag han har ett tankemönster där våld förekommer rätt frekvent. Jag tror han har berört det här mordet i tankarna långt innan det skedde även om han inte tänkt igenom det hela vägen.

Han tröttnade till slut på att W inte förstår hur han vill att hon skall bete sig och istället kanske sätter sig upp emot hans vilja och då gick han till handling. Han skulle visa henne och hennes släkt vem som bestämmer. I hans värld har han genomfört detta, som allt annat han gör, på ett briljant sätt. Städning är dock inte hans starka sida. Det är ju något som W har gjort och morsan före henne. Han har aldrig rört något sånt. Han har glassat runt och sett till att klä sig rätt.

Jag tror att vi möjligen kan få reda på hur det gått till om livstidsdomen står fast. Då kommer det krypa fram så småningom eftersom han ändå inte kan få högre straff. Och han har väl ett behov av att hävda sig. Blir det tidsbestämt kommer det att vara tyst. Sedan vet jag inte om det är önskvärt att hitta kvarlevorna eftersom jag tror att de skulle bära spår av ett bestialiskt tillvägagångssätt.

Naturligtvis bara mina teorier.
Citera
2020-09-01, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Men sa han inte också något i stil med: Även om ni låser in mig. Så blir mordet inte löst. Mordet blir löst, när det blir löst.
Ja, nåt sånt. Hård nöt att knäcka. Men jag tror fängelset mjukar upp den lille skitsparrisen.
Citera
2020-09-01, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Han verkade väldigt säker på sin sak när han sa att "Mordet kommer inte att klaras upp". Jag håller med användaren "2britter" som tror att Wilmas kroppsdelar dumpades i soptunnor som kördes bort och brändes på värmestationen. Mördaren trodde att han kunde komma undan med mordet när polisen inte kunnat och kommer inte att hitta resterande av kroppsdelar men blev han fälld med en väldig stark indiciekedja! I värsta fall kommer han att dömas minst 16-18 år och i bästa fall till livstid fängelse . Ni har mina ord!
Senast redigerad av matematiker 2020-09-01 kl. 20:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in