2020-08-16, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Vet du om polisen har sökt i vatten på fler ställen än Bäveån?

Finns massor med ställen namngiven tidigare i tråden. Jag försöker få ihop dom och sammanfatta på en karta. Kan lägga ut den när den blir klar
Citera
2020-08-16, 01:46
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag har kollat upp det där med ljung. Hittills så har jag hittat detta.

Calluna Vulgaris som den heter och den kommer från IKEA hemma hos T.

Just nu håller jag på att kolla om de växer nära Uddevalla.

http://linnaeus.nrm.se/flora/di/erica/callu/callvul.html

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ljung

https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4sterg%C3%B6tland

Ljung är vanlig i skogar (utom på de skuggigaste ställena), men växer allra mest på öppen mark, särskilt i mager, torr jord (hedar). Kan även finnas på torr mark som kantar kärr. Ljung kan förekomma ymnigt på i övrigt kala skär vid kusterna.

Kust, vatten, närheten till vatten...
Ehh ja det finns massor av ljung i Bohuslän. Det som stod på krukan är bara artens namn, tyvärr. Det finns sedan olika varianter. Om den på köksbordet var speciell på något sätt, odlad t ex så att den skilde sig från den Bohuslänska, vore det värt att veta. Och i vilket fall borde polisen frågat Ts pappa om han använt reservhjulet nyligen, var han bytte däck, om det finns kvitto på nytt däck... och varför det fanns ljung i bagagrummet.
Citera
2020-08-16, 01:50
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Japp, det går inte att med det material vi sett, förhör mm, fatta eller rekonstruera var bilarna varit vid vilken tid. I förhör med pappan frågar en fhl ”vad gjorde du nästa dag? Var stod bilen på natten, och nästa dag”...osv Till slut är det en dag för mycket. Och vi kan omöjligt veta vad pappan har svarat på. Dessutom tror jag det är lönlöst att fråga förrän man har nått konkret. De borde frågat hur han fått ljung i utrymmet under golvet i bagagerummet, där reservhjulet ligger!
Det finns en grej som skulle kunna leda till nåt konkret, och det är om man lyssnar ordagrant på vad styvmamman säger i ett förhör.
Hon säger typ "att dom åkte i samma lånebil som dom kom".
Jag tolkade det som att hon menade bilen som dom hade fått låna av T;s pappa.
Men om hon med lånebil menar att det är en bil som dom har fått låna på volvo brant vid trestads center finns det kanske ett register där det skulle kunna gå att få fram vilken bil det är och isf (om bilen är utrustad med gps) eventuellt kunna se vart den bilen har varit.
Citera
2020-08-16, 01:50
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Vet du om polisen har sökt i vatten på fler ställen än Bäveån?
Ja de har sökt från åns utlopp i hamnen och utåt mot havet. Mest på sydsidan vid Lövåsberget. Fanns bild i tråden med båtens bana. Men de har inte varit överdrivet ihärdiga, jag tycker de gett upp för lätt.
Citera
2020-08-16, 01:56
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Det finns en grej som skulle kunna leda till nåt konkret, och det är om man lyssnar ordagrant på vad styvmamman säger i ett förhör.
Men om hon med lånebil menar att det är en bil som dom har fått låna på volvo brant vid trestads center finns det kanske ett register där det skulle kunna gå att få fram vilken bil det är och isf (om bilen är utrustad med gps) eventuellt kunna se vart den bilen har varit.
Ja de åkte först till pappans jobb och lämnade den trasiga ( var det pappans 3e bil, silvrig audi?) men pappan hade Kugan till jobbet så de skulle komma med honom hem för att låna bil.
Citera
2020-08-16, 02:03
Medlem
Citat:

Det där har jag också funderat mycket på.
Det är en hel del som inte stämmer i deras utsagor. För mycket som inte går ihop.
Citera
2020-08-16, 02:06
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Ja de åkte först till pappans jobb och lämnade den trasiga ( var det pappans 3e bil, silvrig audi?) men pappan hade Kugan till jobbet så de skulle komma med honom hem för att låna bil.
I förhöret med Baban som jag länkade till här ovan, så säger han att dom åkte därifrån (trestads center) i en röd bil! Bilen som var röd var ju ford focus!
Citera
2020-08-16, 02:16
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Det är en hel del som inte stämmer i deras utsagor. För mycket som inte går ihop.
Det går helt enkelt inte att få ihop en version av allas utsagor.
Det går inte ens att komma i närheten.
Frågan är vad det betyder? Ljugs det, eller kommer man inte ihåg, eller kommer man ihåg fel?
Det krånglar säkert till det att man måste samtala via en tolk också.
Citera
2020-08-16, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Du kanske ska spekulera vem som hotade w och t när de blev ett par..
Finns mycket skumt bland ALLA inblandade..

Lita på nära men förrådd..
Lämnad åt sitt öde..
Vem var det som hotade W och T när de blev ett par? Det har gått mig förbi.
Citera
2020-08-16, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA

Är övertygad om att
Citera
2020-08-16, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskben1
Är övertygad om att
Tishkos pappa har hjälpt honom att dumpa kroppen.
Citera
2020-08-16, 05:05
Medlem
Citat:
3000 meter tape och aluminiumfolie GÖR skillnad!
Huvudet kan ju t.o.m ha legat i frysen.
Inte för att jag tror det, men men..
Hur vet man hur mycket tape och al. Folie som har gått åt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in