Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Jo, vi har närmare 6000 döda. Men känner du till att 90 procent av dessa var 70 år eller äldre?
Och av dessa äldre var mer än hälften sådana som bodde på sk. Särskilda boenden. Vet du vad ett sådant boende är för många av dem som bor där? Jo, det är dödens väntrum. Det är nämligen så att, i de flesta kommuner, inte minst Stockholms kommun, så sparar man in enorma summor genom att låta ytterst krassliga och i många fall gravt senildementa äldre äldre få nöja sig med hemtjänst och anhöriga som vårdar, så länge det överhuvudtaget är möjligt.
Vet du hur stor andel som dog inom 2 månader sedan de flyttat in i ett särskilt boende? Jo, var femte gamling! Och detta var under 2014, långt innan covid-19 när situationen dessutom var något bättre på boenderna. Vet du hur de dog på boenden på Kungsholmen i Stockholm, ( mätt som merianvärde)? Jo efter bara åtta dagar sedan de flyttat in. Inte konstigt då att SARS-COV2 gick fram som en slåttermaskin på de äldreboenden, främst i Stockholm där smittan letade sig in.
Som väl var så var man bättre förberedd i t.ex Västra Götaland och på andra håll. Men visst var det ett misslyckande att smittan spred sig till våra mest sårbara medborgare! Återstår att utvärdera om en tidig nedstängning skulle ha hjälp.
https://www.socialstyrelsen.se/om-socialstyrelsen/pressrum/press/ny-statistik-om-smittade-och-avlidna-i-covid-19-70-ar-och-aldre/
(Strul med länkar, så jag kunde bara lägga in en. Men döden på äldreboenden 2014 har jag länkat till tidigare och undersökningen av äldreboenden på Kungsholmen hittade i Omni.)
Blablablabla.
Hörru vetenskapsmannen, du vet att siffrorna inte är skrivna i sten? Du vet att antalet smittade är högre och de döda är definitivt högre än 5800. Det är helt bisarrt, att du med din flashiga utbildning, inte förstår det konceptet överhuvudtaget.
Varken du eller jag vet hur många 30-40-50-60-70-åringar som dött av covid-19 pga av andra sjukdomar. Säg en 40-åring med diabetes, eller 30-åring med högt blodtryck.
Du får det att låta att 99% av de som dött hade dött dagarna efter oavsett vilket är helt efterblivet.
Det är inte bara gamla sjuka som dör, men de är i majoritet. För att inte tala om alla som lider i sviterna av sjukdomen. Ingen vet hur länge de håller i sig, om det är livet ut eller läker ut.
Fler studier pekar på att immunitet inte är möjligt. De flesta av de testade hade inga antikroppar alls, trots infektion och hos fler var de på nedåtgående.
Covid-19 har också bekräftats angripa hjärnan vilket är oroande. Även återinfektioner börjar poppa upp här och där med det skriver man inte i mainstream-media.
Jag gillar inte ditt sätt att nedvärdera människor heller. Är de mindre värda för de sitter på ett boende och väntar på att dö? Förtjänar de inte att skyddas? Behandlas med respekt och värdighet för de dom bidragit med under sina liv?
Nej. Inte enligt dig. Den människosynen säger en hel del om vilken psykopat du är. Även förmågan att inse att du har fel.
Sluta dra slutsatser om ett virus vi vet så lite om, där det är långt ifrån över och där mycket kan hända. Det borde du lärt dig via din tunga vetenskapliga utbildning.
Är också frågande till din applicering av vetenskap på covid-19. Förstår du ens begreppet av vetenskap överhuvudtaget och vad som krävs för att den ska vara legitim?
Tycker det är helt sinnessjukt hur det finns människor som du. Jag har räknat upp alla de fel FHM gjort, alla fadäser av Tegnell men du tycker fortfarande det är bra jobbat. Så länge du får sitta på beachen i Tylösand och gamlingar slutar kosta pengar är du nöjd va?
Gå och utför ett osmos-experiment och stimulera dig lite.