2020-08-15, 00:47
Medlem
Jag tror tishko fick panik? han styckade några delar, det fanns en stor väska, han försökte få ner kroppen där sen gick det inte för huvuder va i vägen då kapade han det. Därav han la det i den lilla väskan.
Citera
2020-08-15, 00:51
Medlem
Novotars avatar
Denne invandrare m svenskt pass och svensk medborgarskap sedan 2014. 5 år och så slutför han livet på sin sv. Flickvän och styckat denna... skall man godta lagen ang sv ”medborgare” kan ej utvisas.
Fel! Invandrad person som begår mkt grova brott såsom mord skall oegentligförklaras sitt SV medborgarskap. Så tycker jag.
You have to ”adjust” och sköta dig, liksom kvinnor behöver bevisa 200%. Stäng gränsen.
Citera
2020-08-15, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
PGA att det är livstid eller? HR kan fortfarande anses beroende på advokaters ö.k.
HR kan fortfarande utifrån TR dom anse att överklagan är obefintlig d.v.s de ser inte ngn bevisorsak fullkomlig för att pröva ”saken”.
Jag kan se livstid som en överklagan, givetvis men om HR utifrån frågeställning av överklagan ej är relevant utefter film fr TR rättegång då kan denne avböja/neka dess omprövning och tillstå TR dom. Sedan, kan dom också godta omprövning. Dock inte fria enl bevisbördan.

"Hovrätten fungerar som andra instans mellan tingsrätten och Högsta domstolen. Det gäller både brottmål och tvistemål som överklagats från tingsrätten. Om tingsrätten har dömt en person till böter eller frikänt personen för ett brott som kan ge högst sex månaders fängelse, krävs prövningstillstånd för att ett brott ska tas upp i hovrätten."

https://www.aklagare.se/ordlista/h/hovratt/
Citera
2020-08-15, 00:58
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Hur vet du vad jag röstar? Och varför föreläser du för mig om kriminalvården, som om jag vore på förskolan? Och jag bryr mig inte vad det är för typ, men du verkar tycka att det är ngt att komma med, då du har tjatat om detta hela jävla dan. ( Jag är inte imponerad av att du känner ngn på häktet, hur många gånger du än säger att du gör det !) Förstå att T sitter häktad i Uddevalla! OT : Det går inte att tagga så via namn som du gjort, på Flashback
Hahaa du frångår ämnet. KAN placeras på en anstalt i inväntan på HR eller möjlighet att stanna kvar i häktet U-valla eller Gbg. Beror på platsmöjligheter. Problem?
Citera
2020-08-15, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Det kan stämma att hon levde när han drog, men jag tror han tog dit henne. Varför skulle hon ta sig till sängen när hon isf kunde ta sig till dörren istället?

Jag läste idag att flera "experter" menar att mördaren nästan alltid behöver ett "andrum" på några timmar innan styckning börjar. Det verkar väldigt ovanligt att styckning sker i anslutning till mordet.

Kan det ha vart därför han la henne på sängen?
Citera
2020-08-15, 01:06
Medlem
Tycker de så sjukt, han har haft ett förhållande, dunder tjej och förstör sitt eget liv, varför? Hur kunde den här snubben ostraffad göra sånt?

Undrar vad han kommer säga i Hovrätten. I förhöret så sa han att mina fingeravtryck osv är på den ja för att han använt aluminiumfolie folie sen så menar han att det är en annan gärningsman som gjort detta! Kom igen erkänn nu att du stycka kroppen och att någon annan dödade! Jag är säker på att det var två i lägenheten, det är mörkt November ingen tittar vem som kommer in och ut. 100% att det var någon annan därinne.
Citera
2020-08-15, 01:10
Medlem
Det verkliga mordvapnet kan ha använts av någon annan, det finns många teorier om det här men han är inte oskyldig! Måste varit nån i familjen. Hade tex min mor eller far om dom levde gjort det här så hade jag skyddat dom 100% och ljugit i rätten. Oavsett vem den nu är så har han styckat kroppen tillsammans med någon annan så det är ju ändå en dom och medhjälp till mord isåfall. En teori bara.
Citera
2020-08-15, 01:18
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Kan du rapa fram en källa på det vore vi tacksamma.
Källa? Har en personal som jobbar på häktet i Malmö.
Citera
2020-08-15, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Jag läste idag att flera "experter" menar att mördaren nästan alltid behöver ett "andrum" på några timmar innan styckning börjar. Det verkar väldigt ovanligt att styckning sker i anslutning till mordet.

Kan det ha vart därför han la henne på sängen?
Kan ha varit därför, som sagt andrum, tid o tänka. Jag tror oxå det kan ha varit så att han fick någon typ av ångest attack direkt efter , la henne där och hoppades på att hon skulle ha vaknat till liv eller liknande ( i sin sjuka hjärna) när han kom tbx från Ljungskile. Den 3e spekulationen jag har är nån slags sexuell äcklig grej han gjort.
Citera
2020-08-15, 03:52
Medlem
Varför får man inte se polisens bilder?
Citera
2020-08-15, 08:04
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Källa? Har en personal som jobbar på häktet i Malmö.

Ja, då vet du ju. Häkte är häkte, anstalt är anstalt. Ibland finns det häktesavdelning på en anstalt.
Citera
2020-08-15, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymfb
Varför får man inte se polisens bilder?
Vilka bilder syftar du på? Det finns massor med bilder i fupen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in