2020-08-17, 14:45
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Ja, enlig GP så har pengarna till forskningsprojektet tagit slut, men man tar fortfarande ut prover och lägger i frysen för att kunna analysera sedan.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/coronavirus-i-toavattnet-m%C3%A4ts-inte-pengarna-%C3%A4r-slut-1.32549251
Tack, oroande att man inte prioriterar denna typen av tester.
Citera
2020-08-17, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det bekräftar min farhåga att immuniteten ligger på enstaka procent.

Fast nu kanske det är viss skillnad på hur smittan spridits i t ex Stockholm jämfört med Dals-Ed? Varför läser man inte om så många smittofall från fester i Stockholm eller Göteborg längre? Har storstadsborna slutat festa?
Citera
2020-08-17, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Och din slutsats av det som skrivs är?

För du kan väl ändå inte tolka den texten som om att det inte kan förekomma smittspridning bland värnpliktiga? Isåfall är du rejält bakom flötet..

Det står ju upp till 19 år, och FHM har ju sagt att smittspridningen nu är drivande bland de som är mellan 20-29. Vilket iofs också gör det mystiskt att de öppnar universiteten. Men iaf, de anser inte att 19 och under är drivande i smittspridningen men när de fyller 20 då magiskt kan de börja vara drivande. Jag undrar vad som händer i människokroppen mellan år 19 och år 20, Tegnell kanske vet? Eller Giesecke (efter ett glas vin på fredageftermiddagen)?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Du har förstått missat hans mail som resten av Sverige tagit del av men det hindrar inte dig för att rusa ut på den tunna isen och börja lira allan? Pinsam snubbe.

Är det konstigt att en chef bollar idéer med likasinnade för att sedan ut mot t ex en befolkning/anställda/medlemmar informera om detta på ett delvist annat sätt och med andra argument?

Det är så det fungerar i den verkliga världen kan jag berätta, eftersom du verkar leva under en sten eller i en slags bubbla där alla i beslutande position ska vara 100% genomtänkta och kongruenta i vad dom än säger och skriver oavsett när i tiden det skedde
Citera
Medlem
arbetets avatar
Om ni vill följa ett riktigt original på Twitter så surfa in på hans konto. Han är "läkare" och "kan det här". Passa er dock. Ni kan bli blockade fortare än ni hinner säga COVID19.

Sven Román
@Sven_Roman
Reflektion angående de 22-27 forskarnas ihärdiga kritik av Folkhälsomyndigheten. Samtliga studier som de 26 forskarna hänvisar till i sin senaste artikel har de läst som fan läser bibeln. Jag är själv läkare och har gjort en del studier, och det tillhör elementa att bedöma...
... vilka slutsatser man kan dra av en studie och vilka felkällor som finns. De 26 forskarna hade inte blivit godkända i ett enda vetenskapligt arbete om de argumenterat som de gör både i den senaste artikeln och i övriga artiklar. De har kastat all forskaretik över bord. Men...
... den verkliga skandalen är det mediala utrymme dessa forskare fått och att varken SVT eller några av de stora drakarna granskar forskarnas argumentation. De sväljer istället glatt betet. Fast det är ruttet.
https://twitter.com/Sven_Roman/status/1295270988037398529?s=20

Och nej, han tar inte in vanligt elementa så försök inte ens.
Citera
2020-08-17, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Vi får inte glömma slumpen.

Den stora coronaspridningen i Sverige berodde på en ”slump”, säger Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson.
Ja, jag förväntar mig att höra ännu konstigare historier på hösten.
Exempelvis att det finns olika versioner av Covid-19 och den som håller på att sprida sig och drar upp siffrorna hade vi inte räknat med. Eller nånting med att viruset har muterat och det är inte FHM som har varit inblandad och muterat viruset.
Nåt konstigt bortförklaring kommer i alla fall.
Citera
2020-08-17, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast nu kanske det är viss skillnad på hur smittan spridits i t ex Stockholm jämfört med Dals-Ed? Varför läser man inte om så många smittofall från fester i Stockholm eller Göteborg längre? Har storstadsborna slutat festa?
De festar på andra orter.
Citera
2020-08-17, 14:50
Medlem
DikTs avatar
Det faktum antal fall ökar kraftigt i två av de länder som tidigast haft mest smitta, Spanien och Belgien, måste vara aningen oroväckande för de som tror på att flockimmuniteten skall skydda oss efter sommaren?!
Citera
2020-08-17, 14:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
De festar på andra orter.

Ok. Så du tror att det hålls fler privata fester i Dals-Ed än i Stockholm? Eller Göteborg?
Citera
2020-08-17, 14:51
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Är det konstigt att en chef bollar idéer med likasinnade för att sedan ut mot t ex en befolkning/anställda/medlemmar informera om detta på ett delvist annat sätt och med andra argument?

Det är så det fungerar i den verkliga världen kan jag berätta, eftersom du verkar leva under en sten eller i en slags bubbla där alla i beslutande position ska vara 100% genomtänkta och kongruenta i vad dom än säger och skriver oavsett när i tiden det skedde
På mitt jobb har vi fikarum till att bolla saker innan vi tar itu med problemen på riktigt. Jag förmodar att de flesta arbetsplatser funkar så? Jag skriver t ex aldrig ett privat mail från min jobbadress men det har tydligen Tengele gjort enligt hans förklaringar till de saknade mailen. Om man inte fattar att ens mail som tjänsteman när som helst kan bli offentliga är man smått bakom flötet.
Citera
2020-08-17, 14:53
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Det faktum antal fall ökar kraftigt i två av de länder som tidigast haft mest smitta, Spanien och Belgien, måste vara aningen oroväckande för de som tror på att flockimmuniteten skall skydda oss efter sommaren?!
Det nya normala med lockdown. På med masken ad infinitum!
Citera
2020-08-17, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ok. Så du tror att det hålls fler privata fester i Dals-Ed än i Stockholm? Eller Göteborg?
Jag menar att många Stockholmare är någon annanstans nu, eller har varit. Festar gör de säkert fortfarande men inte nödvändigtvis hemma i Stockholm (eller Göteborg).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in