2020-08-14, 19:34
Medlem
49- åriga Suzan Morphew försvann mystiskt och plötsligt från hemmet i Colorado som hon delar med maken Barry och deras två tonårsdöttrar.
Suzan försvann på morsdag den 10 maj 2020, en dag som är mer eller mindre helig för amerikanarna, när döttrarna var och campade på annat håll och maken säger att han var och jobbade i Denver.
Det enda man egentligen vet om Suzans försvinnande är det maken säger.
Och han säger inte så mycket?
Han pratar inte med media och det gick en vecka efter hustruns försvinnande innan han gjorde en video där han vädjar till henne att komma hem igen:
https://www.youtube.com/watch?v=hmv6XF7fFjs

Mycket är oklart kring Suzans försvinnande och det är lite rörigt att få veta om det lilla som framkommit ens är verifierat.
Men Suzan sägs ha tagit en cykeltur, det brukar hon göra, den dagen hon försvann och hennes make hittade cykeln inte långt från bostaden.
Men ingen verkar ha sett henne den dagen?
Försvinnandet upptäcktes när döttrarna på morsdag försökte ringa sin mor innan de kom hem och firade henne, men inte fick något svar.
Då ringde de en granne till familjen och bad den åka och kolla till hemmet och där var det tomt och det var grannen som anmälde Suzan försvunnen.
De allra flesta misstänker maken Barry för att gjort Suzan något och rykten säger att han träffat någon annan och gjort sig av med Suzan.
Suzan missing: https://townsquare.media/site/508/files/2020/05/suzanne-edit.jpg?w=1200&h=0&zc=1&s=0&a=t&q=89

Någon fler som följer fallet?
Jag kommer att posta fler inlägg om försvinnandet efter denna trådstartsposten.
Citera
2020-08-14, 19:59
Medlem
En bild på hemmet och sträckan från hemmet och där, som jag förstår det, både cykeln och ett av polisen upphittat föremål tillhörande Suzan ska ha hittats: https://i.dailymail.co.uk/1s/2020/05/15/22/28450248-0-image-a-36_1589578693055.jpg
Vilket föremålet är går inte polisen ut med, men det spekuleras på sociala medier att det är hennes vigselring, en diamantring.

Polisen ska också ha undersökt hemmet och spärrat av det och burit ut en del kassar, men säger det senaste(?) att maken inte är misstänkt.
Maken Barry tror att Suzan antingen blev bortrövad av en människa eller tagen av en puma.
En belöning är också utfäst.

Här är en video där en Tyson Draper gör sig ärende till hemmet och där stöter på maken Barry.
Barry pekar bland annat ut de olika riktningar och områden där man sökt efter Suzan:
https://www.youtube.com/watch?v=_VYI5Aujivw

Suzan beskrivs av anhöriga och vänner som mycket älskvärd och som en fin och bra människa och med gudstro och Barry beskrivs ibland som dominant och aggressiv och det påpekas att han jagar och samlar på jakttroféer.
Deras 32 år långa relation och deras äktenskap beskrivs av alla som exemplarisk, role model family.
Barry är deltidsbrandman och owned a landscaping business in Indiana before the family moved to Colorado about two years ago
Suzan var inte så glad över att flytta till Colorado och tyckte också att livet där var isolerat. Hon ser ut ha varit hemmamamma.
Citera
2020-08-14, 20:07
Medlem
Om man ska tänka att maken Barry är skyldig till Suzans försvinnande och att hon dödades i hemmet och att maken planterade ut cykeln, för cykelturen är inte bekräftad, inga vittnen finns, så tittar man på bilden ovan
https://i.dailymail.co.uk/1s/2020/05/15/22/28450248-0-image-a-36_1589578693055.jpg
så är det lätt att tänka att maken åkte iväg en kort bit och valde att vända där det var som lättast, det vill säga där en annan väg gick.
Tog han bilen i detta syftet så behövde han bara vända just där, göra en u- sväng mot den andra vägen och åka hem igen?

Men det kan ju också vara som så att om en människa rövat bort Suzan så kom den från denna angränsande vägen?
Jag tror nämligen att just där cykeln och föremålet hittades, om nu de båda hittades där, inte är någon slump.
Det är mycket som pekar mot maken, kan jag säga.
Fler poster kommer.
Senast redigerad av elofa 2020-08-14 kl. 20:12.
Citera
2020-08-14, 20:49
Medlem
Över senaste nytt i försvinnandet finns ett uttalande för tre dagar sedan från Suzans familj.
Översättningen är inte min och det går inte att länka till artikeln från Sverige(men översätta går):
...
En av Suzannes familjemedlemmar säger att de är oroliga Barry, Suzannes man har inte berättat för utredarna allt han vet. Barry berättade för familjen att han arbetade i Denver när Suzanne rapporterades saknad och deras flickor var på en campingtur utanför staten.
...
Men en medlem av Suzannes familj, med löfte om anonymitet, berättade för FOX21 News. Barry har vägrat två polygraftester och ett kritiskt analystest. Familjemedlemmen sa också att data som samlats in från Barrys lastbil inte stämmer överens med vad han berättade för utredarna.

Kan hon ha försvunnit frivilligt?
Det sägs att hon drabbats av cancer vid två tillfällen, en gång som ung och den andra gången innan flytten till Colorado för två år sedan, då hade hennes Hodgins kommit tillbaka och vid den tidpunkten sägs hon inte ha mått så bra.
Jag har inte sett någon fundera över om hon lämnat sin familj frivilligt, men kan hon ha gjort det? Kanske en 50- årskris?
Men alla vittnar om att Suzan aldrig skulle lämna sina döttrar.
Ingen fler intresserad av försvinnandet och som kan ha teorier?
Från början trodde jag inte att maken var skyldig, men nu vet jag inte......... mycket pekar mot honom, men jag tycker lika mycket pekar mot ett bortrövande eller då ett frivilligt försvinnande och där hon själv planterat ut spår för detta.
Polisen tror inte på teorin om ett rovdjur.
Citera
2020-08-14, 22:02
Medlem
Jag tror det är maken Barry, som dödat henne och att det var planerat. Döttrarna var bortresta och campade, övervakningslarmet var "trasigt" just under Morsdags-helgen samt maken var bortrest på jobb söndagen den 10 maj. Maken uppger att han åkte från hemmet kl.05 och aty hustrun Suzanne då sov. Emellertid har en nära väninna uppgett aty hon sms:at dagen innan, på lördagkvällen, med Suzanne. Kommunikationen slutade tvärt däremot. Suzanne slutade mitt i sms:andet. De hade pratat om ett uppkommande bröllop för väninnans son.
Citera
2020-08-14, 22:24
Medlem
Rovdjur kan vi glömma. Maken har varit misstänkt redan från början. Han hade antagligen ihjäl henne kvällen innan och gömde kroppen och placerade ut cykel och hjälm där de hittades. Sen åkte han iväg på sin brandmanskurs . Kolla videon på Youtube. Skulle tyvärr inte lita på nåt den killen säger.
Citera
2020-08-14, 22:26
Medlem
Igår togs Suzans Morphews försvinnande tillsammans med några andra försvunna kvinnor upp av Dr Phil:
https://www.youtube.com/watch?v=MKmDibc-KQg
"Erika Lloyd, Cecilia Huerta Gallegos, Suzanne Morphew, Natalie Jones, and Sandra Crispo have all reportedly disappeared without a trace."
Enligt kommentarerna till videon är det ovanligt många försvunna kvinnor i omlopp.
Ovanligt många kvinnor i USA som plötsligt bara går upp i rök?
Kanske en följd av Corona, men vad kan ha hänt just Suzanne Morphew?

"NEW INFORMATION REVEALED on Suzanne Morphew from her family | Profiling Evil":
https://www.youtube.com/watch?v=nbpftxWpnpI
Suzans familj pratar om försvinnandet medan Suzans make håller sig undan och tiger.
Genom andra medier vet man att maken Barry valt att sköta sökandet efter Suzan själv då han lejt egna sökare och man vet också att han lever på som vanligt, bland annat genom att gå på gym och träna.
Citera
2020-08-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
Jag tror det är maken Barry, som dödat henne och att det var planerat. Döttrarna var bortresta och campade, övervakningslarmet var "trasigt" just under Morsdags-helgen samt maken var bortrest på jobb söndagen den 10 maj. Maken uppger att han åkte från hemmet kl.05 och aty hustrun Suzanne då sov. Emellertid har en nära väninna uppgett aty hon sms:at dagen innan, på lördagkvällen, med Suzanne. Kommunikationen slutade tvärt däremot. Suzanne slutade mitt i sms:andet. De hade pratat om ett uppkommande bröllop för väninnans son.

Tack! Slapp jag skriva det.
Allt det där stämmer, ja.

Jag ser också en del skriva om Barry som en typisk narcissist och att många säger samma som du, att allt förmodligen varit planerat.
Och en kommentar till den där morgonen kl. 5 var att han inte väckt Suzan...... att det vore orimligt att inte väcka henne och ge henne en puss på självaste morsdagen.

Jag hoppas hennes kropp hittas och så att döttrarna och Suzans anhöriga åtminstone kan få ett avslut.
Citera
2020-08-14, 22:36
Medlem
Skaraborg2s avatar
Maken är den mest trolige "kandidaten".

Citat:
Ursprungligen postat av Pierina

Det tror jag också.

Det som ligger närmast tillhands är att det är maken som är GM och att det var planerat troligtvis ett bra tag. Att Mrs Morphev slutade mitt i sitt SMS:ande med en väninna kan tyda på att det var då hon blev attackerad. Detta lär hon knappast ha gjort med en nära väninna utan att uppge en förklaring.
Citera
2020-08-14, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Rovdjur kan vi glömma. Maken har varit misstänkt redan från början. Han hade antagligen ihjäl henne kvällen innan och gömde kroppen och placerade ut cykel och hjälm där de hittades. Sen åkte han iväg på sin brandmanskurs . Kolla videon på Youtube. Skulle tyvärr inte lita på nåt den killen säger.

De nämner bland annat det orimliga i det i videon Profiling evil i mitt inlägg före detta, att det inte fanns några spår av rovdjur där cykeln hade blivit funnen.
Men i den videon också så analyserar de samtalet Barry hade med Tyson Draper, att Barry där påstår att regnet förstörde de bevisen och att polisen förstört bevisen med cykeln genom att hantera den istället för att ta DNA från den.

Nej, Barry ser otroligt opålitlig ut! Många foton där han ser allt annat än både snäll och pålitlig ut.
Och så Suzan då, så liten och nästan förkrympt människa bredvid denne mannen, en kvinna och mamma som alla vittnar om att hon var en mycket älskvärd person.
Citera
2020-08-14, 23:16
Medlem
Barry går på gym i augusti månad och enligt egen uppgift gör han mer än 1 armhävning per sekund:
https://www.youtube.com/watch?v=dSNXJ7afq10
Salida: Barry Morphew's 74 pushups in 60 seconds: August gym challenge as Suzanne Morphew is missing

Jag undrar över varför Suzan försvann just den dagen hon försvann, på morsdagen?
1 sådan dag per år och då försvinner hon, en mamma?
Eller varför planeras hennes försvinnande just den dagen?

Många gör i övrigt liknelser mellan Chris Watts och Barry Morphew.
Senast redigerad av elofa 2020-08-14 kl. 23:34.
Citera
2020-08-14, 23:16
Medlem
Tallen-Trolles avatar
49 år, precis i den åldern som man börjar tänka som mest på att livet är på väg att ta slut.
Hon kanske har stuckit med nån annan, eller med sig själv, för att börja ett nytt liv.
I USA är det ganska lätt att hitta nya platser att bo på, och utan att bli upptäckt på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in