Citat:
Ursprungligen postat av
GhostofStig
Nej inte ska du ge upp.
Jag är mer inne på att analysera och spekulera kring motiv, organisation, träning, vapenval, val av mordplats, vilka tog på sig dådet, politiska läget i Sverige och Världen, vad OP hade för roll internationellt och nationellt och vilka han retat upp genom sin politik och som person.
Fortsätt gräva!
Här har du något att bita i:
Barrling knyter i sitt vuttnesmål till Palmeutredningen en "kvinna" (vars namn är maskat men som jag misstänker är identisk med den Curielnätanknutna "kurdexperten" Joyce Blau) till
1. Henri Curiel, i egenskap av hans dennes älskarinna, som Barrling beskriver som ett trotskyist-marxist-leninistisk spioneri-, propaganda och lönnmordsnätverk
2. En italiensk man som hon gifte om sig med och som enigt Barrling är misstänkt för samröre med KGB:s stadsgerillor i Västeuropa (RAF, Brigate Rosse, Action DIrecte, Svarta September, Carlos)
3. PKK i Turkiet och Mellanöstern (en marxist-leninistisk terroristorganisation)
3. Medlemmar av PKK-ledningen i Sverige, bl a "G" (terroristförklarad i Sverige hösten 85)
4. Marxist-Leninistiska Propagandapartiet/Enheten (en marxist-leninistisk terroristorganisation verksam i Turkiet och med en av vars ledande, mer våldsbenägna martyrer kvinnan ska ha varit gift första gången)
5. "G", som Barrling identifierar med GM:s backupp, den vitbleke med anmärkningsvärt kontrasterande kolsvart mustasch och WT som iakttogs av flera vittnen på Sveavägens västra sida vid Tunnelgatan vid tidpunkten för mordet. Barrling uppger att "G" hjälpte "kvinnan", som kom till Sverige 83, att få uppehållstillstånd i Sverige 84 med dokument fabricerade av Marxist-Leninistiska Propagandaeneheten i Turkiet och sen smugglades till Sverige av en VPK-are med nära anknytning til kommunisten och sedermera socialdemokratiske riksdagsmannen Hans Göran Franck.
6. En sedermera svensk VPK-riksdagsmannen som stod Hans Göran Franck nära (vars namn jag är förhindrad att nämna just nu) som ska ha smugglat "kvinnans" förfalskade dokument från Grekland/Turkiet till Sverige.
7. Kabinettsekreterare Pierre Schori (som Ebbe Carlsson lurade Kegö och Barrling tro var KGB-agent men som egentligen infiltrerade Curielnätet på uppdrag av Olof Palme)
Jag har alltid misstänkt att alla de mystiska män som iakttagits med walkie talkie kring Sveavägen mordkvällen var OP:s livvakter. Jag tror fortfarande att några av dem faktiskt var det. Men, jag blir mer och mer övertygad om att att några av dem, exempelvis den blekvit-svartmuskige mannen (som Barrling identifierar med PKK-ledaren "G"), samt "Belker" (som Barrling identifierar med en annan PKK-ledare), är PKK-are som inte deltar i själva mordoperationen men medvetet uppträder som lockfåglar, för att dra till sig allmänhetens och därmed polisens uppmärksamhet.
Lockfåglarna får senare (enligt Barrling) kritik från PKK-ledningen i Turkiet för att ha uppträtt "för nära" själva mordoperationen och mordplatsen.
Idel ädel trotskist-marxist-leninister med anknytning till Curielnätet är inblandade i Palmemordet och villospårutläggningen. Måste kännas deppigt för alla anhängarna av det så-kallade Polisspåret som hade förväntat sig att få lite mer kött på sitt spårs ben att användas för att smutskasta borgerligheten i nästa valrörelse.