2020-08-18, 00:18
Medlem
pirimiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matteus712
Tror jag sitter på en hypotes som försvaret har missat totalt. Jättekonstigt att de missat detta. Jag vill inte skriva detta öppet här då det antagligen kan göra så att T endast döms för griftefridsbrott.
Jag tror han skyddar någon mao.

Hur tycker ni jag ska göra 😔

PM-a någon här?
Citera
2020-08-18, 00:20
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolphin46
T's arbetsgivare har i FUP'n på sida 820 sagt detta:
"T har ingen nyckel till lokalen man han har en "tag" och aktuell kod.
D berättar vidare att han någon gång mellan klockan 12 och 14 den 13/11 såg T i
den aktuella lokalen, han reagerade på detta eftersom T mått dåligt dagen innan.
När han kontrollerade T arbetstid såg han att han inte skulle jobba denna dag.
När D upptäckte T kom han ut från grupprum 2, det är i detta rum det förvaras
fordonsnycklar."

Så vad är det som säger att T inte varit där efter den 14'e och lånat en bil från sitt jobb? Man kan ju bara hoppas att polisen har tänkt på detta...
Detta var enligt det du skriver som citat, onsdag d 13e. Samma dag som Malin uppger att Wilma ringt och berättat att hon gjort slut med T.
Har suttit och letat i fup men hittar inte rätt. Wilma talar med någon och säger att hon inte kan komma för att hon måste vänta på rörmokare. Polisen kollar med värden, Fortinova, ingen anmälan om avloppsstrul på 23 i november. Jag känner direkt: blåtira! Det är sånt tjejer ljuger om för att inte avslöja att de blir slagna.
Dessutom frågar hon sin pappa om han kan följa med till körskolan , tror det gällde fredagen, han säger nej, ska köra småbarnen. Sen messar hon pappa att hon inte kan gå på körlektion - det kanske var då hon sa rörmokare? Varför behövde hon messa det när han redan sagt nej?
Jag tror han började misshandeln redan på onsdagen. Men jag kan ha fel, tro det eller ej 😉
Citera
2020-08-18, 00:21
Medlem
Matteus712s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirimiri
PM-a någon här?
Vem kan jag lita på här? 🙄
Citera
2020-08-18, 00:22
Medlem
Citat:
Tror jag sitter på en hypotes som försvaret har missat totalt. Jättekonstigt att de missat detta. Jag vill inte skriva detta öppet här då det antagligen kan göra så att T endast döms för griftefridsbrott.

Sitter du på bevis ring polisen. Sitter du på en hypotes, ut med det! Dina tankar kommer inte påverka hans straff utgång. Tror inte att det är något så storslaget så att de river upp hela rättegången! Skulle han va oskyldig, jaa då är det inte mer än rätt att han bara ska dömas till brott mot griftefriden. Ingen oskyldig ska dömas till livstid! Så fram med det, så farligt kan det ändå inte vara, denna utredning är ändå i stort sett i hamn. Och vi är tusentals fort som sitter på olika hypoteser!
Citera
2020-08-18, 00:24
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:

Det är väl inte meningen att vi ska fälla T till varje pris!? Om han är oskyldig ska han givetvis få rätt.
Själv är jag övertygad om att han mördat men inte lika säker på att han gömt kroppen.
Om det skulle hjälpa får du gärna skicka PM.
Citera
2020-08-18, 00:25
Medlem
Matteus712s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det är väl inte meningen att vi ska fälla T till varje pris!? Om han är oskyldig ska han givetvis få rätt.
Själv är jag övertygad om att han mördat men inte lika säker på att han gömt kroppen.
Om det skulle hjälpa får du gärna skicka PM.
Skickar pm
Citera
2020-08-18, 00:36
Medlem
pirimiris avatar
Citat:
Vem kan jag lita på här? 🙄

Mig, till exempel?
Citera
2020-08-18, 00:39
Medlem
Matteus712s avatar
Äh jag kunde bara skicka till moderatorer och administratörer med mitt konto så jag slänger ut det här.

Var snälla 😬

Hej! Kanske jag som är löjlig som inte direkt vill slänga ut detta i tråden men detta har gnagt mig i månader och känner att det måste ut.

Det har ju vart ett jäkla tjöt i rättegången om nycklar hit och dit. Nycklar på vift m.m.
Saken är den att du behöver inte nyckel för att komma in i trapphuset på Göteborgsvägen 23.
Kolla intervju i fup med vaktmästare Steve sidan 804. Jag har kollat och du kommer in med kod i trapphuset som han säger. Ingen nyckel behövs. Koddosorna går också att se på Google streetview.

Det försvaret alltså missat är att den 14:e när T letade efter w så kanske han inte låste sin dörr. In i trapphuset kommer hon ju med deras kod. Hade de sagt detta hade han nog kanske kunnat friats från själva dråpet? Han kan ju hypotetiskt kommit hem från Ljungskile och hittat Wilma död i lägenheten. Ni har fel person säger han. Kanske därför han åkte iväg. Beställningsjobb? Han har ju sagt att han kan få personer att försvinna.

Vad tror ni?
Konstigt att försvaret missat detta va?
Citera
2020-08-18, 00:49
Medlem
Citat:
Äh jag kunde bara skicka till moderatorer och administratörer med mitt konto så jag slänger ut det här.

Var snälla 😬

Hej! Kanske jag som är löjlig som inte direkt vill slänga ut detta i tråden men detta har gnagt mig i månader och känner att det måste ut.

Det har ju vart ett jäkla tjöt i rättegången om nycklar hit och dit. Nycklar på vift m.m.
Saken är den att du behöver inte nyckel för att komma in i trapphuset på Göteborgsvägen 23.
Kolla intervju i fup med vaktmästare Steve sidan 804. Jag har kollat och du kommer in med kod i trapphuset som han säger. Ingen nyckel behövs. Koddosorna går också att se på Google streetview.

Det försvaret alltså missat är att den 14:e när T letade efter w så kanske han inte låste sin dörr. In i trapphuset kommer hon ju med deras kod. Hade de sagt detta hade han nog kanske kunnat friats från själva dråpet? Han kan ju hypotetiskt kommit hem från Ljungskile och hittat Wilma död i lägenheten. Ni har fel person säger han. Kanske därför han åkte iväg. Beställningsjobb? Han har ju sagt att han kan få personer att försvinna.

Vad tror ni?

Om han var ute och letade efter T är det väldigt konstigt att jackor, skor, bankkort och handväska var hemma.
Han sa "letade efter W" vilket betyder att hon måste ha haft ytterkläder och garanterat bankkort om hon skulle åka till Göteborg som han sa.
Håller inte.
Citera
2020-08-18, 00:54
Medlem
Citat:

Var snälla 😬

Vad tror ni?

Hmm..... och T betalade inte för utfört arbete så han fick huvvet i garderoben? 🤔
Senast redigerad av cactaceae 2020-08-18 kl. 00:58. Anledning: Felstavning
Citera
2020-08-18, 01:03
Medlem
Matteus712s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Om han var ute och letade efter T är det väldigt konstigt att jackor, skor, bankkort och handväska var hemma.
Han sa "letade efter W" vilket betyder att hon måste ha haft ytterkläder och garanterat bankkort om hon skulle åka till Göteborg som han sa.
Håller inte.
T "letade" efter w. Hon kan ha haft jacka, skor, handväska när hon drog. Hon hade med sig detsamma när hon kom hem. Inte kortet för det hade T hela tiden gissar jag. Han hade det på netto efter jobbet 14:30. Tror inte ett smack på att han la det på köksbordet när han kom hem. Kanske var därför hon vände åter? Såg att hon saknade kortet.

Försvaret kunde spunnit långt på det här 😜

Nu finns ju inga spår efter andra gärningsmän i lägenheten, så som ni säger det håller nog inte ändå. Bra 👍
Senast redigerad av Matteus712 2020-08-18 kl. 01:07.
Citera
2020-08-18, 01:11
Medlem
Tillägg

Citat:
T "letade" efter w. Hon kan ha haft jacka, skor, handväska när hon drog. Hon hade med sig detsamma när hon kom hem. Inte kortet för det hade T hela tiden gissar jag. Han hade det på netto efter jobbet 14:30. Tror inte ett smack på att han la det på köksbordet när han kom hem. Kanske var därför hon vände åter? Såg att hon saknade kortet.

Försvaret kunde spunnit långt på det här 😜

Nu finns ju inga spår efter andra gärningsmän i lägenheten, så som ni säger det håller nog inte ändå. Bra 👍

Skulle hon ha dragit utan sitt bankkort?
Mobilen har dessutom inte lämnat lägenheten.
Hon drar och glömmer allt viktigt då? Njaaaaaa.
Ingen DNA från någon annan har hittats.
Beställningsjobb i sin egen lägenhet? Jo nog för att han är korkad men njaa..

Men jättebra med olika teorier och spekulationer. Bästa sättet att vi kan hjälpas åt och kanske komma framåt.
Senast redigerad av MarreA 2020-08-18 kl. 01:13. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in