Citat:
Ursprungligen postat av
Sharm0ta
DU underkänner omvärldens reaktion på viruset, det är vad du tjatar om i varje inlägg. Även Giesecke körde det racet tills någon bad honom hålla käften och be om ursäkt. Tengele har också konstant menat att omvärldens åtgärder är obegripliga. Vad fan är det för fel på dig, du verkar ha minne som en guldfisk eller så har ditt pussel bara två bitar som du förtvivlat försöker få att likna motivet du vill se.
Mitt i prick av Annika Linde:
”Har myndigheten fått för mycket makt?
– Jag tror att de har tagit sig mer makt med de beslut som har fattats och indirekt givit rekommendationer som påverkat områden där myndigheten har saknat tillräckligt kunskap.
– Faktum är att den som säger ”vi ska platta ut kurvan och virus ska få finnas” den har också ansvar för det som har skett.
Hon menar att man måste kunna ifrågasätta också de som leder myndighetens arbete under krisen.
– Tegnell beskrev det som att ”alla blev tokiga” (under coronautbrottet) i sitt sommarprat. Om man verkligen tycker det, att alla andra blivit tokiga, och man själv är den enda som inte är det, då tror jag att man måste fundera lite. Det kan förstås vara så, men jag tror inte att resten av världen har hamnat i masspsykos och att Sverige har varit det enda nyktra landet.
”Då var det som att världen blev galen och allt det vi diskuterat verkade helt bortglömt. Land efter land stängde ned. I Sverige höll vi kvar vid det klassiska” (ur Anders Tegnells sommarprat, Sveriges Radio, 24 juni 2020)”
https://www.fplus.se/fd-statsepidemiologen-om-tegnells-mal-liv-hade-kunnat-raddas/a/RRJWdd