2020-08-14, 18:45
Medlem
Jag tror han får sänkt straff i HR, därav överklagan.
Citera
2020-08-14, 18:49
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen
Han TROR han kan bli friad, därav överklagan...
Jag tror inte straffet sänks överhuvudtaget
Citera
2020-08-14, 18:59
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Han TROR han kan bli friad, därav överklagan...
Jag tror inte straffet sänks överhuvudtaget
HR kanske inte ger prövningstillstånd då dom gått igenom material/filmer.
Citera
2020-08-14, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen

Börjar han snacka och kommer med en ny historia finns det en god chans.
Citera
2020-08-14, 19:28
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Nej, det var lurigt med två större plastkassar från Coop, en adresserad till T och den andra adresserad till en kvinna (Pia?) på en helt annan adress. Den kvinnan arbetade i omsorgen och beställde ibland mat till brukare, från Coop. Men jag behöver kolla i fup för att vara säker på om båda påsarna hittades i Ts soprum? Om båda påsarna innehöll blodigt kuddstoppnings material?
Det kändes som konstiga sammantfäffanden när jag läste...
Ja, jag minns som sagt inte detaljerna så man ska inte ta mina ord för en sanning, men det är ju en märklig koppling där helt klart. Det finns ju ett tidsmässigt utrymme där T skulle kunna ha fått hjälp med att sprida kroppsdelarna efter att han på egen hand utfört mordet och styckningen. Om t ex hans far (rent hypotetiskt) körde bilen och T åkte som passagerare och därigenom överförde W:s blod till solskyddet på passagerarsidan. På morgonen efter så lär ju solen ha stått rätt lågt med tanke på årstiden...
Citera
2020-08-14, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Exakt vad skulle han kunna komma med för att få sänkt straff ?
Citera
2020-08-14, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Men tycker du inte det vore jättekonstigt om han plötsligt börjar snacka och kommer med en ny historia?! Tror du verkligen han kan få sänkt straff för att han klämmer fram en ny story ett år senare?
Citera
2020-08-14, 20:04
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Exakt vad skulle han kunna komma med för att få sänkt straff ?
Bra fråga! Eftersom han överklagar själva åtalet så lär han inte säga något erkännande alls.
Han kan ju inte komma med dråp nu efter han skrev lappen om att mordet aldrig kommer lösas, innan dess stred de ju emot att det var just ett mord, att det inte var bevisat 🙈
Inte har han sett nåt blod heller..
Herregud sånt stolpskott
Citera
2020-08-14, 20:04
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollymolly2
Men tycker du inte det vore jättekonstigt om han plötsligt börjar snacka och kommer med en ny historia?! Tror du verkligen han kan få sänkt straff för att han klämmer fram en ny story ett år senare?
för mkt bevis ev tidsbestämt 18 år men tror inte det dom kanske inte godkänner en överklagan ens. Vore intressant att se vad advokaten tar upp för kriterier att ngt är felbedömt.
Citera
2020-08-14, 20:09
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
för mkt bevis ev tidsbestämt 18 år men tror inte det dom kanske inte godkänner en överklagan ens. Vore intressant att se vad advokaten tar upp för kriterier att ngt är felbedömt.
Han kanske plötsligt säger ”det var pappa” åsså massa bevis sen...
- jag skämta er aprillo allihopa - åsså fingret!
Citera
2020-08-14, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Bra fråga! Eftersom han överklagar själva åtalet så lär han inte säga något erkännande alls.
Han kan ju inte komma med dråp nu efter han skrev lappen om att mordet aldrig kommer lösas, innan dess stred de ju emot att det var just ett mord, att det inte var bevisat 🙈
Inte har han sett nåt blod heller..
Herregud sånt stolpskott
Finns ingenting han kan säga el göra för att få sänkt straff, han hade sin chans i tingsrätten. I HR kammar han noll, vad han än gör eller säger. Avslöjar han vad som hände kroppen, hjälper inte det honom ett skit iheller. Livstid oavsett vilket!
Citera
2020-08-14, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Att ngn skriver ”det stämmer inte” är inte fakta för mig.

Men jag hänvisade ju till FäL. (Och för övrigt märkligt att du tror på din bekant som bara säger något utan fakta.) Jag ger gärna din bekant korrekt info istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in