2020-08-15, 16:40
Medlem
Lulu.H.Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Det finns drägg hos alla människor men du kan inte jämföra svenska män med muslimska män. Då är du ute och cyklar. Jämför du 80-talet Sverige med dagens Sverige så är det du som är naiv

Är det svenska Per som står och skjuter i olika förorter? Är det svenska Per som utför gruppvåldtäkter?

Är det svenska Per som utför smash and grab?

Jag älskar när man ska jämföra enstaka fall med en hel grupp som förstört landet så pass mycket att såna som SD stigit så pass mycket.

Sen tror jag absolut att vissa svenska män har sina brister men svenska män är fortfarande mer väluppfostrade i jämförelse med andra kulturer. Vi behöver inte ens gå långt utan vi tar den italienska kulturen där mannen slår kvinnan på rumpan varje gång han går förbi. Det är rätt vanligt där medan i Sverige handlar det om enstaka fall

Låt oss ta en annan hederlig svensk man som är lite mer uppdaterad då. Vad tycker du om Edvin Gyllensvaan?

Jag lovar dig att det finns flertal Per där ute som även dem är ansvariga för gäng skjutningar.

Och väldigt många som våldtar! Största skillnaden är miljön. Då de vanligtvis förekommer i hemma/efter fest miljö istället. När en tjej blivit redlöst eller rentav däckad. Och då tjejerna inte riktigt minns allt eller något allt blir de osäkra på vad exakt som hänt. Och mer ofta än inte så antingen känner hon Per eller är bekanta. I slutändan vågar hon inte anmäla i rädsla att inte bli trodd. Eller en annan av Pers och Kalles påhitt, att påstå att hon ljuger för att få uppmärksamhet och att hon är en slampa som ville ha det.
Hennes livlösa kropp sa tydligen det.

Jag skulle nog säga att fransmännen är värre dock. Dem har tagit vidrigt "cat calling" till det extrema! 😂
Citera
2020-08-15, 16:53
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulu.H.J
Låt oss ta en annan hederlig svensk man som är lite mer uppdaterad då. Vad tycker du om Edvin Gyllensvaan?

Jag lovar dig att det finns flertal Per där ute som även dem är ansvariga för gäng skjutningar.

Och väldigt många som våldtar! Största skillnaden är miljön. Då de vanligtvis förekommer i hemma/efter fest miljö istället. När en tjej blivit redlöst eller rentav däckad. Och då tjejerna inte riktigt minns allt eller något allt blir de osäkra på vad exakt som hänt. Och mer ofta än inte så antingen känner hon Per eller är bekanta. I slutändan vågar hon inte anmäla i rädsla att inte bli trodd. Eller en annan av Pers och Kalles påhitt, att påstå att hon ljuger för att få uppmärksamhet och att hon är en slampa som ville ha det.
Hennes livlösa kropp sa tydligen det.

Jag skulle nog säga att fransmännen är värre dock. Dem har tagit vidrigt "cat calling" till det extrema! 😂

I Koranen (4:34) står det att man ska slå sin fru. När svenskar behandlar kvinnor på det viset kan vi åtminstone säga att de syndar och kalla det hustrumisshandel. Enligt islam däremot...
Senast redigerad av Pust 2020-08-15 kl. 17:19. Anledning: Fel vers
Citera
2020-08-15, 16:57
Medlem
Mad monks avatar
Hemskt att se. Min tilltro till svenskor har fått sig en rejäl törn.
Citera
2020-08-15, 17:05
Medlem
Mycket märkligt är det, ta tvärt om, om en svensk kille dejtar en blattebrud så blir det ett jävla liv på hela släkten, borde vara samma sak tvärt om
Citera
2020-08-15, 18:03
Medlem
Lulu.H.Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
I Koranen (4:34) står det att man ska slå sin fru. När svenskar behandlar kvinnor på det viset kan vi åtminstone säga att de syndar och kalla det hustrumisshandel. Enligt islam däremot...

För att kristendomen är rakt igenom vettig 😂

5 mosebok 22:28
Om däremot en man träffar en jungfru som icke är trolovad, och han tager fatt henne och lägrar henne, och de ertappas, så skall mannen som lägrade flickan giva åt flickans fader femtio siklar silver och taga henne själv till sin hustru.

Och i bibeln står det att om en man våldtar en kvinna så är det helt okej bara hon inte är förlovad och du gen farsan en slant. Då får du gifta dig med henne!

Sen får du inte glömma godingen om skaldjur!
3 mosebok 11:10
Men allt det i sjöar och strömmar, som icke har fenor och fjäll, bland allt det som rör sig i vattnet, bland alla levande varelser i vattnet, det skall vara en styggelse för eder.

Känns som att den medvetet ignoreras bara för att det är så mumsigt! 😜

Ingen religion är rakt igenom vettig vet du.
Och på samma nivå som svenskar är kristna är de flesta med utländskt påbrå som är födda i Sverige muslimska.
De firar högtiderna bara precis som vi t.ex. julafton och påsk.
Citera
2020-08-15, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termamentus
Det är enkelt, de är mer maskulina överlag, tar mer initiativ, bättre självförtroende (kan ses som) och beter sig inte som kvinnor, genom att skvallra på internet om vad andra håller på med.

Kvinnor gillar maskulina män, svårare än så är det inte. Dra till gymmet och börja prata med folk så ska du se att det löser sig för dig med.

Kvinnor vill inte ha snälla killar, de vill ha maskulina män med lite jävla driv i.
Prcis så ! Jag ver även om vuxna gita kvinnor näre medelålder, som har yngre blattälskare.
Citera
2020-08-15, 18:10
Medlem
CompressorVanes avatar
Ha ha ha! Har du någon aning hur mycket bullshit, arbete, huvudvärk svenska damer kräver!? Ju vackrare hon är, desto mer av det ovan nämnda.

Låt de där pizza figurerna hålla på med dem. Du kan sova gott inatt!

De brudarna genererar mer problem och skit än ett kraftverk genererar spänning ut på linjen.
Citera
2020-08-15, 18:48
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahmagadlajk
Mycket enkelt: Svenska män är generellt mycket tråkigare än ”utländska” män. Det är mer passion, det är mer självförtroende och det är bättre sex med invandrarmän. Vi är helt enkelt lite roligare att vara med.

Jag har många vänner som kommit till Sverige och typ varenda en säger ”Swedish men look good, they are like models, but they are boring. There is no personality. It’s like talking to a wall sometimes”. Och det där känner JAG själv om svenska kvinnor. Svenskar är generellt lite tråkigare just för att man får så mycket serverat sedan ung ålder. Man blir daltad med och curlad och man får redan från ung ålder tro att man är bäst på allt. Det leder i sin tur att man redan tror att man är bäst - varför ska man då ens försöka ha en personlighet?

Svenska män är även skittråkiga i sängen. När man får henne att få 4-5 stora orgasmer på raken som ”utländsk”, hur ska hon ens gå tillbaka till en tråkig svensk?

Med det sagt så kan jag säga detsamma om typ 90% av svenska kvinnor. Så, jävla, tråkiga att det är helt sjukt. Har haft turkiska, finska och arabiska tjejjer - personlighet och passion har de. Men svenska tjejjer går inte ens att ha en vuxen konversation med. Det går inte att diskutera saker och vara oense, det går inte att ha ett UTBYTE. Ett undantag är svenska kvinnor som spenderat lite tid utomlands - de är sköna. Just för att de har sett hur människor i andra länder är till vardags och fått en wake up call. Vi 2a generationens invandrare vet redan det, så vi har per default en personlighet från det att vi föds tills det att vi blir vuxna.

Svenska män: vill ni utveckla en personlighet? Spendera lite tid med invandrare eller utomlands. Då kan ni få lite personlighet.

Med 'passion' menar du då svartsjuka drama? För det är just det' jag igenkänner vid mitt ex, som kom från ett arabisk land. När jag var passiviserat med barn yngel och hemarbete, då var det fest i gatan med brosherna, särskilt på nyårsafton, när alla tjejerna kom på stan till fest!
Citera
2020-08-15, 18:52
Medlem
Pusts avatar
Citat:

Om däremot en man träffar en jungfru som icke är trolovad, och han tager fatt henne och lägrar henne, och de ertappas, så skall mannen som lägrade flickan giva åt flickans fader femtio siklar silver och taga henne själv till sin hustru.

Och i bibeln står det att om en man våldtar en kvinna så är det helt okej bara hon inte är förlovad och du gen farsan en slant. Då får du gifta dig med henne!

Men allt det i sjöar och strömmar, som icke har fenor och fjäll, bland allt det som rör sig i vattnet, bland alla levande varelser i vattnet, det skall vara en styggelse för eder.

Och på samma nivå som svenskar är kristna är de flesta med utländskt påbrå som är födda i Sverige muslimska.
De firar högtiderna bara precis som vi t.ex. julafton och påsk.

Det måste vara muslimernas sekularism som ligger bakom att Sverige bygger moské efter moské och lagstiftar om böneutrop. Jag har inga siffror för Sverige, men enligt The Guardian så är det 10% av människor med muslimsk bakgrund i Storbritannien som identifierar sig som sekulära. Det är i stort sett enbart människor med specifikt kristen bakgrund som har övergivit religion. Så jag är inte riktigt säker på hur rätt du hade där.
Non-Christian religions have significantly higher retention levels; overall, only 2% of “nones” were raised in religious homes other than Christian. The “nonversion” rate was 14% for Jews, 10% for Muslims and Sikhs and 6% for Hindus. The picture is very different for people brought up as non-religious – 92% continue to identify as “nones” as adults. Conversely, the proportions of the non-religious who convert to a faith are small: 3% of “cradle nones” now identify as Anglicans, less than 0.5% convert to Catholicism, 2% join other Christian denominations and 2% convert to non-Christian faiths.
Källa.

Du målar i ett inlägg upp invandrare som bättre än svenskar, men samtidigt säger du att "svensk sekularism" minsann är överlägsen religion och ett exempel som du tror och utgår från att alla andra vill följa.
Senast redigerad av Pust 2020-08-15 kl. 19:08.
Citera
2020-08-15, 18:52
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:

De firar högtiderna bara precis som vi t.ex.
julafton och påsk.

Det där är gammalt testamentet, alltså judendomen. Kristendom är Jesu lära..
Edit; skulle vi följa strikt HELA biblen, då skulle fläskkött vara förbjudet också, och omskärelse av pojkar vara obligatorisk.
Senast redigerad av TantRossin 2020-08-15 kl. 18:57.
Citera
2020-08-15, 18:59
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Wilma tappade ju huvudet på kuppen.

Du är inte rolig..
Citera
2020-08-15, 19:03
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Du borde ha slutfört texte " vill ha maskulina män med lite jävla driv som senare gifter sig med sina kusiner"

Desse leker bara av sig i unga ålder.

Inte på % som gifter sig sandneger/vit tjej

Ju, om hon är oskuld. Som i mitt fall..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in