Citat:
Jag är ingen alarmist, snarare realist.
Min spåkula har funkat bra sen januari. Jag är orolig för min femåring som började förskoleklass förra veckan.
Det finns risker med covid-19 hos barn, även om det är mindre än hos vuxna/äldre. Verkar kommit en ny sjukdom (MSI, rätta mig om jag har fel) som ger sig på barn mellan 0-6 (främst 5-6) där de var 4 eller 5 barn i Sverige som behandlats i konstgjord lunga. Angriper lungor och hjärta.
Problemet dessa förnekare har är att vi inte vet hur viruset kommer bete sig framåt, vilka men folk får eller om det muterar igen eller ger upphov till andra tillstånd.
Vi här hemma vägde för och nackdelar. Min personliga åsikt är att min grabb inte mår bra av att sitta hemma och inte få stimulans i form av sociala interaktioner och studier.
Jag är dock 110% säker på att FHM är en korrumperad, vidrig instans som konstant ljuger och offrar människor i kronans namn. De vet att skolor driver smitta, de vet att barn och ungdomar blir sjuka, men hur de ska lösa problemet med att folk inte kan jobba om skolan stänger vet dom inte. De kostar för mycket pengar.
Därav sätter man pengar framför sitt folk vilket gör dom till satans hantlangare, ett gäng vidriga globalister som tyvärr, aldrig kommer stå till svars för sina fruktansvärda handlingar.
Du känner ditt/dina barn bäst. Du får helt enkelt väga upp risk/reward, är du eller frugan sjuk på något vis, har barnen några tillstånd etc. Lycka till.
Då om någonsin borde folk varit rädda. När bilderna från Bergamo kablades ut. Men nej, ungarna gick till dagis i vanlig ordning. Det kommer vara detsamma denna höst.