Citat:
Att svenska poliser är skit är en myt, som bla odlas av Leif GW Persson, som själv varit inblandad i en av Sveriges pinsammaste utredningar, på 90-talet. Han ska tiga. Polisen gör vad den kan för fan.
Att polisen skulle vara rädd för buset osv, det har jag inte sett, varken privat eller i yrkeslivet. Jag har sett poliser hantera riktigt obehagliga personer och situationer, och jag noterade ingen nervositet eller skitnödighet alls.
Jag är övertygad om att man vänder på alla stenar i jakten på Adrianas mördare.
Området hon bodde i är tyvärr marinerat i omertakultur. Omerta är inte bara ett coolt och intressant ord. Det är på riktigt. I Adrianas hemtrakter håller svinen varandra om ryggen instinktivt. Grupperna sluter sig som musslor.
I alla problemområden funkar det så.
Dessutom har de mest intressanta tipsarna smuts att dölja.
De kommer inte att skada sina affärer och rykten pga Adrianas död.
Att polisen skulle vara rädd för buset osv, det har jag inte sett, varken privat eller i yrkeslivet. Jag har sett poliser hantera riktigt obehagliga personer och situationer, och jag noterade ingen nervositet eller skitnödighet alls.
Jag är övertygad om att man vänder på alla stenar i jakten på Adrianas mördare.
Området hon bodde i är tyvärr marinerat i omertakultur. Omerta är inte bara ett coolt och intressant ord. Det är på riktigt. I Adrianas hemtrakter håller svinen varandra om ryggen instinktivt. Grupperna sluter sig som musslor.
I alla problemområden funkar det så.
Dessutom har de mest intressanta tipsarna smuts att dölja.
De kommer inte att skada sina affärer och rykten pga Adrianas död.
Men din jävla tönt. Vad har du sett? Inte ett jävla skit har du sett! Polisen är skitballq när de ska ingripa mot svennebanan, random pundare och nån galning med kniv när de kallat på förstärkning 20 pers, men när det rör muhammad och hans brushor i orten står de helt handfallna som en hop rakade små fittor. Vilken tönt du är. Polisen har fan inte klarat av att utreda ett enda jävla gängmord. De vågar fan inte ens ingripa. Vet du varför? Därför att kåren numera består av inkvoterade kebabtekniker, läbbar, småflickor och annat skit. Patetiska horungar.