2020-08-15, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Varför envisas Tegnell & Co med att ett friskt barn skall gå till skolan även om övriga familjemedlemmar är sjuka? Hur kan det minska smittspridningen?

Meningen är ju att sprida smitta. Har varit hela tiden. Så därför ska barn från sjuka familjer gå till skolan och sprida smittan. Mejlen visar klart att Gieseckes flockimmunitetsexperimentet har varit huvudspåret sedan januari.
Citera
2020-08-15, 09:17
Medlem
Astra rekryterat en världskändis till sitt vaccintest.

Andrew Lloyd Webber
@OfficialALW
Just completed the Oxford Covid-19 vaccine trial. I’ll do anything to get theatres large and small open again and actors and musicians back to work. - ALW #SaveOurStages @nivassoc
Citera
2020-08-15, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Då han i internt mail uttrycker det som en "fördel" med att hålla skolorna öppna är att vi når flockimmunitet snabbare är han nog inte särskilt intresserad av att i alla lägen minska smittspridningen.
Precis så sjukt är det
Emanuel Karlsten frågar Tegnell varför frågan om flockimmunitet varit så känslig.
Tegnell svarar: ’tror att det låter som att man är villig att acceptera sjukdom och död i större utsträckning då kanske’
https://twitter.com/lo_malin/status/1294240738629255169
Citera
2020-08-15, 09:20
Medlem
Wajis avatar
Nu kommer perioden som vi alla har varit rädda för. Smittan och antal döda kommer öka i Sverige och när man sedan öppnar skolorna så kommer det bli ännu värre. Massmördaren Tegnell och Co kommer vecka ut och vecka in säga att vi har en liten ökning men ingen fara.

Usch vad less jag är på detta.
Citera
2020-08-15, 09:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Nu kommer perioden som vi alla har varit rädda för. Smittan och antal döda kommer öka i Sverige och när man sedan öppnar skolorna så kommer det bli ännu värre. Massmördaren Tegnell och Co kommer vecka ut och vecka in säga att vi har en liten ökning men ingen fara.

Usch vad less jag är på detta.

"Ingen såg det komma" är nog en replik vi kommer få höra under hösten. Trots att jättemånga ser det komma. Jag skulle bli MYCKET förvånad om vi inte får en rejäl andra våg under hösten. Ser egentligen ingenting som skulle kunna förhindra det, då jag med stor sannolikhet vet att regeringen inte ämnar vidta några som helst aktiva proaktiva åtgärder för att förhindra det.
Citera
2020-08-15, 09:28
Medlem
Wajis avatar
Citat:
"Ingen såg det komma" är nog en replik vi kommer få höra under hösten. Trots att jättemånga ser det komma. Jag skulle bli MYCKET förvånad om vi inte får en rejäl andra våg under hösten. Ser egentligen ingenting som skulle kunna förhindra det, då jag med stor sannolikhet vet att regeringen inte ämnar vidta några som helst aktiva proaktiva åtgärder för att förhindra det.

Helt rätt. Det här såg vi inte komma. När alla länder har tvång på munskydd sitter massmördaren Tegnell och mejlar till sina kollegor att hur många ska vi döda i höst? Tvi fan.
Citera
2020-08-15, 09:29
Medlem
Citat:

Vem ska säga att vi inte såg det komma? Björn Olsen kanske som sa att det inte skulle komma nån andra våg.

Tegnell har ju för flera månader sedan konstaterat att vi kommer få leva med detta i många många år.
Citera
2020-08-15, 09:30
Medlem
Hur många av er som är missnöjda med Sveriges sätt att hantera denna förkylning funderar på att emigrera till t.ex. Nya Zeeland?
Citera
2020-08-15, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Beror lite på vilka den drabbar men nya corona har inte skördat 760 k döda. Många som räknas in i den siffran har dött av annat och av felbehandling etc.
Och det vet du? Världens fattigaste länder utan uppbyggd infrasteuktur och hälso och sjukvård är dom som drabbas hårdast, där är nog underrapporteringen stor. Där finns inga val utan plötsligt stor de utan både jobb, mat och ännu ett virus , utelämnade och kanske inte får tillgpng till någon form av hjälpinsatser från sjukvård, de handlar tyvärr om miljoner människor,.
Citera
2020-08-15, 09:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Vem ska säga att vi inte såg det komma? Björn Olsen kanske som sa att det inte skulle komma nån andra våg.

Tegnell har ju för flera månader sedan konstaterat att vi kommer få leva med detta i många många år.

Studera FHM tre scenarior för hösten. Inte ens det mest pessimistiska beskriver egentligen någon andra våg. Jag tror de återigen kommer få fel. Tegnell har haft fel i det mesta. Visst kommer viruset leva kvar på samma sätt som smittkoppor, men det kommer inte utgöra något problem när en majoritet av befolkningen är vaccinerade. Det finns en anledning till att digerdöden mest är förknippad med historien och inte nutiden. Vaccin tror de flesta att vi har runt årsskiftet. Matti Sällberg m.fl. Det är inte jättelångt dit. Klokt hade nu varit att vinna tid och kväsa smittan. Inte att öppna upp och göra en redan dålig situation ännu värre. Tag istället chansen att komma ur andra halvlek med mindre skadeverkningar än den första.
Citera
2020-08-15, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Varför envisas Tegnell & Co med att ett friskt barn skall gå till skolan även om övriga familjemedlemmar är sjuka? Hur kan det minska smittspridningen?
För att det finns tiotusentals inavlade hemskolare och pedofiler som skulle utnyttja det som ursäkt för att beröva sina barn kontakt med omvärlden.

För att barn från dåligt ordnade miljöer, som hellre hänger på torget, skulle använda det som ett sätt att skolka. Skolan kan inte åka runt med tolk och kontrollera att deras bidragsförsörjda förälder är snuvig.

Tyvärr ser världen ut på det sättet. Det här är barn som behöver skolplikten för att skyddas.

Människor från välordnade miljöer har ofta svårt att relatera till varför regler kring skolan ser ut på ett visst sätt. Eftersom reglerna inte finns till för dem.
Citera
2020-08-15, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Helt rätt. Det här såg vi inte komma. När alla länder har tvång på munskydd sitter massmördaren Tegnell och mejlar till sina kollegor att hur många ska vi döda i höst? Tvi fan.

Och frågar ifall det finns modeller för hur man summerar hur många som dött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in