2020-08-18, 07:16
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
De flesta backar dock när de ska berätta hur jag är en icke DIF.
Någon som försökt och i så fall: vad la de fram för argument?
Citera
2020-08-18, 08:02
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
David Silva får en staty utanför Etihad. Vore roligt om vi gjorde liknande. En staty av Källström och Isaksson utanför Tele2. Bajen kan få nån också, om det finns nån värd att hylla. Finns ju ingen med meriter, men nån kultspelare, typ Kennedy kan få en. Men då ska kultspelarna Tauer och Dembo ha varsin likaså, och det vore inte rätt mot Kim och Isak.

Vi stockholmare vill ha statyer på framträdande stockholmare, inte på kromosomrika provinsspelare. Exempelvis skulle Svenne Berka, bördig från Södermannagatan, kunna föräras en staty på sitt torg (bakom ”er” klickläktare).

Ni kan alltid smälla upp en staty på Supar-Bo i era home turfs i norra Riala, eller varför inte en på GAIS:arn ute i favelan på Ladugårdslandet?
Citera
2020-08-18, 08:04
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag antar att du menar den AS matchen? Jag tänker på cupen, matchens två giganter var Okumu och Anestis. Kan han hålla den nivån kommer han inte vara kvar i AS speciellt länge.

Edit: Någon som följer Ellos kan säkert ge ett bättre omdöme dock, men som sagt han var fantastisk i cupsemin.

Kul att se att Strand äntligen åkte ut, det var på tiden.

Måste ge dig att Okumo såg bättre ut mot oss i söndags jämfört med första mötet i juni. Han har tränat bort sorkdödarna inåt i planen och är en duktig duellspelare. Dock fortfarande väldigt yxig och ovårdad men det går ju att jobba bort med åldern (Aidoo såg likadan ut när han kom till oss)
Citera
2020-08-18, 08:29
Medlem
Angående Blåvitt så har jag länge sagt att Poya är fel, men det där löser sig förhoppningsvis inom kort och behöver inte uppmärksammas mer nu. Dvs antingen vänder trenden eller så får han sparken. Perioden där han överlevde som kass eller jag har haft fel är liksom över.

Men har inte Kenneth Andersson kommit alltför lindrigt undan när det gäller kritik? Han har ju faktiskt sportchef och väldigt ansvarig för krisen. Har alltid tyckt Poya har en negativ aura runt sig, men det är även illa med Kenneth Anderssons stela och osociala uttryck. Svårt att förklara men han saknar social kompetens på nåt vis. Inte otrevlig, men ”svår”. Känns helt fel i en ledarroll, oavsett miljö. Att bara byta ut Poya är kanske inte lösningen. Att byta sportchef kan vara ännu viktigare.

Och jo, jag menar att det är viktigt med vilken ”aura” ansvariga för en grupp har. I motgång behöver man folk som inspirerar. Ledare som utstrålar negativ energi eller utstrålar likgiltighet vänder inga trender.
Senast redigerad av Burkgurka 2020-08-18 kl. 08:34.
Citera
2020-08-18, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Angående Blåvitt så har jag länge sagt att Poya är fel, men det där löser sig förhoppningsvis inom kort och behöver inte uppmärksammas mer nu. Dvs antingen vänder trenden eller så får han sparken. Perioden där han överlevde som kass eller jag har haft fel är liksom över.

Men har inte Kenneth Andersson kommit alltför lindrigt undan när det gäller kritik? Han har ju faktiskt sportchef och väldigt ansvarig för krisen. Har alltid tyckt Poya har en negativ aura runt sig, men det är även illa med Kenneth Anderssons stela och osociala uttryck. Svårt att förklara men han saknar social kompetens på nåt vis. Inte otrevlig, men ”svår”. Känns helt fel i en ledarroll, oavsett miljö. Att bara byta ut Poya är kanske inte lösningen. Att byta sportchef kan vara ännu viktigare.

Och jo, jag menar att det är viktigt med vilken ”aura” ansvariga för en grupp har. I motgång behöver man folk som inspirerar. Ledare som utstrålar negativ energi eller utstrålar likgiltighet vänder inga trender.
Max Markusson kanske kan sminka över den negativa auran med ett öppet brev?

Det vore väl själva fan om åtminstone inte en av aik och ifk ska få slita med bottenstrid hela vägen in i kaklet. Det förtjänar vi andra, ett år som detta!
Citera
2020-08-18, 09:00
Avslutad
Så spelarna i Blåvitt räckte upp händerna för att prata efter matchen och tog individuellt ansvar för prestationen enligt Poya som tyckte det var ett bra initiativ.

Det är ju såklart skitbra för honom om spelarna tar allt ansvar. Artikeln förtäljde inte om Poya själv tog något individuellt ansvar.

Rätt lustig kontrast till Norling som förutom psykbrytet efter någon match alltid varit noga med att ta på sig ansvaret själv trots att han förfogade över en mycket sämre trupp än Blåvitt.
Senast redigerad av trazke 2020-08-18 kl. 09:17.
Citera
2020-08-18, 09:39
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
David Silva får en staty utanför Etihad. Vore roligt om vi gjorde liknande. En staty av Källström och Isaksson utanför Tele2. Bajen kan få nån också, om det finns nån värd att hylla. Finns ju ingen med meriter, men nån kultspelare, typ Kennedy kan få en. Men då ska kultspelarna Tauer och Dembo ha varsin likaså, och det vore inte rätt mot Kim och Isak.
Varför skulle djurgårdsprofiler stå som statyer utanför nya Söderstadion? Om du lånar nån annans bil, sätter du på egna fälgar på den?
Citera
2020-08-18, 09:43
Medlem
Citat:
Så att Kennedy vunnit SM guld med Hammarby innebär med din logik att han har noll meriter?
Citera
2020-08-18, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Så spelarna i Blåvitt räckte upp händerna för att prata efter matchen och tog individuellt ansvar för prestationen enligt Poya som tyckte det var ett bra initiativ.

Det är ju såklart skitbra för honom om spelarna tar allt ansvar. Artikeln förtäljde inte om Poya själv tog något individuellt ansvar.

Rätt lustig kontrast till Norling som förutom psykbrytet efter någon match alltid varit noga med att ta på sig ansvaret själv trots att han förfogade över en mycket sämre trupp än Blåvitt.
Hur ser du på den möjliga situationen att Häcken snart är det enda Allsvenska laget i Göteborg? Det skulle vara en monumental förändring, inte bara GAIS och ÖIS har försvunnit från finrummet utan även IFK verkar vara på väg ditåt. Borde ge Häcken ännu bättre möjligheter att få fler fans och intresse kring klubben på kort och lång sikt.
Citera
2020-08-18, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Hur ser du på den möjliga situationen att Häcken snart är det enda Allsvenska laget i Göteborg? Det skulle vara en monumental förändring, inte bara GAIS och ÖIS har försvunnit från finrummet utan även IFK verkar vara på väg ditåt. Borde ge Häcken ännu bättre möjligheter att få fler fans och intresse kring klubben på kort och lång sikt.

Nu var det inte mig du frågade, men svarar ändå. Även om Häcken skulle vara enda Göteborgslaget i Allsvenskan i 5-6 år framåt, skulle de aldrig kunna växa speciellt mycket mer. Just för att de faktiskt inte är ett "göteborgslag" utan har en stark identitet som Hisingens lag. Häcken har en perfekt setup och arena för där man är nu, och skulle de försöka skruva upp målen till att bli störst i Göteborg skulle de faktiskt riskera hela klubbens framtid. Att byta identitet är en enorm risk, och jag har svårt att Häcken skulle kunna yckas med ett sånt projekt. Att det är ÖIS, GAIS och Blåvitt som gäller i Göteborg sitter alldeles för djupt för att det där går att ändra på. I alla fall närmaste 25-50 åren. Möjligen att man kan ta sig upp som tredjelag (mått: supporterskara) i Göteborg genom att passera ÖIS, men inte troligt det heller.
Citera
2020-08-18, 10:05
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Varför skulle djurgårdsprofiler stå som statyer utanför nya Söderstadion? Om du lånar nån annans bil, sätter du på egna fälgar på den?

Jag kan förstå att bajare kallar Tele2 för nya söderstadion även om många gör det med glimten i ögat.. Men en brage supporter? På riktigt~
Citera
2020-08-18, 10:19
Medlem
På tal om Häcken, förresten. Igår hoppade Tobias Carlsson in och fick göra allsvensk debut. Därmed har han spelat seriefotboll på 9 nivåer från Div 7 till Allsvenskan.

Grebbestad B Div 7-5.
Grebbestad A Div 4-1.
Varbergs BoIS Superettan.
Häcken Allsvenskan.

(som jag fattat det så spelade han matcher i både A- och B-laget under några år, och hann därför med två nivåer samma säsonger)

Kanske finns någon gammal avdankad allsvensk spelare som harvat runt i de lägre serierna och också uppnått 9 nivåer, men Carlsson är alltså född 95, dvs 25 år. Måste vara nån form av världsrekord.
Senast redigerad av Burkgurka 2020-08-18 kl. 11:09. Anledning: stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in