Citat:
Ursprungligen postat av
sportnorden12345
SvFF har inte valt den vägen och jag tycker det är rätt, ska man t.ex. ta ut Ahmedhodzic för att säkra honom, sedan till nästa samling är han utanför truppen igen? För så kommer det att bli om de anser att han inte är top-4 bland svenska mittbackar för tillfället..
Bosnien har en helt annan taktik, man låg ju på Tankovic rätt mycket också, uppvaktades av Dzeko osv.., men han valde ändå Sverige..
Valet är helt upp till Ahmedhodzic, det är framför allt han själv som torskar på det om han blir en stjärna och då redan stängt dörren för Sverige.. Bosnien är inte dåliga, men de är en betydligt svagare fotbollsnation, det är inget snack om saken..
Det är möjligt att man inte ska ta ut honom, inte det jag menade heller.
Anel är redan en av Allsvenskans främsta mittbackar, men har alltså en "bit kvar" innan han är aktuell. Det är nog inte särskilt motiverande (dessutom ganska konstigt, med tanke på att tio år äldre backar från Allsvenskan kan tas ut), speciellt om man jämför med hur det bosniska förbundet kommunicerar.
Jag ser gärna att han väntar med sitt beslut, eftersom han, i mina ögon, har potential att bli bättre än alla utom en (VNL) av de mittbackar som kopplas samman med landslaget.