2020-08-16, 23:09
Medlem
15APRILs avatar
Om man dåligt med salter och mineraler bör inte en buljong tärning återställa en del av saltbalansen i kroppen då?

1 tärning per 1 liter, Men säg 3 dl på en tärning?
Citera
2020-08-16, 23:13
Medlem
styckets avatar
Verkar vara något vissa gör efter en fasta, så ja
Citera
2020-08-16, 23:39
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Om man dåligt med salter och mineraler bör inte en buljong tärning återställa en del av saltbalansen i kroppen då?

En tärning brukar blandas med 4dl om inget annat står på förpackningen.
Citera
2020-08-17, 01:45
Medlem
TheFinals avatar
De mesta går ut genom reningen av kroppen, ät/drick riktigt havssalt i vatten istället (du får googla på mängder).
Buljong är mest smaker o annat dynga, mängden salt är inte speciellt stor.
Mineraler är nog bäst via tillskott, en daglig ranson av t.ex C/D eller nån multivitamin kanske nåt du ska testa, jag menar om du nu känner att du mår så knepigt att du funderar på att dricka buljong kan det nog vara värt att testa en vitaminkur istället.

De som dricker det vid fasta eller träning har mest nytta av vattenmängden, inte buljongen i sig.
Citera
2020-08-17, 13:38
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL

Nu vet jag inte hur det är med just buljong på tärning, använder sällan sådana, men när min mor fick svår lunginflammation en varm sommar fick hon rådet av dietisten att dricka utspädd benbuljong för att få i sig näring och salter under konvalescensen.
Citera
2020-08-17, 20:41
Moderator
Kraftkarls avatar
På vissa utav de större sjukhusen serveras drickbuljong på avdelningarna till patienterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in