2020-08-16, 17:24
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Fem poäng före bajen nu. Svagt av oss, bör vara minst nio åtminstone.

Lika svagt av oss. Vi ska ha 5 poäng till enligt mig för att ligga på ”acceptabel” poängnivå. aik hemma ska vi vinna om vi spelar som oss själva, sen ska någon av hemmamatcherna mot Sirius/Fff/Gbg vara seger.

Kryss hemma mot ett formstarkt och faktiskt jävligt vasst Ellos får ses som acceptabelt med tanke på det spelschema vi haft samt frånvaro av spelare. Viktigt att känna att vi är på gång och är med i det nu, vad det sen faktiskt landar i för placering är egentligen skitsamma.

Hatten av för Ellos förresten. Trodde aldrig de skulle hålla såhär länge men tji fick jag. Man är klart the real deal i år.
Citera
2020-08-16, 17:28
Medlem
Aik i superettan börjar se allt mera troligt ut.
Citera
2020-08-16, 17:28
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
AIK var inte helt ofarliga men Falkenberg var ändå närmast att vinna. Kunde gått åt endera hållet.

Om du tror att jag tänker säga att vi har råd med ett kryss, som att det skulle vara acceptabelt, så tror du fel. Läggmatcher kan vi ha mot Elfsborg etc.

Fast slår ni Sirius eller tar poäng så håller ni ju aik bakom er med krysset, så det är väl inte komplett katastrof då. För aik blir det värre. 2/6 poäng mot fff och tar man max 1/6 poäng mot Heif så har man inte många livlinor kvar. Iaf inte på så sätt att man kan påverka resultatet själva.

Ni spelade ut dem sist dock, så jag förstår att kravbilden höjts för er del.
Citera
2020-08-16, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Aik i superettan börjar se allt mera troligt ut.
Tror ändå man undviker det va?

Smått lustigt dock att blattarna i Vasalund är relevanta för första gången på 23 år när det andra Råsunda-laget är helt under isen. Stadsdelsderby hade varit något.
Citera
2020-08-16, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10
Aik får vara nöjda med 1p. Helsingborg nästa. Därefter väntar Häcken, Sirius, Malmö och Hammarby.

Fyfan vilken ångest jag hade haft om jag hållit på AIK. Truppen är totalt värdelös och spelschemat ser så snuskigt hårt ut.
Hur menar du att AIKs trupp skiljer från fjolårets, så att den är värdelös nu?
Citera
2020-08-16, 18:11
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Fem poäng före bajen nu. Svagt av oss, bör vara minst nio åtminstone.
Tongångarna har ju varit att ni varit bra och låg inför denna match 3p före medan vi haft en katastrofsäsong
Citera
2020-08-16, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tongångarna har ju varit att ni varit bra och låg inför denna match 3p före medan vi haft en katastrofsäsong

Möjligt, läser inte allt för mycket. Men vi har ju inte varit bra eller. Tog ju tio omgångar innan vi kom igång ordentligt. Ändå så ligger vi fem poäng före bajen. Så man kan ju vrida och vända på det där som du märker.
Citera
2020-08-16, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Tror ändå man undviker det va?

Smått lustigt dock att blattarna i Vasalund är relevanta för första gången på 23 år när det andra Råsunda-laget är helt under isen. Stadsdelsderby hade varit något.

Ja det vore bättre för svensk fotboll om man höll sig kvar. Men det ser ut som 2004.
Citera
2020-08-16, 18:30
Medlem
zebra121s avatar
Hur fan kan en sådan medioker lirare som Nalic gå före en klasspelare som Antonsson i MFF? Thomasson har något emot MA?
Citera
2020-08-16, 18:42
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Lika svagt av oss. Vi ska ha 5 poäng till enligt mig för att ligga på ”acceptabel” poängnivå. aik hemma ska vi vinna om vi spelar som oss själva, sen ska någon av hemmamatcherna mot Sirius/Fff/Gbg vara seger.

Hur kan du hävda det? Norling har i alla derbyn utom det i höstas utklassat Billborn taktiskt och läst sönder er. Nu är vi katastrofalt dåliga i år, men i det läget så var det inte alls en match ni skulle eller ens borde vunnit.
Citera
2020-08-16, 18:51
Medlem
Engelsk-Svenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Hur fan kan en sådan medioker lirare som Nalic gå före en klasspelare som Antonsson i MFF? Thomasson har något emot MA?
Antonsson en klass spelare? Roligt skämt.
Citera
2020-08-16, 18:57
Medlem
Ovcharkas avatar
Kapten Henok gråter.

- Det är inte ens roligt att spela.

Nä, kan förstå det. Ditt lag tappar ju poäng hela tiden. Din polare Nabil står i TV och yrar. Bebis-Seb gnäller frustrerat. Klart som fan de inte vill spela. Detta är alltså de tre mest tongivande i laget.

Det blir Superettan nästa år för Solna. Långa bollar på Michel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in