2020-08-17, 17:45
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Precis! Likadant ser det ut i Polen, Ungern, Irland och flera andra länder i bl a latinamerika där bakomliggande kulturmarxistiska krafter trycker på. Kvinnorna längst fram. Skrikandes och vältrandes i vulgaritet.
I Polen, Irland, Argentina, Mexico m fl länder är det främst abort de skriker om. I Vitryssland har antalet aborter halverats sedan -91. Kanske är de missnöjda med det för så kan man ju inte ha det. Gissar att Soros och Planned parenthood har ett finger med i spelet.

Exakt, och det är därför det vore önskvärt om Vitryssland håller emot och inte låter tokerierna och de sjuka "värderingarna" få fotfäste. Annars har Polen det här både i väst och öst om sig.
Citera
2020-08-17, 17:46
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det verkar vara en huvudmetod för globalisterna. Att knyta ihop frågorna och polarisera samhället. Kvinnor-progressiva-klimat-invandring-unga-HBTQ etc. Luka får stå för motsatsen och blir påhoppad. Man skickade inte ens dit valobservatörer men utrikesministern säger ändå att valet var fel utfört. Politiker och media har blivit närmast 100% förutsägbara. Inget undersökande, bara agenda.

Man har inte det minsta intresse för att lösa frågor t.ex införa mer demokrati i Belarus, om något nu fattas där. Man vill bara skapa polarisering.

Männen i oppositionen har fängslats, är du så oinformerad att du inte ens vet det?

Vilket intresse har du av demokrati eftersom du tycks anse att den medeltida diktatorn ska sitta kvar, efter 25 år av degenerering?
Citera
2020-08-17, 17:48
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Exakt, och det är därför det vore önskvärt om Vitryssland håller emot och inte låter tokerierna och de sjuka "värderingarna" få fotfäste. Annars har Polen det här både i väst och öst om sig.

Sjuka värderingar? som demokrati och humanism? ja vi är alla olika...somliga trivs bäst som det var under Kublai Khan?

Nu måste oppositionen vara ståndfasta, de har en reell möjlighet att få bort skiten.
Ju fortare desto bättre, innan de gröna männen har mobiliserat i Ryssland.
Senast redigerad av Draken55 2020-08-17 kl. 17:59.
Citera
2020-08-17, 18:12
Medlem
Savoys avatar
Intressant utveckling. Tystare från Moskva än jag hade väntat mig. Men det är nog som flera säger att Vitryssland är mycket mer beroende av/integrerat med Ryssland än vad Ukraina var, så ingen som tar över kommer kunna bryta med Ryssland som man gjorde i Kiev. Däremot tror jag inte heller det finns några förutsättningar för splittring, Lukasjenko har inte varit så undfallande mot Moskva som man kan tro när man hör honom tala nu. I praktiken är han en ganska jobbig allierad för Moskva som gärna går sin egen väg, där Ryssland vill gå en gemensam (läs: rysk) väg.

Hur som helst önskar jag vitryska folket allt gott oavsett vilken väg landet tar, mycket sympatisk befolkning! Betydligt mindre hetlevrade än vad både många ukrainare och ryssar kan vara. De kommer klara framtiden fint oavsett vilken väg de tar, det är jag övertygad om. Det är inget Balkan-land vi pratar om, utan ett förhållandevis homogent och pragmatiskt land som fungerar som brygga mellan Ryssland, Ukraina och Centraleuropa, oavsett vem som styr.
Citera
2020-08-17, 19:00
Medlem
Nu är det viktigt att chefen för flygvapnet, armén och ÖB sluter sig samman och säger åt Alexander Lukasjenko att det slutar här. Precis som Saddam Hussein gjorde när han gjorde myteri mot landets ledare.
I Ryssland har KGB kapat landet. Men det är inte dem som besitter de stora våldsmedlen. Det gör flottan, flygvapnet och armén. Cheferna för dessa bör tillsammans med ÖB sluta sig samman och göra myteri mot sin chef.
Citera
2020-08-17, 19:10
Medlem
Bajskissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berch123
Nu är det viktigt att chefen för flygvapnet, armén och ÖB sluter sig samman och säger åt Alexander Lukasjenko att det slutar här. Precis som Saddam Hussein gjorde när han gjorde myteri mot landets ledare.
I Ryssland har KGB kapat landet. Men det är inte dem som besitter de stora våldsmedlen. Det gör flottan, flygvapnet och armén. Cheferna för dessa bör tillsammans med ÖB sluta sig samman och göra myteri mot sin chef.

Vilken flotta är det som avses här?
Citera
2020-08-17, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Intressant utveckling. Tystare från Moskva än jag hade väntat mig. Men det är nog som flera säger att Vitryssland är mycket mer beroende av/integrerat med Ryssland än vad Ukraina var, så ingen som tar över kommer kunna bryta med Ryssland som man gjorde i Kiev. Däremot tror jag inte heller det finns några förutsättningar för splittring, Lukasjenko har inte varit så undfallande mot Moskva som man kan tro när man hör honom tala nu. I praktiken är han en ganska jobbig allierad för Moskva som gärna går sin egen väg, där Ryssland vill gå en gemensam (läs: rysk) väg.

Hur som helst önskar jag vitryska folket allt gott oavsett vilken väg landet tar, mycket sympatisk befolkning! Betydligt mindre hetlevrade än vad både många ukrainare och ryssar kan vara. De kommer klara framtiden fint oavsett vilken väg de tar, det är jag övertygad om. Det är inget Balkan-land vi pratar om, utan ett förhållandevis homogent och pragmatiskt land som fungerar som brygga mellan Ryssland, Ukraina och Centraleuropa, oavsett vem som styr.

Antagligen ingriper Moskva på något vis. Lär nog inte bli en fullskalig invasion av Vitryssland, men man skickar nog in mindre förband här och var. Lukasjenkos dagar som president är nog räknade. Moskva har nog tröttnat på honom rejält redan sen tidigare, och när han inte lyckas hålla folket på mattan har nog bägaren runnit över. Man kommer inte hålla honom under armarna särskilt länge till.

Moskva kommer nog försöka tvinga nästa ”ledare” som tar över att hålla sig på mattan framöver genom nån typ av utpressning.

Vild gissning bara..
Citera
2020-08-17, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskissen
Vilken flotta är det som avses här?

Visste du inte att det finns ett hav i Belarus??? När sanktionerna mot Ryssland infördes såldes räkor och kräftor i ryska livsmedelsaffärer märkta "Made in Belarus"!
Citera
2020-08-17, 21:15
Medlem
VVPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Sjuka värderingar? som demokrati och humanism? ja vi är alla olika...somliga trivs bäst som det var under Kublai Khan?

Nu måste oppositionen vara ståndfasta, de har en reell möjlighet att få bort skiten.
Ju fortare desto bättre, innan de gröna männen har mobiliserat i Ryssland.

Japp, nu måste USA agera snabbt för att rädda sin Kublai Khan innan Ryssland drar i snöret! Vita huset har ju investerat stora pengar i Lukasjenko efter att han blivit osams med Ryssland om oljeleveranser. Tur att USA fanns där och kunde hjälpa.

Vänskapen har spirat på sistone. Mike Pompeo kom som bekant på besök till Minsk 2019, återupprättade diplomatiska relationer mellan Belarus och USA och han har dessutom fått på plats ett attraktivt avtal för leverans av amerikansk olja till Belarus via Litauen så Lukasjenko slipper vara beroende av mig.

https://www.bbc.com/news/world-europe-51342197

Citat:
After a meeting with Belarusian Foreign Minister Vladimir Makei in Minsk, Mr Pompeo suggested that the US could provide Belarus with oil at "competitive prices".

"We're the biggest energy producer in the world, and all you have to do is call us," he said.
Citera
2020-08-17, 22:04
Medlem
VVPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Männen i oppositionen har fängslats, är du så oinformerad att du inte ens vet det?

Vilket intresse har du av demokrati eftersom du tycks anse att den medeltida diktatorn ska sitta kvar, efter 25 år av degenerering?

Varför tar du dig rätten att köna Sviatlana Hyeorhiyeuna Tsikhanouskaya och hens partner? Du tar för givet att Sviata är en kvinna eftersom Sviata har ett kvinnligt namn, har bröst, fitta och helt enkelt "ser kvinnlig ut". Fast du har säkert inte träffat henne, kanske är hon icke-binär men vill bli lika accepterad och få finnas lika mycket som en cis-person.

Det är detta kampen i Bjälleros handlar om, rätten att få vara sig själv. Den medeltida diktatorn Alyaksandr Ryhoravich verkar tro att det bara finns två kön. Han säger taskiga saker om Sviata, att hon bara duger som hemmafru och vem minns inte hans ord om Tysklands utrikesminister ("bättre att vara diktator än att vara bög") osv. Om du Draken55 verkligen är på vår sida, den liberala sidan, så borde du behandla bjällerosarna med mer respekt.

Idiot.
Citera
2020-08-17, 22:05
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Ja men Carl Bildt har ju haft fel om precis allt det här årtusendet så varför skulle han ha rätt nu? Han kan ju inte analysera någonting och har aldrig kunnat det. Medium size dog with a big dog attitude. Varken mer eller mindre.

Carl Bildt kan östeuropa. Han har haft jordnära kontakt med marknaderna där. Han har varit en resurs för East Capital en gång. Underskatta inte honom när det gäller östeuropa. Du kommer bara med skåpmaten.
Citera
2020-08-17, 22:07
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanskeBankOfficial
Kan det ha att göra med att deras män kanske är fängslade?

Jag skiter i globalisterna. Jag hatar dom. Men jag önskar Belaruserna lycka till i sina ansträngningar att skapa ett bättre samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in