2020-08-15, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, inte alls. Här handlar det om de allvarligare fallen.
Ja precis och det indikerar att övriga har en normal T-cellsaktivitet.
Citera
2020-08-15, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Är det ingen journalist som ställt frågor om "mejlen" på pressträffarna?
Till vilken nytta??
att det slängs lite skräpmail är väl knappast något olagligt?
Dessutom om det nu skulle vara viktig information kan man säkert återskapa mailen ingenting går dölja

Typiskt när någon får en meningslös fjäder då skal det spekuleras om att något hemskt har hänt.-)
Citera
2020-08-15, 10:35
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja precis och det indikerar att övriga har en normal T-cellsaktivitet.
Det gör det inte alls det. Nu drar du slutsatser igen som man inte kan göra.

En fortfarande hållbar hypotes är att de långvarigt sjuka som inte blir av med sin COVID19 just lider av detta fenomen. Gamla minnesceller som producerar defekta antikroppar som iofs inte utlöser ADE men som inte fungerar och blockerar produktion av fungerande. Som i fenomenet original antigenic sin:

https://en.wikipedia.org/wiki/Original_antigenic_sin
Citera
2020-08-15, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Varför envisas Tegnell & Co med att ett friskt barn skall gå till skolan även om övriga familjemedlemmar är sjuka? Hur kan det minska smittspridningen?
Varför skall ett friskt barn inte gå till skolan?
det är fortfarande sunt förnuft, avstånd god handhygien etc som gäller....

När du går på ICA kan du stöta till en person som bär smittan på armen(ovetandes) sen får du den på din arm....sprita/tvätta händer regelbundet
Jag har alltid spritflaska med mig
Citera
2020-08-15, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det gör det inte alls det. Nu drar du slutsatser igen som man inte kan göra.

En fortfarande hållbar hypotes är att de långvarigt sjuka som inte blir av med sin COVID19 just lider av detta fenomen. Gamla minnesceller som producerar defekta antikroppar som iofs inte utlöser ADE men som inte fungerar och blockerar produktion av fungerande. Som i fenomenet original antigenic sin:

https://en.wikipedia.org/wiki/Original_antigenic_sin
Jo jag drar den slutsatsen.

EDIT: Även de som är långvarigt sjuka blir av med virus efter c:a tio dagar, för övrigt.
Senast redigerad av NurseRatched 2020-08-15 kl. 10:42.
Citera
2020-08-15, 10:40
Medlem
santos_devilles avatar
https://www.sydsvenskan.se/2020-08-15/krav-pa-overnattningsnatter-skrotas-for-danmarksturister

Citat:
Turister behöver inte längre ha sex övernattningsnätter bokade för att få besöka Köpenhamn. Det beslutade Folketinget på fredagskvällen. Nu får barer dessutom ha öppet till 02.

Äntligen, nu kan man ju åka till Köpenhamn och ragga.
Citera
2020-08-15, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Även våra nordiska grannländer står återigen handfallna. Inte tillräckligt testkapacitet m m. Alla hade ju genrep i våras. Hur kommer det sig att takterna inte sitter nu? Borde inte vara vassare.

I Norge finns i alla fall opposition som saknas här.

– Jeg forstår godt at viruset kom overraskende i mars. Men at byråden ble overrasket over smitteøkningen når folk kom hjem fra ferie har jeg liten forståelse for, sier nestleder Anne Rygg i Oslo Høyre til Dagsavisen.

https://www.vg.no/nyheter/i/zGWLwv/opposisjonen-i-oslo-misfornoeyd-med-koronahaandtering

Och i Finland verkar de ha fria medier som ringer runt och frågar och får svar. Vi har bara regimmedia som inte ens har koll på vilka frågor de bör ställa. I Finland har de trubbel med spårningen och testkapaciteten.

Infections among young people on the rise in Helsinki
Less than half of cases are currently being traced back to their origin in the Helsinki and Uusimaa Hospital District.

https://yle.fi/uutiset/osasto/news/infections_among_young_people_on_the_rise_in_helsi nki/11495397
Hur kan du säga att det inte finns opposition i Sverige? Det är ett ständigt gnäll från vänster och höger. Inte minst på öppna forum som det här, och på sociala medier.

Titta in på VG debatt så kommer du få se uppochnervända världen. Där motsätter sig vanligt folk Norges strategi, eftersom det fått långtgående samhällskonsekvenser för att (deras ord) köpa några månader längre liv för ett fåtal äldre-äldre, och många känner en djup oro inför framtiden eftersom de helt saknar immunitet mot corona, och stress över att Norge har en jojo-strategi där man inte vet i förväg om man får gå till jobbet nästa vecka.
Citera
2020-08-15, 10:41
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Varför skall ett friskt barn inte gå till skolan?
det är fortfarande sunt förnuft, avstånd god handhygien etc som gäller....

När du går på ICA kan du stöta till en person som bär smittan på armen(ovetandes) sen får du den på din arm....sprita/tvätta händer regelbundet
Jag har alltid spritflaska med mig
Om du är så nära en smittad person är det naturligtvis mycket större risk att smittas via luftvägarna.
Så jag förutsätter att du har munskydd (och hoppas att den du stötte till också har det)?!
Citera
2020-08-15, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Så du tycker inte att barnen förtjänar utbildas av legitimerade lärare? Vilken amatör som helst duger tydligen, vad ska man då med lärarutbildningar till?
Nu förstår jag inte ens vad du pratar om. Vad har det med mitt inlägg att göra?

Barn från välordnade miljöer behöver inte lagstadgad skolplikt, eftersom deras föräldrar oavsett skulle se till att de gick i skolan.
Citera
2020-08-15, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Om du är så nära en smittad person är det naturligtvis mycket större risk att smittas via luftvägarna.
Så jag förutsätter att du har munskydd (och hoppas att den du stötte till också har det)?!

Munskydd är så jävla meningslöst om du inte andvänder ffp3 mask...
avstånd sunt förnuft räcker gott o väl
Citera
2020-08-15, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Hur kan du säga att det inte finns opposition i Sverige? Det är ett ständigt gnäll från vänster och höger. Inte minst på öppna forum som det här, och på sociala medier.

Titta in på VG debatt så kommer du få se uppochnervända världen. Där motsätter sig vanligt folk Norges strategi, eftersom det fått långtgående samhällskonsekvenser för att (deras ord) köpa några månader längre liv för ett fåtal äldre-äldre, och många känner en djup oro inför framtiden eftersom de helt saknar immunitet mot corona, och stress över att Norge har en jojo-strategi där man inte vet i förväg om man får gå till jobbet nästa vecka.

Sorry, borde varit tydligare, politisk opposition. Alla riksdagspartier var bakom Löfvens och Tegnells strategi. Vad jag sett har det inte varit någon opposition på lokal nivå heller. Det har nu blivit så att vi har fått regim som låter sig styras av myndigheter, utlänningar, internationella överenskommelser etc. Ingen idé att rösta fram några då man inte kan ha något inflytande över politiken oavsett vem man röstar. Den svenska demokratin är borta.
Citera
2020-08-15, 10:51
Medlem
GodModes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Sverige är Europas mest smittade befolkning,
https://ourworldindata.org/coronavir...pickerSort=asc

Sverige är det enda landet i världen som inte följer WHOs rekommendationer om att hindra sjukdomen genom att använda munskydd
https://masks4all.co/what-countries-...sks-in-public/

när ska den här mardrömmen ta slut?

Det är inte min strategi jag har inte röstat på Tegnell.

Enda landet i världen

Hur är det ens möjligt att ha sån hybris?

Sverige har lämnat stollar som Trump och Bolsonaro långt bakom sig.

Det är ingen som styr denna skutan.

Hahahaha. Lugn det kommer. Vi är i te det land som rusar in i saker utan utvärderar för att se om det funkar. Sedan är ju mer smittade bra när dödstalen är lika med noll. Det stärker ju fölket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in