2020-08-18, 00:47
  #33793
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
https://www.fotbollskanalen.se/sverige/uppgifter-ahmedhodzic-uttagen-i-blagults-bruttotrupp/?utm_source=t.co&utm_medium=social&utm_campaign=

Jahaja. Då är frågan om de är p.g.a press / fuling för att säkra / fuling för att få Anel att dröjja sitt beslut / eller genuin uttagning för man inte ser så många vettiga mittbackar inför kommande samling efter VNL/Jansson/X.

Hade jag haft kniven mot strupen IDAG så hade jag tagit VNL Jansson J.Nilsson och sen är jag kluven på den 4e. Inte Granqvist dock. Anel är definitivt ett namn jag hade kunnat se som 4/5 e ledet om jag inte glömmer någon. Det gynnar ju rätt mycket att han är mitt i säsong medans andra inte är.

Bruttotruppen innehåller mellan 35-40 spelare, så då har man plats för 6-7 st mittbackar..
Citera
2020-08-18, 01:47
  #33794
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Bruttotruppen innehåller mellan 35-40 spelare, så då har man plats för 6-7 st mittbackar..
Jajo det är väl självklart. Men är man med i Brutton så är man antingen redan tänkt att vara med i netto-truppen eller nära.

Så frågan kvarstår. Vilka 4 är det som hänger med till netton osv
Citera
2020-08-18, 02:06
  #33795
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Bryr mig inte ett skit om landslaget men jag önskar alla landbytande personer en icke lyckad landslagskarriär. Hade varit karma om dessa får ett 10-20 min inhopp bara för att ”reserveras” dom för att sen aldrig bli uttagna igen/bänkspelare.

Tänker inte spelarna på detta? Att de finns risk man bara utnyttjas för att tingas och sen kanske inte mer än så.

Som någon skrev i tråden så är det märkligt att svenska landslaget minsann passar när de vankas u-landslagsspel för att sen ge kalla Hamrén fingret.

Att vi förlorat Handzuk (stavning) skiter jag i men Anel hoppas jag väljer rätt landslag.

Jo, läste att Anels farsa sagt att Bosnien t.o.m. lovat honom speltid i de två kommande landskamperna och det är förstås för att säkra upp honom.. Dock ska man ha en brist på mittbackar, men det är självklart att de fjäskar på med allt vad de har på förhand, sedan när spelaren är säkrad, så är de väl bara en i mängden som alla andra spelare i truppen..

Det var nog jag som skrev det, jo, hur man än vrider och vänder på det, så blir det märkligt, tanken är liksom inte att vi ska utbilda andra länders kommande A-landslagsspelare..
Citera
2020-08-18, 02:15
  #33796
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jajo det är väl självklart. Men är man med i Brutton så är man antingen redan tänkt att vara med i netto-truppen eller nära.

Så frågan kvarstår. Vilka 4 är det som hänger med till netton osv

VNL, Ponne, Helander och Nilsson om inget annat sker. Inte så att Janne kan insistera med en halvskadad och matchotränad Granen.
Citera
2020-08-18, 02:22
  #33797
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jajo det är väl självklart. Men är man med i Brutton så är man antingen redan tänkt att vara med i netto-truppen eller nära.

Så frågan kvarstår. Vilka 4 är det som hänger med till netton osv

Japp, läste att hans agent, Markus Rosenberg, haft kontakt med Janne och de känner varandra bra sedan tiden tillsammans i Halmstad BK..

That's the question..
Citera
2020-08-18, 03:09
  #33798
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
VNL, Ponne, Helander och Nilsson om inget annat sker. Inte så att Janne kan insistera med en halvskadad och matchotränad Granen.
Ja ser jag Granen blir jag fan lack. Helander har jag ingen super koll på. Men enligt transfermarkt har han inte spelat sedan 4e december p.g.a fotskada. LÅter inte direkt aktuell.
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Japp, läste att hans agent, Markus Rosenberg, haft kontakt med Janne och de känner varandra bra sedan tiden tillsammans i Halmstad BK..

That's the question..
Hade vart kul om Rosenberg kunde vara lite till fördel där.

Blir intressant att se vad som händer med mittbacksplatserna med Nilssons framgång, Helanders långtidsskada och Granqvist fortsatta fall.

Lindelöf Jansson / X / X.
Citera
2020-08-18, 03:20
  #33799
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Ja ser jag Granen blir jag fan lack. Helander har jag ingen super koll på. Men enligt transfermarkt har han inte spelat sedan 4e december p.g.a fotskada. LÅter inte direkt aktuell.

Helander gjorde comeback i EL för ca 2 veckor sen och spela en ligamatch så sent som i förrgår, skotska ligan har precis startat igen.
__________________
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2020-08-18 kl. 03:26.
Citera
2020-08-18, 07:55
  #33800
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
https://www.fotbollskanalen.se/sverige/uppgifter-ahmedhodzic-uttagen-i-blagults-bruttotrupp/?utm_source=t.co&utm_medium=social&utm_campaign=

Jahaja. Då är frågan om de är p.g.a press / fuling för att säkra / fuling för att få Anel att dröjja sitt beslut / eller genuin uttagning för man inte ser så många vettiga mittbackar inför kommande samling efter VNL/Jansson/X.

Hade jag haft kniven mot strupen IDAG så hade jag tagit VNL Jansson J.Nilsson och sen är jag kluven på den 4e. Inte Granqvist dock. Anel är definitivt ett namn jag hade kunnat se som 4/5 e ledet om jag inte glömmer någon. Det gynnar ju rätt mycket att han är mitt i säsong medans andra inte är.

Anel borde bli uttagen i en landslagstrupp, med tanke på att Granqvist är bort sedan hade man kunnat vila Helander som haft en skadefylld period. Därmed kan man få in både Joakim Nilsson och Anel Ahmedhodzic.
Citera
2020-08-18, 09:29
  #33801
Medlem
Dennis Hadzikadunic har inte blivit uttagen till Bosniens trupp i UEFA Nations League, känns lite konstigt eller är det vanligt?
Citera
2020-08-18, 09:56
  #33802
Medlem
Många verkar inte förstå att Sverige har helt icke existerande integration, vilket innebär att det finns hundratusentals personer födda i Sverige som enbart identifierar sig med sina föräldrars hemländer. När man gick i skolan så var det så att man alla i ens klass identifierade sig själva som turkar, araber, juggar, somalier, chilenare osv trots att de i flera fall kommer från familjer som har bott i Sverige i 2-3 generationer vid det här laget. Om man då identifierar sig till fullo med sin etniska identitet och inte i landet man fötts i är det knappast särskilt konstigt att många av dem då också väljer att spela för länderna de identifierar sig med.

Det är knappast som att Sverige arbetat hårt för att invandrare ska få en svensk identitet, utan hela vår policy går ut på att invandrarna till fullo ska bibehålla sin egen kultur och etniska stolthet genom modersmålsundervisning och statligt finansierade etniska föreningar, vi kräver liksom inte ens att man kan ett ord svenska eller kan något om Sverige för att bli svensk medborgare. Hade vi gjort som USA som kräver hård integration för att bli amerikansk medborgare hade det bidragit till större identifikation med Sverige hos invandrarna. I USA blir de flesta amerikaner efter 1 generations vistelse i landet, i Sverige kan man leva generationer i Sverige och fortfarande helt identifiera sig med hemlandet.
Citera
2020-08-18, 10:11
  #33803
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
SvFF har inte valt den vägen och jag tycker det är rätt, ska man t.ex. ta ut Ahmedhodzic för att säkra honom, sedan till nästa samling är han utanför truppen igen? För så kommer det att bli om de anser att han inte är top-4 bland svenska mittbackar för tillfället..

Bosnien har en helt annan taktik, man låg ju på Tankovic rätt mycket också, uppvaktades av Dzeko osv.., men han valde ändå Sverige..

Valet är helt upp till Ahmedhodzic, det är framför allt han själv som torskar på det om han blir en stjärna och då redan stängt dörren för Sverige.. Bosnien är inte dåliga, men de är en betydligt svagare fotbollsnation, det är inget snack om saken..

Det är möjligt att man inte ska ta ut honom, inte det jag menade heller.

Anel är redan en av Allsvenskans främsta mittbackar, men har alltså en "bit kvar" innan han är aktuell. Det är nog inte särskilt motiverande (dessutom ganska konstigt, med tanke på att tio år äldre backar från Allsvenskan kan tas ut), speciellt om man jämför med hur det bosniska förbundet kommunicerar.

Jag ser gärna att han väntar med sitt beslut, eftersom han, i mina ögon, har potential att bli bättre än alla utom en (VNL) av de mittbackar som kopplas samman med landslaget.
Citera
2020-08-18, 10:23
  #33804
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Dennis Hadzikadunic har inte blivit uttagen till Bosniens trupp i UEFA Nations League, känns lite konstigt eller är det vanligt?

De hann inte göra klart med pappersexercisen därav avsaknaden av båda. Lyssnar man dock på Bosniens sportchef Misimovic så börjar han bli irriterad på Ahmedhodzic velande, det riktas främst mot hans far som börjat gå folk på nerverna då han är väldigt aktiv i sociala medier och svingar fritt mot allt och alla. Nu har han börjat hota det bosniska förbundet att Anel kommer välja Sverige om man inte "skärper" till sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in