Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-15, 09:33
  #169
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Soros är ett äckel men än värre är att regeringen oavsett partifärg alltid legat på rygg för svinet. Det är bara vidrigt.

Absolut. Och media osv.
Citera
2020-08-15, 10:41
  #170
Medlem
wwrs avatar
Han har nog ingen laptop med sig i rullstolen och börjar sälja svenska kronor om Löfven inte sköter sig. Men han är ju en av de få medlemmarna av nätverken som uttalar sig i media så nog skall man lyssna på vad han säger. Utan tvekan var han drivande mot pundet, kronan, bahten och mycket annat men nu är han en symbol för ett stort hot mot Europa, skuldsättningen och den förlust av kontroll den medför.
Citera
2020-08-15, 13:41
  #171
Medlem
zxcvb45s avatar
Gubbjäveln är 90 år och lär snart dö, men han har väl barn som kommer ta över?
Citera
2020-08-15, 19:58
  #172
Medlem
Judaism declare war against sweden! Boycott all swedish products.
Är vad soros menar kommer ske om man vill bli fri från judisk kapitalism.
Citera
2020-08-15, 20:48
  #173
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Gubbjäveln är 90 år och lär snart dö, men han har väl barn som kommer ta över?

Han har fem barn, fyra av dem är aktiva i olika rörelser, den femte är nånslags artist.

Så precis som i nordkorea finns alltid ett par som omedelbart kan ta över.
Citera
2020-08-16, 00:47
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Kan väldigt lite om Soros men min intuition säger mig att världen blir en bättre plats när gubben faller av pinn.

Hur gammal är Soros?


https://www.youtube.com/watch?v=X9tKvasRO54
Det räcker att du tittar på den videon (2:28) för att inse att Soros definitivt inte bör uttala sig om vem som är självisk och inte.



Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Kan någon informera mig om vad han har med beslutsfattande i EU att göra? Jag vet att han är på besök och umgås med politiker i parlamentet... men det här känns ju lite som att lyssna på Bill Gates vad gäller politik. Jag tycker att Gates ska hålla sig till datorer och Soros får väl driva den agenda han vill...däremot så finns det väl ingen anledning att lyssna på han för att han har stålar?

Vad ska han göra, förstöra ett lands ekonomi? Folk har ögonen på juden nu. Han skulle bli kastad åt vargarna.

Han har inte ett skit med EU att göra, däremot finns det en del politiker inom EU ,bland andra Annie Lööf som tycker att han är "En stark, modig person som gör mycket gott" och där någonstans infinner sig problemet.
När våra politiker ser ett as som Soros (du kan passa på att titta på videon ovan du med) som en person som gör mycket gott utan att ta upp all skit han gjort,(om de ens är medvetna om det?)och lyfter honom till skyarna då får vi problem förstår du.

Det här är en farlig jävel, han slaktade Englands ekonomi, han slaktade vår, han ligger bakom mycket mycket lidande och han gör allt han kan för att det ska fortsätta efter hans död.

Han har ingenting med Svensk politik att göra,heller inte med Eu politik, men när våra politiker lyssnar på och tycker att han är en bra snubbe, då får vi fan hoppa in i matchen vi med. Vi är många som har ögonen på honom, vad fan hjälper det när våra folkförrädare...förlåt... folkvalda ser honom som Jesus?
__________________
Senast redigerad av Throwaway1912 2020-08-16 kl. 01:11.
Citera
2020-08-16, 01:44
  #175
Medlem
wwrs avatar
I artikeln säger han bland annat
Citat:
Soros: Jag blev en entusiastisk EU-supporter då jag betraktar unionen som förkroppsligandet av ett öppet samhälle på europeisk nivå.
(nästa nivå vill man helst inte tänka på)

Att han ställer sig bakom EU så entusiastiskt visar ju vad EU syftar till. Efter Brexit har EU direkt flyttat fram positionerna på ett extremt sätt. EU bryter mot sina egna regler när organisationen lånar och spenderar. Det medger EU själva. (EU får bara låna och låna vidare.)

Soros kallar Sverige för själviskt eftersom han vill öka EU:s skuldsättning och därmed långivarnas kontroll över EU.

Upplåningen kommer att sätta våra länder i allt djupare skuld till internationella nätverk som ökar sin kontroll över oss. Soros budskap är tydligt i artikeln. Mer pengar till EU. Det betyder fler lån och politikerna som skall representera vanligt folk blir istället mer beroende av långivarna och företagen flyttar fram. (Denna tendens märktes t.ex efter förra valet när C och Lööf kunde försämra arbetsrätten, i samarbete med S i den s.k. Januariöverenskommelsen.)
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-08-16 kl. 02:41.
Citera
2020-08-16, 09:09
  #176
Medlem
nbsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
https://www.youtube.com/watch?v=X9tKvasRO54
Det räcker att du tittar på den videon (2:28) för att inse att Soros definitivt inte bör uttala sig om vem som är självisk och inte.





Han har inte ett skit med EU att göra, däremot finns det en del politiker inom EU ,bland andra Annie Lööf som tycker att han är "En stark, modig person som gör mycket gott" och där någonstans infinner sig problemet.
När våra politiker ser ett as som Soros (du kan passa på att titta på videon ovan du med) som en person som gör mycket gott utan att ta upp all skit han gjort,(om de ens är medvetna om det?)och lyfter honom till skyarna då får vi problem förstår du.

Det här är en farlig jävel, han slaktade Englands ekonomi, han slaktade vår, han ligger bakom mycket mycket lidande och han gör allt han kan för att det ska fortsätta efter hans död.

Han har ingenting med Svensk politik att göra,heller inte med Eu politik, men när våra politiker lyssnar på och tycker att han är en bra snubbe, då får vi fan hoppa in i matchen vi med. Vi är många som har ögonen på honom, vad fan hjälper det när våra folkförrädare...förlåt... folkvalda ser honom som Jesus?
Det är förstås en totalt hänsynslös person som totalt kvaddar hela nationer för den personliga vinningens skull. De fasta växelkurserna var en väsentlig del EG, så även en attack på EG som han nu påstår sig värna.
Iofs borde EG och länderna som ingick insett för länge sen att systemet var ohållbart, de hade ju ”bara” decennier av erfarenhet av krasch av olika fasta växelkurssystem.

När det blev Brexit deklarerade han att han skulle gå in med sina pengar för att ändra på det. När han går in med sina pengar för att på verka val och regim Change i betydligt fattigare östeuropeiska länder har det förstås ett enormt inflytande (tillsammans med förmenta NGO:s stödda av USA).
Vad skulle vi tycka om enskilda superrika utlänningar med sina enorma tillgångar satte agendan i våra val?
Citera
2020-08-16, 09:41
  #177
Medlem
Whitfieldss avatar
Sverige är alltså egoistiskt, säger en egomaniac och psykopat.
Citera
2020-08-17, 03:55
  #178
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ouzuo
Nej lilla jude, vi lever inte för det som för dagen faller oss in. Vi arbetar för våra medmänniskor. Vi tar hand om vårt nordiska folkslag. Och vi hjälper även mindre begåvade andra folkslag genom att till exempel ge instruktioner hur man lägger fisknät utanför somalias fiskrika kust.
Vi lever inte för dagen, tex arbetar vi mycket målmedvetet med att få inflytande i olika branscher. Det finns judar som kämpar ett helt liv för att nå en position varifrån hen kan hjälpa de våra. Vi nätverkar mycket målmedvetet med hbtq-gruppen och feministgruppen, vi har tom ingått ett förbund där vi pekar ut och jagar varandras fiender! Vi är också målmedvetna med att få in de nya svenskarna i det förbundet.
Citera
2020-08-17, 03:58
  #179
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BlackScorpion-Swe
Vad är bra med att tjäna pengar på vår demoralisering? Du är inte så inläst på Soros va?
Beror på hur man ser på ordet och beteendet "demoralisering", om moral är att följa och agera efter förtryckande normer/agar så blir "demoralisering" en process att bryta ned det, det är väl bra?
Citera
2020-08-17, 06:53
  #180
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tornor
Alla har rätt till en andra chans, han gör mycket bra nu!
Som människa skall man få fler chanser.

Men EU har slut på pengar. Då begär Soros att Sverige skall låna pengar och ge bort till Italien som har dåliga finanser. Sedan hamnar Sverige i skuld.

Exempel:

Bertil har mycket pengar. Nisse har dålig ekonomi, lån på bilen, amorteringar på huset, låg lön.

Då säger Bertil till mig att jag måste låna pengar av Bertil och ge till Nisse så att Nisse kan hanka sig fram ett par månader till. Om jag inte sätter mig i skuld till Bertil är jag inte solidarisk! Därefter hamnar jag i skuld till Bertil och till slut klarar inte jag mig heller utan måste kanske jobba av min skuld till Bertil och han blir min chef.

Bertil har även ordnat styrelsepost åt min fru (som heter EU-lalia Soros) med bra betalt för några timmars jobb i månaden. Hon får bara behålla jobbet så länge hon varje dag tjatar på mig att låna Bertils pengar och kasta bort dem.

Det är vad Soros säger. Han deltar i att sätta oss i skuld. Det tjänar ingen annan funktion än att försöka ta över Europa, det nya Grekland.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-08-17 kl. 07:26.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback