2020-08-16, 23:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Jag får upp massvis med konstiga varningsmeddelanden, att jag ska ladda ner en app osv osv.
Får be maken titta på det och hjälpa mig i morgon 😉
Ja, det är spam. Skräp som du inte ska ladda ner. De sidorna som poppar upp ska bara stängas, detta reagerar brandväggen på.
Sen kan du ladda på ursprungsidan.
Han kan nog fixa det. 👍
Citera
2020-08-17, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Det går att bli bättre genom kostomläggning, men det är inget svenska doktorer rekommenderar. Vet några som blivit bra, så pass att de lever normalt med arbete och fritid.

Familjen i Bjärred var dock inte intresserade av att gräva djupare. De tog inte och sökte och letade information. De ställde sig heller inte frågan :hur kan vi med hjälp av anhöriga göra det lättare för våra barn? Vad är vi tacksamma för i dag?

Nej istället tog de den feges väg och blev mördare. Även om bara en mördat är båda lika skyldiga om någon inte stoppade den andra. Sveriges ynkryggar nummer ett är Henkows och Brentons. Var de så olyckliga i sitt äktenskap kunde de gått skilda vägar. Barnen var det enda de hade makt över. Äckligt skrämmande.

Ja det ligger mycket i det du säger.
Att de inte tycktes kunna acceptera att barnen inte var vad de en gång var och inte tycktes kunna nå de mål och triumfer som föräldrarna såg framför sig.
Att de inte kunde se andra sorters mål och triumfer som något att vara tacksam för utan hellre valde döden...
Med deras resurser hade de kunnat flytta till tex. Thailand, betala alternativa behandlingar och betala för guvernant, hemhjälp osv. för att underlätta för sig själva.
Man får intrycket av att det handlade om prestige, om vad "rätt" folk skulle tycka, om vad O och/ eller H såg som en värdefull och acceptabel framtid.
Var barnen även deprimerade och det blev en ond cirkel med H's depression så är ju föräldrarnas eller den friska förälderns ansvar att ta beslut som höjer barnens mående. Inte att döda dem. Var H så deppig så borde O ringt och bett om tvångsvård för henne sen kunde han utgått därifrån men nej...
Citera
2020-08-17, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja det ligger mycket i det du säger.
Att de inte tycktes kunna acceptera att barnen inte var vad de en gång var och inte tycktes kunna nå de mål och triumfer som föräldrarna såg framför sig.
Att de inte kunde se andra sorters mål och triumfer som något att vara tacksam för utan hellre valde döden...
Med deras resurser hade de kunnat flytta till tex. Thailand, betala alternativa behandlingar och betala för guvernant, hemhjälp osv. för att underlätta för sig själva.
Man får intrycket av att det handlade om prestige, om vad "rätt" folk skulle tycka, om vad O och/ eller H såg som en värdefull och acceptabel framtid.
Var barnen även deprimerade och det blev en ond cirkel med H's depression så är ju föräldrarnas eller den friska förälderns ansvar att ta beslut som höjer barnens mående. Inte att döda dem. Var H så deppig så borde O ringt och bett om tvångsvård för henne sen kunde han utgått därifrån men nej...
Nu blev jag nyfiken på riktigt!
Vad finns det för alternativa behandlingar i Thailand?
Var det brist på hemhjälp som ledde till tragedin så hade det så klart varit klockrent att flytta utomlands, hur länge klarar man sig på en miljon?
Citera
2020-08-17, 11:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Nu blev jag nyfiken på riktigt!
Vad finns det för alternativa behandlingar i Thailand?
Var det brist på hemhjälp som ledde till tragedin så hade det så klart varit klockrent att flytta utomlands, hur länge klarar man sig på en miljon?
Thailand borde svämma över med sin attraktiva marknad. Speciellt för ME-sjuka då?
En flytt gör nog susen.
För inte följer väl smärta och lidande med dit för töserna.
Sömnlöshet, känsla av hopplöshet?

Men de får åka fort, innan depressionen slår till i passivitet. Då kan de knappt ta sig till postlådan.
De flesta tar livet av sig på väg ner i djup depression.
Då de fortsatt förmår vara aktiva.
Senast redigerad av develi 2020-08-17 kl. 11:11.
Citera
2020-08-17, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
För att vi inte kan googla fram mer via sociala media?

Vete tusan om jag skulle lämna så många spår om jag vände näsan i vädret.
Jag är väldigt aktiv men det är inte framgångsrikt att googla efter mig, möjligen nån uppsats.

För att vänner och släkt inte vill uttala sig i media?
Grannar som förmedlat att de inte vill prata av respekt för barnen?

Sorg är privat. Sorg hanteras olika.

Den här sorgen var garanterat svår att hantera, den är chockartad, den är exploaterad.
Den är säkert full av växlande motsägelsefulla känslor.
Förtvivlan, ilska, frustration, saknad, vemod.
Ett stort varför.

Den som klagar på anhöriga i sorg är utan skrupler. Respektlös och känslokall.

De har aldrig bett om sorgen och det är nog ingen som vill byta med dem.
Du har alldeles rätt men det jag menar är att det är/varit för TYST. Sorg är en sak men det är en extraordinär händelse, då brukar folk sjunga ut mer.
Citera
2020-08-17, 14:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimekko74
Du har alldeles rätt men det jag menar är att det är/varit för TYST. Sorg är en sak men det är en extraordinär händelse, då brukar folk sjunga ut mer.
Nej. Inte om man inte mäktar med.
För att det är just extraordinärt om deras syskonbarn, kusiner och barnbarn mördats av sina föräldrar.

Jag skrev om ambivalenta känslor.

Det är nog skillnad om det är nån annan främling vid barnamord.
Citera
2020-08-19, 16:54
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Det är väldigt svårt att veta om Hanna delade med sig av sina bekymmer eller inte. Det har varit knäpptyst från hennes arbetsplats, varken chef eller kollegor tycks ha uttalat sig. Oskars chef och några arbetskamrater har berättat litet. Kanske skulle personer på Hannas arbetsplats också kunnat ha en del att berätta men de har antagligen bestämt sig för att inte yppa någonting. Det som Hanna eventuellt har förmedlat har stannat hos dem som tog emot förtroendena.

Det är också väldigt svårt att veta vem av de två vuxna som varit "pådrivare."Det kan ha varit Hanna och det kan ha varit Oskar. Vad vi vet har ingen av dem sökt hjälp för sin egen psykiska ohälsa. Där finns kanske en del av förklaringen till varför det gick så långt som till mord och självmord.

Ingen, verkligen ingen säger någonting. Visst de vill visa hänsyn till de döda och anhöriga men jag tycker spekulationerna blir ännu värre, då är det bättre att dela sanningar ❤️
Citera
2020-08-19, 16:56
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
https://forumfiles.com/kaL6k1xbb6/fub_b_pdf

Det var inte mycket att läsa, det mesta överstruket. Jag förstår inte, är inte sanningen bättre än spekulationer 😔
Citera
2020-08-20, 02:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ingen, verkligen ingen säger någonting. Visst de vill visa hänsyn till de döda och anhöriga men jag tycker spekulationerna blir ännu värre, då är det bättre att dela sanningar ❤️
Att skydda barnen är viktigast.
Att skydda anhöriga är lika starkt reglerat.

Att folk sen är totalt respektlösa, sjukligt nyfikna, egocentrerade samt fabulerar å det grövsta i konspirationer och aldrig tycks ge sig:

DET är ett problem som enskilda individer har.

Det kan inte skyllas varken sekretess eller den lag som inte ger fri insyn då gärningsperson/er är döda.

... Och spekulationer är verkligen inget bärande argument att åberopa.
Senast redigerad av develi 2020-08-20 kl. 02:02.
Citera
2020-08-20, 06:29
Medlem
Citat:
Det var inte mycket att läsa, det mesta överstruket. Jag förstår inte, är inte sanningen bättre än spekulationer 😔
Spekulationerna hade funnits ändå, det finns flera stycken i tråden som saknar förmågan att ta till sig den sanning som inte är överstruken. Det skulle inte spela någon roll om hela texten var synlig, det skulle ”kännas” fel och då kan det omöjligt vara sant. De ser en stor mörkläggningsoperation i det som faktiskt är synligt. Vad tror du dessa skulle kunna åstadkomma om de fick se allt?!
Citera
2020-08-20, 10:38
Medlem
meiis avatar
Är det någon som vet vart denna stackars familj är begravda? ❤
Citera
2020-08-20, 12:07
Medlem
Citat:
Är det någon som vet vart denna stackars familj är begravda? ❤
Om jag minns rätt så spred man askan på en plats som var godkänd av myndighet (vid havet). Jag kan minnas fel dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in