2020-08-15, 12:49
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
50/50 tror jag inte det är just nu men absolut kan Trump vinna.

Med 50/50 menar jag min egen osäkerhet, inte vad pollsen säger. Där ligger Trump under nu. Men jag litar inte på dem heller.
2020-08-15, 12:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Nej, det är sant. Men det går att göra executive orders som i praktiken gör 2A värdelöst. När det gäller AcA så hade inte Trump med sig ledamöterna i representanthuset och hade inget att ersätta det med, så han blev rådd att inte göra någon EO.

Nej, speciellt inte nu när högsta domstolen har sagt att Kalifornien inte får förbjuda magasin som rymmer fler än 10 patroner i semi-automatvapen.

Det krävs helt enkelt en lagändring genom senaten för att ens kunna röra 2:a tillägget, dock så är det jävligt underligt att ingen skriker över att den rådande administrationen öppet erkänner att de medvetet saboterar postverket för att försvåra möjligheten för medborgarna att rösta.

Samma postverk som är äldre än 2:a tillägget och klassad som konstitutionell.
2020-08-15, 13:01
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nej, speciellt inte nu när högsta domstolen har sagt att Kalifornien inte får förbjuda magasin som rymmer fler än 10 patroner i semi-automatvapen.

Det krävs helt enkelt en lagändring genom senaten för att ens kunna röra 2:a tillägget, dock så är det jävligt underligt att ingen skriker över att den rådande administrationen öppet erkänner att de medvetet saboterar postverket för att försvåra möjligheten för medborgarna att rösta.

Samma postverk som är äldre än 2:a tillägget och klassad som konstitutionell.

Alltså tittade du ens på filmen jag länkade? Det är Kamala Harris egna ord, inte mina. Visst det är fox och tucker Carlson, det är vinklat och klippt, men orden är hennes egna och inte ihopklippt hittepå!
2020-08-15, 13:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Alltså tittade du ens på filmen jag länkade? Det är Kamala Harris egna ord, inte mina. Visst det är fox och tucker Carlson, det är vinklat och klippt, men orden är hennes egna och inte ihopklippt hittepå!

Hon kan säga vad fan hon vill, det finns regler och lagar som gör att saker inte kan göras hur som helst, speciellt nu när högsta domstolen har bevisat att inte ens staterna får bestämma självständigt över sådana delar.
2020-08-15, 13:33
Avstängd
PK-befriads avatar
Presidentkandidaten Patrick Little säger det som svenska politiker önskar att de kunde säga utan att fängslas för hets mot näsgrupp:

"I don't care if I'm unemployable, I dont' care if in a few moths I'm living on the street, I don't care if I get shot, I will not live as a slave to the jews. I will not live as a cow waiting in line to be slaughtered." - Patrick Little
https://www.bitchute.com/video/Id5pJbVJ6CdY/
2020-08-15, 13:57
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Hon kan säga vad fan hon vill, det finns regler och lagar som gör att saker inte kan göras hur som helst, speciellt nu när högsta domstolen har bevisat att inte ens staterna får bestämma självständigt över sådana delar.

Så du påstår att hon ljuger? vart är drevet mot henne? Trumps små lögner ska ältas i media dag ut och dag in, men hennes ska gå obemärkt förbi?

Jag tvivlar inte på att hon kommer att försöka i vilket fall.
2020-08-15, 14:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Så du påstår att hon ljuger? vart är drevet mot henne? Trumps små lögner ska ältas i media dag ut och dag in, men hennes ska gå obemärkt förbi?

Jag tvivlar inte på att hon kommer att försöka i vilket fall.

Jag påstår att hon likt alla andra politiker överdriver och far med osanningar ja.

Trumps lögner är dock inte små och de är inte få, han ljuger kontinuerligt och har ljugit om hur farligt Covid-19, han har ljugit om hotet som Iran var mot väst och en jävla massa annat.

Kamala vet vi vart vi har henne, hon är en som försvara polisens agerande, medan Trump aktivt försöker att fuska till sig vinsten nu.

Och som sagt, Kamala kommer att vara VP och inte President ovanpå att om valet går som det verkar just nu så lär Republikanerna förlora senaten även om Trump vinner så vi får se hur det går.
2020-08-15, 14:31
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Jag påstår att hon likt alla andra politiker överdriver och far med osanningar ja.

Trumps lögner är dock inte små och de är inte få, han ljuger kontinuerligt och har ljugit om hur farligt Covid-19, han har ljugit om hotet som Iran var mot väst och en jävla massa annat.

Kamala vet vi vart vi har henne, hon är en som försvara polisens agerande, medan Trump aktivt försöker att fuska till sig vinsten nu.

Och som sagt, Kamala kommer att vara VP och inte President ovanpå att om valet går som det verkar just nu så lär Republikanerna förlora senaten även om Trump vinner så vi får se hur det går.

Jag hade varit benägen att hålla med om du bytt ut Donald Trump mot George W Bush. Trumps lögner är inte av allvarlig art och han har inte startat krig på falska premisser.

Ja, senaten är väl det som är mest spännande, enligt Trump själv. Romney och de andra förrädarna lär åka ut med huvudet först.
2020-08-15, 14:32
Medlem
Citat:

Jaså, så att inte åtala präster som leker med små pojkar är okej enligt dig. Det är nämligen vad Kamala har sysslat med tidigare.
2020-08-15, 14:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag hade varit benägen att hålla med om du bytt ut Donald Trump mot George W Bush. Trumps lögner är inte av allvarlig art och han har inte startat krig på falska premisser.

Ja, senaten är väl det som är mest spännande, enligt Trump själv. Romney och de andra förrädarna lär åka ut med huvudet först.

Trump höll på o starta ett krig i början av året på falska premiser när han gav ordern om att bomba den Iranska generalen.

Sedan rörande Senaten, tappar Trump senaten så är han körd
2020-08-15, 14:33
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Obama var ju dock hatad i 8 år av republikanerna, det är extremt polariserat i USA och har varit det länge nu
Obama var inte hatad. Han var starkt ogillad. Visst det fanns såklart små grupper av människor som riktigt hatade honom men Trump har ju tex fått 92% negativt coverage i massmedia sedan valet. Det spelar ju ingen roll vad han gör. Likadant med Obama, det spelade ingen roll vad han gjorde utan det var bara positivt i media. Personligen tycker jag Obama var en rätt bra president för att vara demokrat. Nu är jag inte säker men är ändå rätt säker på att andra FD presidenter inte har gett sig in i kampanjandet så som Obama nu gör. Precis som att här hemma lägger sig inte Persson och Reinfeldt i vad Löfvén sysslar med.
2020-08-15, 14:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Han vill utvisa judarna och befria européerna och andra folk från deras destruktiva inflytande. Vad för slags etikett du vill sätta på en sådan person är upp till dig.

Vet ej men tänk vad kul det vore att se honom i en valdebatt mot alla judeförslavade globalistlakejer.
Etiketten blir ju den som hur trumpen agerar, och då är vi där.

trumpen kan inte ens debattera, men duktigt att prata om annat som trumpnissarna här.
Och trumpen skulle förlora varje debatt som han deltog i och där man var tvungen vara sakliga.

Vart enda enda sådan presidentdebatt skulle trumpen förlora, även alla andra så länge trumpen inte pratar sakfråga och fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus.(trumpen vet inte vad konsensus är ens.)

Annars är det intressant att se dit judehat i presidentvalet, nått säger mig du inte ens sett en jude på vykort, ens någonsin.
Vilket gör allt galet komiskt på detta.
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Obama var inte hatad. Han var starkt ogillad. Visst det fanns såklart små grupper av människor som riktigt hatade honom men Trump har ju tex fått 92% negativt coverage i massmedia sedan valet. Det spelar ju ingen roll vad han gör. Likadant med Obama, det spelade ingen roll vad han gjorde utan det var bara positivt i media. Personligen tycker jag Obama var en rätt bra president för att vara demokrat. Nu är jag inte säker men är ändå rätt säker på att andra FD presidenter inte har gett sig in i kampanjandet så som Obama nu gör. Precis som att här hemma lägger sig inte Persson och Reinfeldt i vad Löfvén sysslar med.
Ja, Obama var hatad av rasisterna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in