2020-08-15, 23:56
Medlem
Någon som vet mer?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpLpjV/tva-knivhuggna-i-vaxholm--en-gripen
Citera
2020-08-16, 00:03
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoSys
Någon som vet mer?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpLpjV/tva-knivhuggna-i-vaxholm--en-gripen

Bara det som står i länken, vilken du inte ens citerade.
Citat:
En misstänks gärningsman greps på platsen. Enligt uppgifter till Aftonbladet använde poliserna pepparsprej när mannen greps. Han sågs släppa en blodig kniv när poliserna anlände.
Galning eller terrorist?
Han har huggit två till synes slumpmässiga personer i ryggen.
Citera
Medlem
Citat:
Två personer knivskars i Vaxholm under lördagskvällen.

En misstänkt gärningsman har gripits och misstänks nu för mordförsök.

En av de knivhuggna männen attackerades oprovocerat när han var ute med hunden, enligt uppgifter till Aftonbladet

Oprovocerat knivhuggen i ryggen när man är ute med hund i Vaxholm. Det nya Sverige är verkligen spännande.
Senast redigerad av 586 2020-08-16 kl. 00:07.
Citera
Medlem
Vet inte mer än det som står i artikeln, men händelsen hände utanför mig inprincip. Stort pådrag med helikoptrar och massor av poliser/ambulanser
Citera
2020-08-16, 00:29
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoSys
Ursäkta om det blev lite fel!
Fel av mig också.
Det är inte alls säkert att det rör sig om bara en GM. Med helikoptrar och fullt pådrag trots en gripen, kan man ju undra.
Citera
2020-08-16, 00:29
Medlem
Asystoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
När jag var i Vaxholm i sommar var hela hamnen övertagen av invandrare. Hur sjukt är det inte? Då har det gått långt.
Kan vara hålla med.. helt galet. Aldrig sett så mycket babbar där tidigare. Men tillbaka till topic, Alfågeln är ett skitställe, även i Vaxholms mått mätt. Alkisar, och wt människor. Det och området kulan..
Var ju ett mord för 7-8 år sen i Alfågeln mitt bland barn på väg till plugget en tidig morron.:
Citera
2020-08-16, 00:31
Medlem
KalasLoppans avatar
Citat:
För det har ju aldrig hänt det senaste året?

Nej, verkligen inte i vaxholm för den delen! Är född och uppvuxen där. Tror mer på någon svensk som fått ett jävla ryck bara.

Vi har så jävla bråttom att döma utefter hudfärg. Det är patetiskt!
Citera
2020-08-16, 00:35
Medlem
Citat:
När jag var i Vaxholm i sommar var hela hamnen övertagen av invandrare. Hur sjukt är det inte? Då har det gått långt.

Det kan ju mycket väl vara turister alt. personer som berikar Vaxholm och skärgården med sin närvaro från förorten. Ungefär som Hornsbergs strand, inte direkt att klientelet som uppehåller sig där bor där. Däremot så se även mitt svar till JeppeNil.

Citat:
I en rik kommun dessutom. Helt sjukt.

Visst Vaxholm är väl en rik kommun men just området där dådet skedde var tidigare iaf. ansett som ett av de lite sämre områdena i Vaxholm. Det var dock förr när det var hyresrätter och numera är det ombildat till bostadsrätter men det innebär ju också att många som haft hyresrätter hängde med i ombildningen. Ingen skugga på hyresrätter sådär men inte direkt ett villakvarter det skedde i med 10miljonerskåkar med havsutsikt.

Tvärs över från området ligger ett av Vaxholms fåtal hyresrätter där relativt många icke-skidåkande folk bor och nere på campingen i Vaxholm har de slagit upp en flyktingbarrack som f.ö. är en utav två som jag vet som finns i Vaxholm. De försökte slå upp den på ett par platser men även de som kanske tycker om idén av att öppna sina hjärtar satte kaffet i vrångstrupen och NIMBA slog in så de fick sätta upp den där en bit ifrån där folk bor.

Givetvis är det inget som pekar på att någon som bor på någon utav de platserna skulle begått det här och etnciteten på GM är inte känd dock känns det väldigt tvivelaktigt att någon åker ut till Vaxholm kommunalt för att begå ett vansinnesdåd. Min beskrivning av områdena och liknande är till för att motverka bilden lite av att Vaxholm minsann bebos av enbart svenskar, så är inte fallet men det är det väl inte någonstans, möjligtvis på de allra mest dyraste områdena likt Djursholm.

Tankar går till brottsoffren givetvis och hoppas den här personen åker ut eller in med öronen före.
Ett bevis på hur Sverige degenererats helt när en fin tidigare trygg plats som Vaxholm utsätts för något sånt här.
Kanske behövs att medelklassen / övre-medelklassen för se baksidan av myntet de röstar på och inte bara folk som bor i utsatta områden även om jag såklart inte önskar det hade skett alls.
Senast redigerad av DenOndeSamariten 2020-08-16 kl. 00:40.
Citera
2020-08-16, 00:40
Medlem
Enligt vad en familjemedlem sett ser GM ut som en vit man i 30-35 års åldern. Mannen har haft på sig en röd T-shirt under sin tjocktröja
Citera
2020-08-16, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Enligt vad en familjemedlem sett ser GM ut som en vit man i 30-35 års åldern. Mannen har haft på sig en röd T-shirt under sin tjocktröja

Kollar man på klippet i artikeln som är länkad ser man att det är en "vit" oxå. Om det nu inte bara är uppdragna vita strumpor
Citera
2020-08-16, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsFarsta
Kollar man på klippet i artikeln som är länkad ser man att det är en "vit" oxå. Om det nu inte bara är uppdragna vita strumpor

https://pasteboard.co/JmxI88O.png
https://pasteboard.co/JmxIANK.png
Citera
2020-08-16, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsFarsta

Hur ser du om det är vit svensk eller ljus afghan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in