Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Ja, du har rätt i detta att jag inte borde ha skrivit som jag gjorde. Jag borde naturligtvis inte lägga fokus på att de är män, i alla fall inte i denna tråden. Men det är många gånger frustrerande att leva i ett av de fåtal länder som fortfarande inte är jämställda. I ett land som inte kan acceptera kvinnor i de högsta maktpositionerna. Sverige är nu unikt norden på detta sett. Kan också hända att kvinnliga ledare tar andra beslut i pandemier en det som män gör, det ser ju faktiskt lite så ut.
Ja, det har uppmärksammats
i en annan diskussion. Sanna Marin och Mette Frederiksen förtjänar beröm för sitt föredömliga agerande. Applåd.
Ifall man ska begrunda dom egenskaper som traditionellt förknippas med respektive kön, så borde dom egenskaper som anses vara manliga, vara dom optimala egenskaperna i kampen mot en epidemi. Ifall det är någon gång som det är önskvärt att agera hårt, snabbt och aggressivt, så är det mot en smittsam sjukdom.
Men istället för att uppvisa styrka, så har vissa ledare uppvisat oändlig ynkedom. Många av dom ruttna ledarna har tyvärr varit av manligt kön. Men felet ligger i inte i könstillhörigheten, utan i skamlig ovilja att agera.
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
De länder som likt Sverige sticker ut med att offra befolkningen är ledda av män medans länder som sticker ut med att värna sin befolkning har i många fall kvinnliga ledare. Detta kan ju vara rent av en händelse och inte behöver betyda någonting, vem vet.
Ja, den här gången var det kvinnorna som visade handlingskraft. Jag är inte anhängare av socialdemokratin. Men: Genom sina handlingar, så har Sanna Marin och Mette Frederiksen förtjänat min beundran.
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Men om vi nu ska diskutera köns krig. Så var det männen som istället för att försvara kvinnorna förslavade dem. Om du inte minns det var det männen som tog kvinnornas rätt till sina egna liv, till sina barn och sina egna tillgångar.
Nej, jag har inga sådana minnen.
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Kvinnokamp är kvinnornas kamp till självständighet och lika rättigheter. Vi vill bara vara jämbördiga med samma rättigheter och möjligheter som männen.
Min avsky mot feminismen har precis samma orsaker. Feminismen har raserat drömmen om jämställdhet.
Och jag tror inte att jag är ensam i den ståndpunkten. Men i dagens Sverige är det tyvärr tabu att protestera mot feministisk diskriminering. Därför vågar jag inte uttrycka mina åsikter i eget namn. Jag har lärt mig att feminismens anhängare är riktigt elaka människor.
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Tycker du att vi snällt skulle ställt upp med att vara männens slavar i all oändlighet?
Nej. Ingen ska vara någons slav. I synnerhet inte i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Det var inte till det vi skapades.
Instämmer.