2020-08-15, 23:32
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Förvisso, men hur mkt klädd blir det egentligen från en kropp som bärs in på en toalett och styckas under rinnande vatten när den varit död ett tag? Blir de så grisigt som man föreställer sig eller kanske "bättre" när liket varit lik ett par dagar?
Jaadu, vet knappt om jag ens vågar gissa, men förmodligen är det som du säger att det blir mindre kladd då.
Tycker att det vettigaste skulle vara att få skiten ur världen så snabbt som möjligt, men det är ju inte säkert att det är det vettigaste i den situationen han befinner sig i.
Citera
2020-08-15, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Förvisso, men hur mkt klädd blir det egentligen från en kropp som bärs in på en toalett och styckas under rinnande vatten när den varit död ett tag? Blir de så grisigt som man föreställer sig eller kanske "bättre" när liket varit lik ett par dagar?
Mycket mindre kladdigt ja. Men stelheten gör det svårare att stycka. Oavsett hur hon va packad/inlindad, det borde ändå luktat något på vinden när mamman va där?! Om hon låg för då. Det är en lukt som tränger igenom det mesta.
Citera
2020-08-15, 23:35
Medlem
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Som jag har fattat det som måste den döda kroppen/kroppsdelen vara i kontakt med underlaget i x antal minuter om det ska lämna spår som hunden ska upptäcka.
Hon kan naturligtvis både ha burits upp och legat i en säck på vinden, men jag tvivlar på det för då tror jag att mamman hade velat tittat i den när hon var där uppe på söndagen.

Njaaeeaa. Det tar 15-30 minuter efter döden tills liket avger kadaverin. Sen avger kroppen det konstant.
Det är därför det blir spår bara av att ställa/lägga ner kroppen när T kanske öppnar en dörr.
Senast redigerad av MarreA 2020-08-15 kl. 23:36. Anledning: Edit
Citera
2020-08-15, 23:39
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Mycket mindre kladdigt ja. Men stelheten gör det svårare att stycka. Oavsett hur hon va packad/inlindad, det borde ändå luktat något på vinden när mamman va där?! Om hon låg för då. Det är en lukt som tränger igenom det mesta.
Mjo, men det styrs väl av temperaturen osv när en död kropp börjar stinka..
Teknikerna kände väl inget speciellt när dom kom, och det var väl runt 20;e?
Citera
2020-08-15, 23:46
Medlem
Citat:
Mjo, men det styrs väl av temperaturen osv när en död kropp börjar stinka..
Teknikerna kände väl inget speciellt när dom kom, och det var väl runt 20;e?
Nä jag vet och det finner jag sjukt märkligt. Hela grejen med huvudet att hitta det så långt efter. Men det e klart, de visste inte att de letade efter kroppsdelar. Eller har det varit på vinden en bra sväng.
Citera
2020-08-15, 23:48
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Njaaeeaa. Det tar 15-30 minuter efter döden tills liket avger kadaverin. Sen avger kroppen det konstant.
Det är därför det blir spår bara av att ställa/lägga ner kroppen när T kanske öppnar en dörr.
Mjo, men isf borde man väl ha upptäckt spår utanför vindsförrådet, där var han väl tvungen att ställa ner nåt en kort stund när han öppnade dörren? Hundarna markerade ju inne i förrådet, men inte utanför.. eller?
Citera
2020-08-15, 23:51
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Nä jag vet och det finner jag sjukt märkligt. Hela grejen med huvudet att hitta det så långt efter. Men det e klart, de visste inte att de letade efter kroppsdelar. Eller har det varit på vinden en bra sväng.
3000 meter tape och aluminiumfolie GÖR skillnad!
Huvudet kan ju t.o.m ha legat i frysen.
Inte för att jag tror det, men men..
Citera
2020-08-15, 23:54
Medlem
Citat:
Mjo, men isf borde man väl ha upptäckt spår utanför vindsförrådet, där var han väl tvungen att ställa ner nåt en kort stund när han öppnade dörren? Hundarna markerade ju inne i förrådet, men inte utanför.. eller?

Fup s100-104

"I ett av vindsutrymmena på den vänstra vinden markerade tjänstehunden. Det yttrade sig på det sättet
att tjänstehunden skällde högt och målinriktat i riktning mot fyndplatsen. I markeringsområdet fanns diverse kassar med osorterade klädesplagg.
Polizeikommissar Duwensee sökte med sin tjänstehund Thor igenom trapphuset från vinden till källarområdet i samband med ett finsök. En markering gjordes då vid vänster lägenhetsdörr på fjärde våningen. Ytterligare en markering gjordes av tjänstehunden Thor i golvområdet på fjärde våningen"

"I anslutning till detta sök förflyttade vi oss ännu en gång till brottsplatsen. På vinden i flerfamiljshuset sattes tjänstehunden Thor in på nytt. I vindsområdet på vänster sida, där tjänstehunden Devel redan dagen innan hade markerat, gjorde tjänsthunden Thor också en markering genom att han skällde i luften.
En exakt markering kom inte till stånd"
Citera
2020-08-15, 23:56
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Jaadu, vet knappt om jag ens vågar gissa, men förmodligen är det som du säger att det blir mindre kladd då.
Tycker att det vettigaste skulle vara att få skiten ur världen så snabbt som möjligt, men det är ju inte säkert att det är det vettigaste i den situationen han befinner sig i.
Tror att nån tidigare idag/igår var inne på att det fanns en ovilja hos mördare att stycka en kropp tätt inpå själva mordet, men gissningsvis så finns det säkert en sån ovilja när det har gått för lång tid också..
Citera
2020-08-16, 00:03
Medlem
Citat:
Tror jag överlåter den spekulationen åt dig.

Tack.
Spekulerar inte.
Fanns ett hot tidigt.
Samma hot återkom tre gånger samma vecka som wilma blev bragt om livet..

Men att spekulera kring grannarnas vittnesmål om steg i trappen kanske kan ge dig något.

Skönt att du är så Ärlig..
Verkar som du verkligen vill att svaren kommer fram.
Senast redigerad av Snoken19 2020-08-16 kl. 00:08.
Citera
2020-08-16, 00:08
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Fup s100-104

"I ett av vindsutrymmena på den vänstra vinden markerade tjänstehunden. Det yttrade sig på det sättet
att tjänstehunden skällde högt och målinriktat i riktning mot fyndplatsen. I markeringsområdet fanns diverse kassar med osorterade klädesplagg.
Polizeikommissar Duwensee sökte med sin tjänstehund Thor igenom trapphuset från vinden till källarområdet i samband med ett finsök. En markering gjordes då vid vänster lägenhetsdörr på fjärde våningen. Ytterligare en markering gjordes av tjänstehunden Thor i golvområdet på fjärde våningen"

"I anslutning till detta sök förflyttade vi oss ännu en gång till brottsplatsen. På vinden i flerfamiljshuset sattes tjänstehunden Thor in på nytt. I vindsområdet på vänster sida, där tjänstehunden Devel redan dagen innan hade markerat, gjorde tjänsthunden Thor också en markering genom att han skällde i luften.
En exakt markering kom inte till stånd"

Ja, det råder ju ingen tvekan om att kroppen har varit där uppe och vänt iaf.
Vet inte riktigt om jag får det till att hunden markerar inne i eller utanför vindsförrådet, men det är ju iaf klart att den markerar utanför Tishkos bostad och vid dörren in till själva vinden. (på fjärde våningen) och där får man väl anta att kroppen bara vidrört underlaget en kort stund.
Citera
2020-08-16, 00:09
Medlem
Citat:

Likstelheten försvinner efter 2-3 dygn.

Ang lukt:
"Peter Krantz säger att det även skiljer stort på hur kroppar luktar.
Är det kallt ute och svalt i lägenheten och en liten mager människa har dött, så går det ganska långsamt, tar mer en vecka innan det blir några förändringar. Är man stor och fet svalnar kroppen långsammare och processen drar igång fortare."

https://www.svd.se/rattslakaren-darfor-marker-grannarna-inget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in