2020-08-16, 22:47
Medlem
Barn som frivilligt vill ha munskydd på sig i skolan riskerar mobbing på grund av Tegnells hat mot munskydd! Fatta vad de här barnen måste stå ut med.

Citat:
LIVE: 26 forskare kräver munskydd inför skolstarten • Alayna, 12: ”Jag vill inte bli mobbad”:
Citat:
26 forskare skriver på söndagen i DN-debatt att de vill se munskydd på eleverna som nu börjar skolan. Alayna är en av barnen som gärna har på sig munskydd, men hon är rädd att bli ensam i det.
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/13286205
Senast redigerad av TonyDR 2020-08-16 kl. 22:52.
Citera
2020-08-16, 22:48
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enelalm
Det är minst sagt luddigt.

Jag har fått avrådan att träffa mina syskonbarn av 2 olika läkare då jag tillhör riskgrupp, jag skall också undvika vuxna såklart annat än utomhus på avstånd. Jag är inte 70+ utan närmare medelålders.
Jag är glad att jag själv inte har barn i skolåldern just nu.

Jag tror att frågorna kommer bli allt fler i nästa vecka då skolorna drar igång och i samband med mer trängsel.

Den som lever får se.

Vi har skolstart nu på onsdag som börjar med hedersbetygelser till en avliden 60+ lärarinna, som dog för c:a 3-4 veckor sedan under sommarlovet, efter en lång tids sjukhusvistelse pga en viss smitta som barn inte kunde föra över, jag hörde ordet Corona nämnas. Både lärarförbund och skyddsombud har valt att ligga lågt som vanligt, men om ett jävla lysrör är fel eller det blir lite för kallt/varmt, då kan man agera...

Samma skola har fått kritik för sitt usla ventilationssystem, man sparar pengar genom att förvärma friskluften med den varma avluften, kallas värmeväxling, där flera konsultbolag redan skrivit att de filterklasser som används inte fixar viruspartiklar, dessutom är det dåligt med filterbyten så att det blir obalans i värmeväxlingen genom tryckfall, där då virus kan läcka över i skarvarna i värmeväxlaren.

Gällande åldringsvården så används samma system, där använder man istället en roterande värmeväxlare ( dessa är billiggare) som värms upp av avgående luft, där är smitta garanterad genom att friskluften få gå rätt igenom samma lameller som den smittade avluften precis innan skickats ut.

Nu har ju Tengnells mail läckt ut i pressen så vi har svart på vitt att han blåljugit om barn vs smitta, och t.om räknat på en sjuk "collateral damage " a 10% vilket just är applicerbart på bl.a skolor o kontor.
Senast redigerad av vittne-x 2020-08-16 kl. 22:52.
Citera
2020-08-16, 22:49
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det är ni som har problem för han har aldrig sagt att barn inte kan smitta. Varför envisas ni att dra upp sånt som inte stämmer.

Allt jag skrev i mitt senaste inlägg stämmer.

Lyssna själv på klippet.
Citera
2020-08-16, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Kommer saker och ting att bli som normalt när vi har ett vaccin?
Det kommer högst troligt aldrig komma något riktigt bra vaccin mot C19!
Egentligen är allt normalt nu, ja det går smittsamma sjukdomar runt jorden och det har det gjort sedan väldigt många tusen år tillbaka. Det är alltså normalt med pandemier och epidemier, varje år så är det ungefär 200 allvarliga epidemier runt jorden. Men det är självklart inte negativt att bekämpa smittsamma sjukdomar men tyvärr så är resultatet inte alltid det bästa för utrotas en sjukdom kommer en annan..
Citera
2020-08-16, 22:50
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Hur får du ens tag i ett sådant halmstrå? Jag kan översätta för dig: Barn smittar men de smittar väldigt mycket mindre än vuxna.

Förmodligen eller helt klart?

Inte ens Tegnell verkar veta.

Dessutom vore det klädsamt och du kunde behäfta ditt påstående med någon form av evidens.
Peer-reviewed annars får det vara.
Citera
2020-08-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Förmodligen eller helt klart?

Inte ens Tegnell verkar veta.

Det är imponerande hur du lyckas vrida på det för att inte förstå.
Citera
2020-08-16, 22:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Nej de flesta med lite hjärnceller har snappat upp att han inte alls har sagt att barn inte smittar! Varför har inte du gjort det kan man fråga sig?

Såg inslag på TV senast ikväll då han sa just det!
Citera
2020-08-16, 22:52
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Tegnell börjar få svårt att hålla reda på lögnerna:

"De smittar förmodligen, eller de smittar väldigt mycket mindre än vuxna, helt klart."

Ena stunden "förmodligen", andra sekunden "helt klart".

Hur skall han ha det egentligen? Sicken pajas.

1:25 in i klippet:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tegnell-svarar-pa-kritiken

Ja. Han argumenterar nu emot bättre vetande.

Inte sett listan på de som står bakom artikeln men

Cecilia Söderberg-Nauclér är professor i Immunologi.

Anders Tegnell är varken professor eller immunolog.
Citera
2020-08-16, 22:54
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Det är imponerande hur du lyckas vrida på det för att inte förstå.

Inte imponerad av att du undviker att svara på frågan.

Hur var det nu? Förmodligen eller helt klart?

Tegnell vet inte. Vet du?
Citera
Medlem
Citat:
Det kommer högst troligt aldrig komma något riktigt bra vaccin mot C19!
Egentligen är allt normalt nu, ja det går smittsamma sjukdomar runt jorden och det har det gjort sedan väldigt många tusen år tillbaka. Det är alltså normalt med pandemier och epidemier, varje år så är det ungefär 200 allvarliga epidemier runt jorden. Men det är självklart inte negativt att bekämpa smittsamma sjukdomar men tyvärr så är resultatet inte alltid det bästa för utrotas en sjukdom kommer en annan..
Så är det värsta över? Ingen andra våg i höst?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred
Om du har en föräldar som får cellgifter då och har extremt försvagat immunförsvar? Hur löser vi det. Det råder skolplikt. Eller har inte föräldrar som går på cellgifter någon rätt att leva? Vad säger du till barnet om föräldern dör pga den svenska strategin som du argumenterar för i detta forum? Om det är en ensamstående förälder som dör är du beredd att ta hand om barnet?
En person med extremt försvagat immunförsvar är alltid i risk och bör ständigt begränsa sina kontakter även med sina barn. Alltså ett dåligt argument att dra upp nu.
Citera
2020-08-16, 22:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Barn som frivilligt vill ha munskydd på sig i skolan riskerar mobbing på grund av Tegnells hat mot munskydd! Fatta vad de här barnen måste stå ut med.

https://twitter.com/Nyheterna/status/1294941778496421890
Tegnell hatar inte munskydd, han har haft munskydd på sig otaliga gånger under sin yrkesbana.

Men det blir lite trixigt att vara tvungen att rekommendera munskydd för att barn som vill ha munskydd kan bli mobbade annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in