2020-08-15, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag kan bara rösta på de som vill prata om nått som sker i verkligheten, inte för jag kan rösta på trumpen, men väl är det enkelt och inse man inte kan rösta på någon som inte ens bryr sig om dig.
Som trumpen bevisat i den största krisen i modern tid med COVID-19, och helt vänt folket ryggen.

Vi får se hur många som kommer ihåg detta när man röstar, men nått säger mig det blir en eller två som kommer komma ihåg detta på valdagen för USA president 2020.

För USA så finns också bara ett val att rösta på och om man är för MAGA.
Och om det valet är svårt och gissa, så kan jag hinta om att det inte är trumpen som inte ens är en president för folket och man undrar för vem trumpen är president.

Trump står närmre den svenska synen på corona. Än så länge verkar den svenska modellen vara den rätta. Istället för långtgående lockdowns och munskyddskrav som demokraterna vill se. Att Trump vill öppna upp skolorna är också i linje med svenska experters bedömning.
2020-08-15, 00:44
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Va!? Inget kommer tas bort, man kommer bara göra det svårare, vilket är en stor skillnad. Sen vet jag inte vad du försöker säga om jag ska vara ärlig. Skulle gissa att du redan fått en drös svar på det du önskar diskutera längre bak i tråden. Det är liksom vanligt att ultrahögern spjärnar emot om man från den sidan går en millimeter åt vänster, men det är och kommer aldrig bli en vänsterfråga om man gör det då. Vilket dina "överdrifter" tycks göra tydligt för mig när jag tolkar ditt inlägg.

Ja, vi har sett att ni tycker lögner "ser bra ut" när propagandisterna får gagga lite hursomhelst.

Trist för dig att jag inte vill skriva flera essäer om just det du önskar veta. Kommer nog skrivas en hel j*vla del om vad man inte gjorde från administrationens sida (och hans minions) i landet under maj. Coronahanteringen är ett sånt flagrant exempel på misskötsel att det kommer snackas om detta i årtionden. Att du inte ser detta säger väldigt mycket om dig och vad du tittar på. Lite pinsamt om jag ska vara ärlig.

Jag klassar inte mig själv som ultrahöger. Jag tar avstånd från nazism och rasim, jag läser inte avpixlat/fria tider. Du behöver inte bläddra långt bak i min historik för att se detta.

Du verkar ju sakna normal logik i hur demokratiska val fungerar och hur tankeprocessen brukar gå hos de som röstar. Det finns ingen parti i Sverige som jag identifierar mig 100% med, så jag väljer det parti som stämmer överens bäst med mig i de frågor som jag tycker är viktiga. Detsamma borde rimligen gälla amerikaner i presidentvalet.

Jag tvivlar inte på att vänstern kommer att försöka älta detta, men jag vill se om det finns någon substans i kritiken som kommer, något som jag inte har tänkt på. Men du verkar ju ha jävligt svårt att svara på den frågan. Glöm inte att köpa toapapper/näsdukar tills 3 november, du lär behöva det.
2020-08-15, 00:44
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Captain obvious strikes again! Det är en länk till en ad, trodde det var uppenbart då jag skrev att det var en ad.

Det är en youtubelänk, jag tjänar ingenting whatsoever på om du eller någon annan trycker på den, varken ekonomiskt eller politiskt då jag tror att ingen på FB har rösträtt i valet.

Jag skrev en sammanfattning: det är vad som händer om Biden blir POTUS.

Fortfarande, är det svårt att hålla sig till topic?

Nä du skriver inget! utan vi måste se skiten och sedan....

Sluta med dessa skit inlägg!

Om du postar en video. Säg vad den den påstår/visar!!!

exempel:
Donald? kan han ens gå själv och är detta en person för nästa fyra år(Media):

https://www.youtube.com/watch?v=GLec0bjz9kY
2020-08-15, 00:52
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Nä du skriver inget! utan vi måste se skiten och sedan....

Sluta med dessa skit inlägg!

Om du postar en video. Säg vad den den påstår/visar!!!

exempel:
Donald? kan han ens gå själv och är detta en person för nästa fyra år(Media):

https://www.youtube.com/watch?v=GLec0bjz9kY

Det är dina inlägg som har kvalité av koskit. Du ifrågasatte, helt felaktigt, begreppet 'ad'. Vidare så kunde du inte ens se att det stod youtube i länken. Du hade det svårt att läsa och förstå sammanfattningen. Din diagnos är idioti och den är tyvärr obotbar. Ge fan i att citera mig, jag vill hålla mig till topic och ha riktiga diskussioner, inte massa jävla trams.
2020-08-15, 00:54
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Jag klassar inte mig själv som ultrahöger. Jag tar avstånd från nazism och rasim, jag läser inte avpixlat/fria tider. Du behöver inte bläddra långt bak i min historik för att se detta.

Du verkar ju sakna normal logik i hur demokratiska val fungerar och hur tankeprocessen brukar gå hos de som röstar. Det finns ingen parti i Sverige som jag identifierar mig 100% med, så jag väljer det parti som stämmer överens bäst med mig i de frågor som jag tycker är viktiga. Detsamma borde rimligen gälla amerikaner i presidentvalet.

Jag tvivlar inte på att vänstern kommer att försöka älta detta, men jag vill se om det finns någon substans i kritiken som kommer, något som jag inte har tänkt på. Men du verkar ju ha jävligt svårt att svara på den frågan. Glöm inte att köpa toapapper/näsdukar tills 3 november, du lär behöva det.
Det är du som är skitn*dig, inte jag. Klart man vet hur ett demokratiskt val fungerar, jag har faktiskt deltagit i ett par stycken själv. Du kommer fram som en snöflinga kära du, inte snyggt. Och naturligtvis får du rösta på vem du vill men vad har det att göra med presidentvalet i USA? Ska du ställa upp nästa gång eller? Om inte så kan du väl ha anständigheten och knipa igen!

Substans i kritiken? Ja du, läser man hur många som dör i covid-1984, så är det liksom uppenbart för vem som helst (förutom dig) att besluten man tagit sedan maj är allt annat än lyckade. Vet du inte hur man läser grafer och statistik så är det inte mitt problem, det är ditt, och särskilt mycket mer substans än det jag skrivit här tänker jag inte lämna ut till dig. Du är en högerdrömmande ideolog som vill få in det amerikanska systemet här. Tror du får svårt med det. Låt bara inte de (cancerframkallande) väderkvarnarna demoralisera dig, fortsätt kämpa i motvind du, för det är ju som man brukar säga; when going gets tough the tough gets going
Lycka till!
2020-08-15, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Med tanke på att Donald är ännu äldre, och av allt att döma redan hyfsat dement, så får ni nog ställa er själva den frågan.

Donald är yngre.

Donald är en boomer. Medan Biden tillhör generationen som kom före boomers.
2020-08-15, 00:55
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Dito! Du postar en ad som är falsk i sitt budskap...HAHAHA! Ingen defunding av snutkåren kommer ske...hjälp!

All politisk reklam är vinklad. Vi får väl se vad som händer om jänkarna är så dumma att de röstar fram honom som POTUS.
2020-08-15, 00:58
Medlem
prominentens avatar
Hur många länder har vi i världen?
Vilka länder har misskött coronapandemin?
Hur/Vem/Varför hade skött det bättre i USA?

Sista frågan känns adekvat
2020-08-15, 01:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muchogusto
Trump står närmre den svenska synen på corona. Än så länge verkar den svenska modellen vara den rätta. Istället för långtgående lockdowns och munskyddskrav som demokraterna vill se. Att Trump vill öppna upp skolorna är också i linje med svenska experters bedömning.
trumpen är inte ens i närheten någon strategi.
Och trumpen signalerar hela tiden skit i COVID-19, som tex när trumpen skulle berätta för folket och använda munskydd och visa hur den användes.
Och det var i fickan, och vi ser hur trumpen pressade republikanska delstater som nu har enorma problem.(Arizona, Texas, Alabama, Mississippi och Florida.

Inget vad vi gör i Sverige eller inte hjälper trumpen har vänt ryggen till folket och dess medborgare i den största krisen i modern tid och med COVID-19.
Vi får hoppas Amerikanen kommer ihåg detta på valdagen hur värdelös trumpen varit när en kris kom.
Citat:
All politisk reklam är vinklad. Vi får väl se vad som händer om jänkarna är så dumma att de röstar fram honom som POTUS.
Inte det Republikanska The Lincoln project.
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Den som inte tycker att det är MSM som delar USA (eller Sverige) är farligt efterbliven.

Cannon Hinnant
Att berätta vad trumpen gör, hur är det att dela USA?
Det är vad man kallar fakta och.
Senast redigerad av klyban 2020-08-15 kl. 01:03.
2020-08-15, 01:04
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Det är du som är skitn*dig, inte jag. Klart man vet hur ett demokratiskt val fungerar, jag har faktiskt deltagit i ett par stycken själv. Du kommer fram som en snöflinga kära du, inte snyggt. Och naturligtvis får du rösta på vem du vill men vad har det att göra med presidentvalet i USA? Ska du ställa upp nästa gång eller? Om inte så kan du väl ha anständigheten och knipa igen!

Substans i kritiken? Ja du, läser man hur många som dör i covid-1984, så är det liksom uppenbart för vem som helst (förutom dig) att besluten man tagit sedan maj är allt annat än lyckade. Vet du inte hur man läser grafer och statistik så är det inte mitt problem, det är ditt, och särskilt mycket mer substans än det jag skrivit här tänker jag inte lämna ut till dig. Du är en högerdrömmande ideolog som vill få in det amerikanska systemet här. Tror du får svårt med det. Låt bara inte de (cancerframkallande) väderkvarnarna demoralisera dig, fortsätt kämpa i motvind du, för det är ju som man brukar säga; when going gets tough the tough gets going
Lycka till!

Är du inte läskunnig eller förstår du inte vad du läser? Jag tycker att det är du som verkar väldigt hjärntvättad och som agerar väldigt snowflake aktigt. Jag vet att du inte är van att debattera med såna som mig, som vet vad de pratar om och inte är nazist. Jag tror inte du vet hur du ska hantera det, för det lyser igenom och även fast du aldrig kommer att erkänna det så vet jag att du vet att jag har rätt.

Jag har 30 hp inom matematik och är ingenjör, så jag kan läsa grafer. Vad har du för meriter?
2020-08-15, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
trumpen är inte ens i närheten någon strategi.
Och trumpen signalerar hela tiden skit i COVID-19, som tex när trumpen skulle berätta för folket och använda munskydd och visa hur den användes.
Och det var i fickan, och vi ser hur trumpen pressade republikanska delstater som nu har enorma problem.(Arizona, Texas, Alabama, Mississippi och Florida.

Inget vad vi gör i Sverige eller inte hjälper trumpen har vänt ryggen till folket och dess medborgare i den största krisen i modern tid och med COVID-19.
Vi får hoppas Amerikanen kommer ihåg detta på valdagen hur värdelös trumpen varit när en kris kom.

Inte det Republikanska The Lincoln project.

Att berätta vad trumpen gör, hur är det att dela USA?
Det är vad man kallar fakta och.

Munskydd är inte lösningen. Det ger falsk säkerhet enligt Folkhälsomyndigheten. Att amerikaner går med munskydd är för att de inte är lika smarta som svenskar.
2020-08-15, 01:12
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muchogusto
Munskydd är inte lösningen. Det ger falsk säkerhet enligt Folkhälsomyndigheten. Att amerikaner går med munskydd är för att de inte är lika smarta som svenskar.

håller med, men vill tillägga att det enda som munskydd ger är ett lugn (placeboeffekt) för folk som är skrämda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in