Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-17, 09:43
  #181
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tornor
Beror på hur man ser på ordet och beteendet "demoralisering", om moral är att följa och agera efter förtryckande normer/agar så blir "demoralisering" en process att bryta ned det, det är väl bra?

Vi måste bryta ner den pkhegemoni som Soros och de andra håller i västvärlden i ett järngrepp med.
Det är en sjuk ideologi som lurar oss genom att spela på och utnyttja vår godhet.
Krossa den falska dn moralen!
Citera
2020-08-17, 12:10
  #182
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tornor
Alla har rätt till en andra chans, han gör mycket bra nu!

Kan du nämna 3 saker som Soros gör bra?

Däremot kan vi se en lång lista på alla hans brott och involveringar.
https://conservapedia.com/George_Soros

"Men men han gör ju bra saker nu".... Jo, det gör Hells Angels också när dom kommer med pengar till barnsjukhus och leksaker, ska vi strunta då i att Hells Angels styr drogerna i Sverige?
Citera
2020-08-17, 12:46
  #183
Medlem
Hursomhelstings avatar
Soros följer den gamla judiska bankirmodellen till punkt o pricka, att härska igenom att söndra.
Eu är precis det, även om att den ser ut som en mysig frihetlig klubb så har det varit ett tvång om en öppen kasse där inget enskilt land ska ha rätten till en egen politik.
Soros har där en stat istället för en mängd stater, vilket är det samma som att sitta på den huvudnyckeln som går till alla dörrar.

Soros kör en dimridå här, Soros äger starka kopplingar till Svenskt näringsliv och vår politiska sfär, Sverige är "Globalismens" Mecka.

Ja brukar säga som så att när råttor får det trångt o hett om baken då börjar dem att gå på varann.
Sverige sitter i nuläget i en sax och nej det är inte enbart av CoVid-19 utan betydligt mer komplext än så varav Soros med fleras sötebrödsdagar står som hotat.
Soros vet att Sverige står satt framför hårkorset och är ej sen till ge sig på Sverige, gå i täten.
Det är ett patetiskt skådespel gott folk som vi alla bör ta lärdom av.
Citera
2020-08-17, 17:19
  #184
Medlem
HGs avatar
Intressant att alla som älskar Soros tydligen har glömt att det var han som knäckte den svenska kronan i början av 90-talet och orsakade många Svenskars ekonomiska ruin.

Soros bryr sig bara om pengar och struntar i människorna. Antagligen vill han knäcka exempelvis Ungern för att tjäna pengar.

https://www.fokus.se/2018/03/valutaknackaren/
Citera
2020-08-18, 03:18
  #185
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Som människa skall man få fler chanser.

Men EU har slut på pengar. Då begär Soros att Sverige skall låna pengar och ge bort till Italien som har dåliga finanser. Sedan hamnar Sverige i skuld.

Exempel:

Bertil har mycket pengar. Nisse har dålig ekonomi, lån på bilen, amorteringar på huset, låg lön.

Då säger Bertil till mig att jag måste låna pengar av Bertil och ge till Nisse så att Nisse kan hanka sig fram ett par månader till. Om jag inte sätter mig i skuld till Bertil är jag inte solidarisk! Därefter hamnar jag i skuld till Bertil och till slut klarar inte jag mig heller utan måste kanske jobba av min skuld till Bertil och han blir min chef.

Bertil har även ordnat styrelsepost åt min fru (som heter EU-lalia Soros) med bra betalt för några timmars jobb i månaden. Hon får bara behålla jobbet så länge hon varje dag tjatar på mig att låna Bertils pengar och kasta bort dem.

Det är vad Soros säger. Han deltar i att sätta oss i skuld. Det tjänar ingen annan funktion än att försöka ta över Europa, det nya Grekland.
Flera av riksdagens partier pratar öppet om fördelningspolitik, finns ingen anledning att förtydliga den är global för de har redan sagt vi är globala. Att bära varandras skulder och lån blir ett sätt att fördela utan att medborgarna riktigt förstår med vilken kraft det slår, om de inte sätter sig in i det!
Global fördelningspolitik blir ett sätt att utjämna klyftorna för alla, på hela jorden.
Citera
2020-08-18, 03:40
  #186
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tornor
Flera av riksdagens partier pratar öppet om fördelningspolitik, finns ingen anledning att förtydliga den är global för de har redan sagt vi är globala. Att bära varandras skulder och lån blir ett sätt att fördela utan att medborgarna riktigt förstår med vilken kraft det slår, om de inte sätter sig in i det!
Global fördelningspolitik blir ett sätt att utjämna klyftorna för alla, på hela jorden.

Jag är gärna med och utjämnar klyftorna.

Men när Soros nu vill öka upplåningen handlar det om att han och nätverken vill sätta Europa i skuld för att kunna kontrollera hela världsdelen. Det är något helt annat.

Slå sönder det framgångsrika under solidaritetens täckmantel. Svenskar är gärna solidariska. Men här utnyttjas vi för att förstöra oss själva. Precis som med invandringen.

Spanien och Italien är i stort lika utvecklade som Sverige. De behöver inget bistånd.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-08-18 kl. 03:55.
Citera
2020-08-18, 12:26
  #187
Medlem
Nostradumbasss avatar
Det är dax för Soros att klippa banden till Sverige. Man vill ta avstånd från kopplingen Daniel Sachs som sitter i Open Societys styrelse. Daniel Sachs syster är gift med Marcus Wallenberg. Man kan ju fråga sig varför Sverige pekats ut som världens mest Soros-lojala land?

Expo har också tagit emot Soros-pengar till något som heter "Tillsammansskapet" och Daniel Sachs har en "politikerskola". Faller bitarna på plats nu?

Man vill gömma Sveriges inflytande över Soros nu när det ska skapas oroshärdar som ska avleda uppmärksamheten från de riktiga problemen.

Soros säger därför att Sverige är jätteelakt och jättesjälviskt och jättedåligt och jättejätte. Sveriges politiker är dock inte "Soros-lojala"; dom är lojala med den som Daniel Sachs syster är gift med, och när det finns kopplingar ser det ut som Sverige är det land som är mest lojalt med Soros och även Clintons.

Det är en jävla sörja...
__________________
Senast redigerad av Nostradumbass 2020-08-18 kl. 12:31.
Citera
2020-08-18, 13:38
  #188
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag är gärna med och utjämnar klyftorna.

Men när Soros nu vill öka upplåningen handlar det om att han och nätverken vill sätta Europa i skuld för att kunna kontrollera hela världsdelen. Det är något helt annat.

Slå sönder det framgångsrika under solidaritetens täckmantel. Svenskar är gärna solidariska. Men här utnyttjas vi för att förstöra oss själva. Precis som med invandringen.

Spanien och Italien är i stort lika utvecklade som Sverige. De behöver inget bistånd.
Europa ska bära Afrika, det måste börja i små steg för att inte provocera för mycket. Standarden som väntar skulle göra folk förbannade, men om ett par generationer är det normalt.
Citera
2020-08-18, 14:00
  #189
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tornor
Europa ska bära Afrika, det måste börja i små steg för att inte provocera för mycket. Standarden som väntar skulle göra folk förbannade, men om ett par generationer är det normalt.
Men nu är det Italien och Spanien som skall ha våra pengar. Milano skall arrangera vinter-OS 2026. Är det de spelen vi skall bidra med pengar till? Förra året slog Italien ut Sverige som arrangör. Spanien hade sommar-OS 1992. Sverige har inte råd med sommar-OS. Men nu skickar vi pengar till Spanien. Vi betalar de spanska snabbtågen men vi måste låna till våra egna.

Soros vill slå sönder Europa så att hans polare kan ta över spillrorna.

Citat:
Ursprungligen postat av Tornor
Den är bra för den sätter stopp för hitlerliknande diktatorer att uppstå i Europa igen. Planen föddes redan innan andra världskrigets slut, det tog ett antal decennier att inta makten på de viktigaste redaktionerna, pengarna fanns redan innan.
Soros kompis Europas Mutti är en kopia på Europas Papi som de i alla fall fick stopp på i bunkern. Mutti, Soros och hans polare är bara ett nytt sätt att försöka ta över Europa. Betydligt mer komplext än Adolf.

Ingen kunde gå emot EU-kommissionen tillsammans med Merkel och Macron. Det är diktatur.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-08-18 kl. 14:05.
Citera
2020-08-18, 20:14
  #190
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tornor
De som har makt vet att de maktlösa inte har kapacitet att veta sitt eget bästa, de maktlösa måste ha en fast hand som styr dem på ett sätt så de inte känner sig styrda.
Ett enkelt förslag: Lasse snusar, köper några öl i veckan och spelar lite på hästar. Sedan klagar han på höga skatter och allt har blivit dyrt på sistone, Lasse fattar inte hur han ska fördela sina tillgångar och det är ok, hans val, men han visar att han är inkapabel till att bestämma så det påverkar andra.

Soros vill ingen svensks bästa, det fattar alla med nått i huvudet. Inget som ditt förvirrade svammel ändrar på.
Citera
2020-08-18, 22:16
  #191
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tornor
Den är bra för den sätter stopp för hitlerliknande diktatorer att uppstå i Europa igen. Planen föddes redan innan andra världskrigets slut, det tog ett antal decennier att inta makten på de viktigaste redaktionerna, pengarna fanns redan innan.

Ja, det var ju så mysigt med kommunism på det tidiga 1900-talet. Vi får hoppas att Europa kan få uppleva det i större skala framöver. Spanien hade sin beskärda del av den röda terrorn mellan 1920-1940.
Citera
2020-08-19, 03:11
  #192
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men nu är det Italien och Spanien som skall ha våra pengar. Milano skall arrangera vinter-OS 2026. Är det de spelen vi skall bidra med pengar till? Förra året slog Italien ut Sverige som arrangör. Spanien hade sommar-OS 1992. Sverige har inte råd med sommar-OS. Men nu skickar vi pengar till Spanien. Vi betalar de spanska snabbtågen men vi måste låna till våra egna.

Soros vill slå sönder Europa så att hans polare kan ta över spillrorna.


Soros kompis Europas Mutti är en kopia på Europas Papi som de i alla fall fick stopp på i bunkern. Mutti, Soros och hans polare är bara ett nytt sätt att försöka ta över Europa. Betydligt mer komplext än Adolf.

Ingen kunde gå emot EU-kommissionen tillsammans med Merkel och Macron. Det är diktatur.
Nu är det vi som pekar ut samhällets fiende, med all rätt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback