2020-08-14, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Det kan stämma att hon levde när han drog, men jag tror han tog dit henne. Varför skulle hon ta sig till sängen när hon isf kunde ta sig till dörren istället?

Ingen tror att de ska dö, hon hon kände sig svag och vile vila ett par minuter innan hon släpade sig ut. Hittade en bekant död (naturliga orsaker) i sin säng dit hon tagit sig för att vila lite, istället för att ringa 112. Vet inte om det är ett vanligt beteende.
Citera
2020-08-14, 23:00
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covergirl
Men jag hänvisade ju till FäL. (Och för övrigt märkligt att du tror på din bekant som bara säger något utan fakta.) Jag ger gärna din bekant korrekt info istället.
Det är min systerson som jobbar på häktet i Malmö. Vad han säger är: visst kan du placeras på anstalt under väntan på överklagande på dom beroende på platser. Kan du vara kvar i häktet o vill så i form av plats kan du vara kvar. M a o
Det är inte 100% att du sitter i häktet under inväntan. Därefter, kanske överklagan ej godtas. M a o, visst kan T vara kvar i häktet U-valla/Gbg MEN möjligheten finns till omplacering anstalt tills HR tar upp fallet alt ej.
Citera
2020-08-14, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Tycker oxå det låter märkligt. Vet att jag såg en intervju med honom (GW) där han sade att oftast så väljer man att stycka en kropp i 6 DELAR. Kan det ha varit detta uttalande som någon misstagit för 6 timmar kanske?

Hittade tidigare idag ett tillfälle där GW sagt sex timmar, men då invick grovstädning efter styckningen, och där ligger nog merparten av tiden. Titta i min posthistorik så hittar du länken.
Citera
2020-08-14, 23:05
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covergirl
Tänka sig, nu kom det ytterligare fel. Det krävs inte prövningstillstånd i det här fallet. (Rättegångsbalken 49:13.)
Varför inte? HR kommer först se filmen fr TR rättegång sedan utifrån överklagan avgöra att TRs dom ej tas upp igen. Låter det bistå.
Citera
2020-08-14, 23:06
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Tycker oxå det låter märkligt. Vet att jag såg en intervju med honom (GW) där han sade att oftast så väljer man att stycka en kropp i 6 DELAR. Kan det ha varit detta uttalande som någon misstagit för 6 timmar kanske?

Det låter iaf mer troligt.
Citera
2020-08-14, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Hittade tidigare idag ett tillfälle där GW sagt sex timmar, men då invick grovstädning efter styckningen, och där ligger nog merparten av tiden. Titta i min posthistorik så hittar du länken.

Snyggt jobbat!
Då låter det mer rimligt med uppskattning av tid.
Tack, det ska jag
Citera
2020-08-14, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Det låter iaf mer troligt.

Ja, det gör ju det men blev nyss upplyst av en skribent här att GW hade uttalat sig om 6 h, men att även grovstädning efter styckning var inkluderat så då kändes uppskattningen mer rimlig.
Dock måste det vara svårt att uppskatta tid på ett sånt brott. Men någon metod har dom/han uppenbart haft.
Citera
2020-08-14, 23:22
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ja, det gör ju det men blev nyss upplyst av en skribent här att GW hade uttalat sig om 6 h, men att även grovstädning efter styckning var inkluderat så då kändes uppskattningen mer rimlig.
Dock måste det vara svårt att uppskatta tid på ett sånt brott. Men någon metod har dom/han uppenbart haft.
Jo, städningen tar nog sin lilla tid..
Egentligen är det nästan konstigt att dom ens försöker städa, med den tekniken snuten förfogar över, t.ex det dom kallar bluestar (?) så är det nästan meningslöst att lägga nån energi på att städa.
Och det verkar ju inte hjälpa med kraftfulla kemikalier heller..
Citera
2020-08-14, 23:23
Medlem
Någon här som vet vad som ligger till grund för om HR ska besluta ny rättegång vs "nöja sig" med att kolla på inspelning från TR?
Och OM dom beslutar ny rättegång, får/måste åklagaren då presentera exakt samma bevis i den nya rättegången (om inga nya tagits fram)?
Citera
2020-08-14, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Jo, städningen tar nog sin lilla tid..
Egentligen är det nästan konstigt att dom ens försöker städa, med den tekniken snuten förfogar över, t.ex det dom kallar bluestar (?) så är det nästan meningslöst att lägga nån energi på att städa.
Och det verkar ju inte hjälpa med kraftfulla kemikalier heller..

Haha, ja faktiskt så är det uppenbart rätt meningslöst.
Hoppet är de sista som lämnar en människa och Tishko var inget undantag. Han gnodde på men underskatta tekniken, grovt
Citera
2020-08-14, 23:32
Medlem
Väskan, vad innehållet är säger ju både motiv och vem Gm är.
Så även att den blev placerad i garderoben..
Säger ju samma sak.

Fundera själva.

Det enda tekniska bevis ,dna , blod , fingeravtryck finns endast på folien på kroppsdelen. ???

Varför var det just vissa saker som låg i väskan? Kombinationen av saker. Varför var de utvalda. Skulle kunna vara enklare..

Hur kommer det sig att inga andra spår finns på väskan eller innehåll. Bara på folie??
Citera
2020-08-14, 23:39
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Mr T är kvar på häktet i Uddevalla, annars, om och när det är fullt, så hamnar han på något annat häkte. Inte på anstalt.
Jo han kan hamna på anstalt men vara skyddad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in