2020-08-17, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Den såldes till Göteborg 20200409

Audi A4 1.8T, silver, 2003, regnr TLG786

Var det så sent på våren, hmm..? Undrar om Saeed ändå haft tillgång till bilen i höstas? Menar, hur mycket kan man lita på vad han säger?
Citera
2020-08-17, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Ja, så länge ingen berättar en trovärdig historia och/eller Wilmas kvarlevor hittats, är frågan öppen. Jag håller med dig i dina iakttagelser, som du redovisar, när de börjar förstå ändras historierna. Eftersom du hade godheten att läsa mitt förra inlägg och citera, hakar jag på med min fortsatta utredning.
Nu vill jag förstå och veta allt om alla de fordon som rör sig nära utredningen.
Citat ur FUP 3280-19
Hörd person S*ed, Sh*b*z *=a
Förhörsdatum 2019-11-19
Förhörsplats Den hördes bostad.
Förhör påbörjat 17:55
Förhör avslutat 18:14

sid 666

Den 18/11 kom T med två kusiner vid 17-tiden
Du har 3 bilar[/b] registrerade på dig var finns dom?
- Två finns här. En Ford Kuga och en Ford Focus.Den tredje är en Audi som används av en
kusin som bor i Tuve, Göteborg. Han heter Plman Aziz.
.................
Hur kan polisen låta sig nöja med "Plman Aziz i Tuve" ? Plman är inget namn, det är en språksvårighet, det finns ingen Plman!
Var är Audin som Ts pappa ägde då? De två andra, den SVARTA Ford Kuga o den RÖDA Ford Focus, står fortfarande kvar på honom men en silverfärgad Audi har försvunnit! Är det någon som har ett reg nummer på den?
Blanda nu INTE ihop den med den ljusgrå Audi A4 som R Lanko K*rdo behövde få avgasröret lagat på den 18/11. Den har reg nr
och står fortfarande på pappa K*rdo i Alingsås.

(Har förstås sökt P. Aziz i Tuve och det närmaste jag kan komma är en 17-årig kvinna som bor med familj på totalt 4 pers. men där finns idag en Mercedes och en Nissan - ingen Audi och Plman/Pawan lär ju inte ha svenskt körkort.)

😅 Plman är inget namn, nej, tror polisen har inte blivit klok på vad Saeed sluddrade. Letade själv förut och svettades i onödan, för sånt finns inte! Men det äldre barnet i familjen Pavel, 26, kan ju ha körkort.
Farsan skulle heta Bars*n (*=a) om detta nu skulle vara rätt familj/kusin.
Citera
2020-08-17, 05:27
Medlem
pirimiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hernancrespp
https://m.youtube.com/watch?v=i3T9N7Hx4uk

Där har du den. (Hela)

Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
E det hela från början till slut?

Tack!

Det är hela förhöret med Tishko, tyvärr inte hela rättegången.
Citera
2020-08-17, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Var det så sent på våren, hmm..? Undrar om Saeed ändå haft tillgång till bilen i höstas? Menar, hur mycket kan man lita på vad han säger?

man år ha i åtanke att detta handlar om kriminella, om man hugger huvudet av sin fd flickvän för att hon inte lyder dig så finns det fler inblandade. cuck beta polisen borde ha kollat om blen som sålts såldes efter det att muslimen hugg huvudet av henne, för då kan et ha varit så att hennes kropp transporterats i den bilen som sålts. d är det fler som varit inblandade och vetat om och förmodligen hjälpt kurden. för kyrder är som zigenare, de hjälper varandra oavsett vad det är och rent generellt är de inte lojala mot vita eller svenskar. de anser sig vara muslimer i ett icke muslimskt land.

tishko är heller inte ett kurdiskt eller muslimskt namn. förmodligen falskt namn. man borde ialla fall ha kört hans fingeravtryck genom den europeiska databasen för att se om det finns något mer.
Citera
2020-08-17, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirimiri
Tack!

Det är hela förhöret med Tishko, tyvärr inte hela rättegången.
Verkar som de plockade bort rubbet från YT igår, alla stora JM , Stefan D, Tishkos tråkigt, men tack
Citera
2020-08-17, 08:58
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toxicnegro
man år ha i åtanke att detta handlar om kriminella, om man hugger huvudet av sin fd flickvän för att hon inte lyder dig så finns det fler inblandade. cuck beta polisen borde ha kollat om blen som sålts såldes efter det att muslimen hugg huvudet av henne, för då kan et ha varit så att hennes kropp transporterats i den bilen som sålts. d är det fler som varit inblandade och vetat om och förmodligen hjälpt kurden. för kyrder är som zigenare, de hjälper varandra oavsett vad det är och rent generellt är de inte lojala mot vita eller svenskar. de anser sig vara muslimer i ett icke muslimskt land.

tishko är heller inte ett kurdiskt eller muslimskt namn. förmodligen falskt namn. man borde ialla fall ha kört hans fingeravtryck genom den europeiska databasen för att se om det finns något mer.

Köra fingeravtryck genom inrernationella databaser är något som borde ske med automatik idag ?
Citera
2020-08-17, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag har lastat ned rubbet med yt-downloader. Kan lägga upp när jag orkar/hinner.

Du är ju en pärla!! Laddade du ner alla andra mål också?
Tycker själv att de redan uppladdade filerna kunde fått vara kvar. Jag har köpt ljudfiler själv genom åren gällande Billys rättegång och Tishkos, men Johanna Möllers och Stefan Davidssons har jag inte lyssnat igenom helt. De båda är rätt omfattande att man inte kan ta in dem på några kvällar.

Om vi kanske skulle skapa en egen tråd med endast Ljudfiler precis som med FUP-tråden?
Citera
2020-08-17, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
2st hade sett T på kontoret på jobbet när han INTE jobbade. Chefen sa att han kom från rummet med fordonsnyklar...

Fup s.820

"Daniel berättar vidare att han någon gång mellan klockan 12 och 14 den 13/11 såg Tiskho i den aktuella lokalen, han reagerade på detta eftersom Tiskho mått dåligt dagen innan.
När han kontrollerade Tiskhos arbetstid såg han att han inte skulle jobba denna dag.
När Daniel upptäckte Tiskho kom han ut från grupprum 2, det är i detta rum det förvaras
fordonsnycklar."

Men då blir det mer att han planerat allt... Och det var ju väldigt mystiskt med twitterkontona..

Jag kan mycket väl tänka mig att dådet delvis skedde i stundens hetta, men jag kan också tänka mig att det har föregåtts av en hel del fantasier.. om att utföra dådet. Möjligheten finns ju att det föregicks av något slags mellanting mellan planering och fantasi. Att han redan innan tänkt att man skulle kunna göra si eller så... Det tror jag.
Var han redan den 13e bestämd på att mörda henne dagarna efter, det känner jag mig dock tveksam till?! Men man vet ju aldrig.
Att killen däremot fantiserat om detta ett tag och haft tankar och idéer om hur han skulle gå till väga när/om det hände, det är jag däremot rätt övertygad om. Jag tror inte att det till 100% begicks i stundens hetta och efterföljande var i panik. Dock tror jag att han fick en chock efter att det var gjort, därav promenaden på motorvägen osv.
Citera
2020-08-17, 09:38
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Kan vara så att han "lånat" en av bilarna dock inte av någon arbetskamrat tror jag utan han har tagit sig in och tagit en ledig bil bara ?

Det konstiga är att polisen måste väl ändå kollat dessa bilars gps ?
Ska han ha gjort allt på egen hand så måste han till varje pris ha tag på en bil. Det går liksom inte annars..
Citera
2020-08-17, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matteus712
Den lilla resväskan är packad därför att han inte packade upp den efter han kom hem från sin "usa-resa".

Jag tror att han aldrig på riktigt var på väg till USA. Köper inte att han i sista minuten inte fick något visum osv.
Jag tror att han tiden innan mordet hade märkt en skillnad på Wilma. Att han började tappa greppet om henne, att hon inte brydde sig lika mycket längre (dvs att hon var på väg bort från honom). Och därför ljög han ihop en historia om att resa till USA i 1,5 år för att Wilma underdånigt skulle böna och be honom att inte resa ifrån henne.... Sånna här killar (/människor) kan dra sina fantasier rätt långt, därav att han frågade Wilmas pappa om hon fick följa med.
Lite samma som min förra post- någonstans mellan fantasi och plan. Men jag finner det mest trovärdigt att den här "USA-resan" var något han hotade Wilma med så att han skulle få bekräftelse på att hon fortfarande älskade honom. *kräks*
Citera
2020-08-17, 09:57
Medlem
Någon som vet varför rättegångskanalen er borta på YT, Patreon och insta??
Citera
2020-08-17, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Jag tror att han aldrig på riktigt var på väg till USA. Köper inte att han i sista minuten inte fick något visum osv.
Jag tror att han tiden innan mordet hade märkt en skillnad på Wilma. Att han började tappa greppet om henne, att hon inte brydde sig lika mycket längre (dvs att hon var på väg bort från honom). Och därför ljög han ihop en historia om att resa till USA i 1,5 år för att Wilma underdånigt skulle böna och be honom att inte resa ifrån henne.... Sånna här killar (/människor) kan dra sina fantasier rätt långt, därav att han frågade Wilmas pappa om hon fick följa med.
Lite samma som min förra post- någonstans mellan fantasi och plan. Men jag finner det mest trovärdigt att den här "USA-resan" var något han hotade Wilma med så att han skulle få bekräftelse på att hon fortfarande älskade honom. *kräks*

Det låter faktiskt inte helt omöjligt. Många kan gå otrevligt långt för bekräftelse.

Undra hur det var med W:s suicidförsök. Anhöriga säger att det inte fanns på kartan att W skulle göra något sådant.
Det blir ju lite knepigt också att W åker ifrån T i dryga veckan, borde inte T vilja ta hand om henne om hon mådde så dåligt?
Så frågan är, gjorde T något och W skyddade honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in