2020-08-16, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Inte imponerad av att du undviker att svara på frågan.

Hur var det nu? Förmodligen eller helt klart?

Tegnell vet inte. Vet du?

Jag tror så pass högt om andra människor att jag inte tror att det är möjligt att du är så korkad.
Citera
2020-08-16, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Så är det värsta över? Ingen andra våg i höst?
Var det ens en första våg? Mer som en svår influensa säsong och de brukar inte komma varje år.
Citera
2020-08-16, 22:57
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det kommer högst troligt aldrig komma något riktigt bra vaccin mot C19!
Egentligen är allt normalt nu, ja det går smittsamma sjukdomar runt jorden och det har det gjort sedan väldigt många tusen år tillbaka. Det är alltså normalt med pandemier och epidemier, varje år så är det ungefär 200 allvarliga epidemier runt jorden. Men det är självklart inte negativt att bekämpa smittsamma sjukdomar men tyvärr så är resultatet inte alltid det bästa för utrotas en sjukdom kommer en annan..

Vaccin kommer vid årsskiftet. Det kommer ge ett stabilt skydd mot Covid19. Bra va?
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Jag tror så pass högt om andra människor att jag inte tror att det är möjligt att du är så korkad.

Du kan således inte besvara frågan. Märkligt, jag som fick intrycket av Tegnell-fansen i tråden att Tegnell är ett under av tydlighet.

Tegnell-fansen hade väl fel då.
Citera
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Så är det värsta över? Ingen andra våg i höst?
Ring och kolla med Gotland - dom har nu fått en släng som heter duga, sen är det bara att vänta till båten börjar ta hem "sommargästerna" så är smittan tillbaka till 08, för vidare befodran via skolorna ut i samhället och sen vidare ut via SJ och bussbolagen.

Ska vi ha vadslagning om en ev "Gotlandsvåg"....
Citera
2020-08-16, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Då kanske barnet kan bo med en släkting. Barn behöver komma ut och gå i skolan, spela fotboll, cykla och träffa kompisar och inte sitta instängda med en sjuk förälder.

Det du skriver strider mot barns mänskliga rättigheter. Barn har rätt till sina föräldrar, enligt barnkonventionen:

"Konventionsstaterna ska säkerställa att ett barn inte skiljs från sina föräldrar mot deras vilja utom i de fall då behöriga myndigheter, som är underställda rättslig prövning, i enlighet med tillämplig lag och tillämpliga förfaranden, bedömer att ett sådant åtskiljande är nödvändigt för barnets bästa. Ett sådant beslut kan vara nödvändigt i ett särskilt fall, t.ex. vid övergrepp mot eller vanvård av barnet från föräldrarnas sida eller då föräldrarna lever åtskilda och ett beslut måste fattas om var barnet ska bo."

Det handlar alltså bara när barn utsätts för övergrepp och vanvård som det kan skiljas från föräldern. På vilket sätt är föräldern vanvårdande om hen vill leva för barnets skull?

Det är heller inte alla som har en släkting att skicka barnet till, och släktingen kan vara just en 70+.

Ditt tidigare påstående om att flytta på morfar är också inhumant, och du tror på något sätt att en familj i Rinkeby som du nämner bara kan köpa en bostadsrätt, eller vad?
Citera
2020-08-16, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Du kan således inte besvara frågan. Märkligt, jag som fick intrycket av Tegnell-fansen i tråden att Tegnell är ett under av tydlighet.

Tegnell-fansen hade väl fel då.

Jag översatte ju vad han sa här ovan. Läs den meningen igen. Kära nån.
Citera
2020-08-16, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vaccin kommer vid årsskiftet. Det kommer ge ett stabilt skydd mot Covid19. Bra va?
Du tror på sagor? Möjligt det kommer ett vaccin men lär inte funka särskilt bra eftersom det inte finns några vaccin alls mot Coronavirus som funkat hittills och då har det säkert forskats i många tiotals år på detta.
Citera
2020-08-16, 23:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Har FHM gjort dubbelblind test på smitta med levande virus innan de började likna covid19 med influensa o påstå att det inte var allvarligare?

Nä, FHM kör bara evidens baserat som en metod att snacka bort åtgärder som andra länder gör för att hantera smittspridning för att slippa införa dem här. Sverige har ju för låg smittspridning för att nå flockimmuniteten så klart att FHM inte vill att det ska minska ännu mer.

Nä, nu hoppas de på att spridningen inom yngre demografin kickstartar resan mot flockimmunitet i höst.

Visst är det så. men gud nåde dig om du begriper det och använder munskydd exempelvis, då pajar du ju den strategin. Jag gillar civil olydnad. Om den skyddar andra,
Citera
2020-08-16, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
En person med extremt försvagat immunförsvar är alltid i risk och bör ständigt begränsa sina kontakter även med sina barn. Alltså ett dåligt argument att dra upp nu.

Hur menar du att en ensamstående mamma som går på cellgifter och har en sjuåring som hon inte kan flytta till mormor därför att mormor är 70+ ska begränsa sina kontakter med sitt barn för att undvika att få coronaviruset av det barnet för att barnet tvingas gå till skolan av sociala myndigheter?
Citera
2020-08-16, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Tegnell hatar inte munskydd, han har haft munskydd på sig otaliga gånger under sin yrkesbana.

Men det blir lite trixigt att vara tvungen att rekommendera munskydd för att barn som vill ha munskydd kan bli mobbade annars.
Ja det är därför barn kan bli mobbade nu för att Tegnell inte rekomederar det som hela världen - just för att han har ett hat mot munskydd.
Tjejens mamma är alltså riskgrupp och tjejen är asiat. Stor risk att hon börjar mobbas alltså.
Men bryr man sig inte om 5800 döda så bryr sig såklart inte Tegnell om mobbing i skolan heller. Han är ju galen som sagt.
Citera
2020-08-16, 23:03
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Jag översatte ju vad han sa här ovan. Läs den meningen igen. Kära nån.

Så du fann det nödvändigt att översätta Tegnells uttalande?

Intressant.

Berodde säkert på att Tegnell framstod som aningen svävande och otydlig.
Nej, osäker. Han framstod som osäker.
Där har vi det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in