2020-08-14, 16:36
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Jag har ingen säker källa på att GW sagt detta, men jag har läst det här på forumet ett antal gånger. Nu brukar jag faktiskt kolla upp fakta, men inte om just detta då jag inte vart speciellt intresserad av ämnet.
Men nu när jag söker på det så låter det mycket.
Det jag hittar är att det oftast är knepigt för en som aldrig gjort något liknande och att det inte är så enkelt som man kan tro.

Jag antar att en annan som nämnde 30-40 min har passande verktyg också?

Tror inte det handlar om att GW är som en gud för en del, utan att han är mer kunnig än många av oss och är man törstig på kunskap då blir det lätt att man lyssnar och suger åt sig.

Det lär vara jobbigt rent mentalt att stycka en människa, många pauser, ångest och många tankar samtidigt.
Men 6 timmar låter ju i överkant men 3-4 timmar kan jag väl tänka mig med allt runtomkring.
Citera
2020-08-14, 16:36
Medlem
Novotars avatar
”Tishko Ahmed yrkar att hovrätten ogillar åtalet i sin helhet samt befriar honom från skadeståndsskyldighet”,
(Jag åt upp chokladen och nu vill jag ha en ny chokladask gratis)
Hahahaaaa Han vill bli helt friad!
Sanslös människa 🥳 bli inget med det!
Citera
2020-08-14, 16:43
Medlem
Novotars avatar
Pappa Saed, jag tycker hans utsagor om: Har T gjort detta är han inte min son mer. Har han inte gjort det skall jag tatuera hans namn på mitt hjärta.
Jisses låter som han tror det handlar om en uppdiktad historia, märkligt uttalande låter oseriöst o verklighetsfrånvänt. Han borde vara fullkomligt förkrossad och uttrycka detta.
Citera
2020-08-14, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemandJustice
Det är nog psykologiskt sett en annorlunda sak att stycka en gris jämfört med en människa. Det kanske spelar in i tidsuppskattningen.

Det gör det garanterat för en människa fri från personlighetsstörningar och psykiska sjukdomar, men T är ju inte fri från det förstnämnda , och GWs uppskattning inkluderade städtid.
Citera
2020-08-14, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Tänker på Tishko, livstid för mord, kan han ha flyttats till anstalt i väntan på överklagan och fastställande av verkställande dom? Överklagan lär komma på Månd till HR 17/8 eller runt där, därefter väntetid tills målet tas upp och slutgiltigt straff klubbas.

Varför fortsätter du gissa fel istället för att ta till dig fakta?
Citera
2020-08-14, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Grundlagen ska ändras då menar du? helt plötsligt kan man landsförvisa vem som helst.. alla står lika in för lagen.. hmm... dock kan jag hålla med om att man skulle vilja ha en försöksperiod som svensk medborgare på typ si så där 20 år...grovt brott så kan man dra in det och skicka ut men tror dock inte det lär bli så :/
Grova brottslingar menar jag.
Citera
2020-08-14, 17:46
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
”Tishko Ahmed yrkar att hovrätten ogillar åtalet i sin helhet samt befriar honom från skadeståndsskyldighet”,
(Jag åt upp chokladen och nu vill jag ha en ny chokladask gratis)
Hahahaaaa Han vill bli helt friad!
Sanslös människa 🥳 bli inget med det!
Han vägrar ta straffet 🙈 att han och advokaterna tror det blir friande i hr är ju sjukt.
Vägra ett straff 🤦🏼‍♀️
Citera
2020-08-14, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Ett anslutningsklagande innebär att åklagaren överklagar i samband med att misstänkt överklagat. An-
slutningsklagandet innebär att domstolen kan döma till ett strängare straff än som utdömdes i lägre in-
stans. Det normala är att åklagaren anslutningsklagar.

Men i och med att Tishko redan är dömd till lagens strängaste straff så finns det ingen anledning för åklagaren att klaga.
TACK! nu fattar jag! grymt bra beskrivet!
Citera
2020-08-14, 17:59
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ett anslutningsklagande innebär att åklagaren överklagar i samband med att misstänkt överklagat. An-
slutningsklagandet innebär att domstolen kan döma till ett strängare straff än som utdömdes i lägre in-
stans. Det normala är att åklagaren anslutningsklagar.

Men i och med att Tishko redan är dömd till lagens strängaste straff så finns det ingen anledning för åklagaren att klaga.
Kan skadeståndet bli högre om familjen lägger in nåt liknande eller är sånt baserat på BNP?
Citera
2020-08-14, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Kan skadeståndet bli högre om familjen lägger in nåt liknande eller är sånt baserat på BNP?
Skadeståndet för psykiskt lidande hos offrets närstående i samband med mord är ett schablonbelopp och höjdes 2017 från 50 000 till 60 000 kronor. Det kan göras undantag och utdömas högre belopp men det är sällsynt att så sker.
Senast redigerad av Kringelikrok 2020-08-14 kl. 18:12.
Citera
2020-08-14, 18:12
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covergirl
Varför fortsätter du gissa fel istället för att ta till dig fakta?
Att ngn skriver ”det stämmer inte” är inte fakta för mig.
Citera
2020-08-14, 18:14
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Skadeståndet för psykiskt lidande hos offrets närstående i samband med mord är ett schablonbelopp och höjdes 2017 från 50 000 till 60 000 kronor. Det kan göras undantag och utdömas högre belopp men det är sällsynt att så sker.
Aha ok, synd för det hade ju varit häftigt om hr höjde det 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in