2020-08-14, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallen-Trolle
49 år, precis i den åldern som man börjar tänka som mest på att livet är på väg att ta slut.
Hon kanske har stuckit med nån annan, eller med sig själv, för att börja ett nytt liv.
I USA är det ganska lätt att hitta nya platser att bo på, och utan att bli upptäckt på.

Det spekuleras ju i att det var hennes diamantring, vigselringen, som polisen funnit på platsen där cykeln fanns. Om hon nu försvunnit självmant så kan det ju ligga en symbolik i det, att hon själv placerat cykeln där den återfanns och tagit av sig ringen och lagt även den där.
Hon är i en ålder där hormoner svallar och hon har fått tillbaka sin cancer.
Döttrarna är stora och kan klara sig själva ganska bra.
Kanske hon ville ha ut mer av livet?
Missnöjd också över att bo i Colorado.

Man vet aldrig vad som kan dölja sig i en människa och en människa är aldrig statisk utan har många nya sidor utefter många nya situationer i livet.
Det kan inte sägas vara omöjligt att Suzan Morphew försvunnit frivilligt.
Men enormt mycket talar för att maken Barry gjort henne något.
Det är nästan FÖR tydligt kan man också tycka? Jag menar ett solklart brott, som det ser ut, men ändå är han inte misstänkt för något brott?
Tre månader har gått sedan hon försvann och inget nytt har hänt?
Barry ser allt annat än snäll ut i blicken, men Suzan ser faktiskt lite hemlighetsfull ut.
Citera
2020-08-15, 00:44
Medlem
POSTED BY: DAN R AUGUST 11, 2020
https://heartoftherockiesradio.com/suzanne-morphew-case-enters-fourth-month/
...
Chaffee County Sheriff John Spezze says the case remains active, as investigators continue to work the case daily. Spezze said, Until we determine what happened to Suzanne, we can not discount any scenario or formally eliminate anyone from suspicion.
...
Citera
2020-08-15, 15:12
Medlem
En kort videosnutt av Tyson Draper på trädet där cykeln skulle ha hittats, 7 minutes after talking to Barry:
https://www.youtube.com/watch?v=6n3m7_rERgY
"Suzanne Morphew Bike Found by this Tree According to Barry".
Draper verkar ha bestämt sig för att maken Barry är skyldig. I denna videon också berättar Draper att Barry var nervös när Draper pratade med honom.

Om nu maken är skyldig så vad kan motivet vara?

Draper igen, nu med en video på 8 minuter som visar den cykeltur Suzan ska ha tagit:
https://www.youtube.com/watch?v=McDnQPqIgIo
"Did Suzanne Morphew REALLY go on a bike ride?? The mystery in Maysville".
På de 8 minuter videon spelas in syns endast 1 bil passera, och inga vilda djur syns till, och i Maysville bor det 135 personer.
Cykelturen Suzan ska ha tagit tog bara 3- 5 minuter.
Om nu inte hon var på väg hemåt.
Men som det ser ut enligt hennes make så hann hon i stort sett bara lämna hemmet på sin cykel så rövades hon bort.
Senast redigerad av elofa 2020-08-15 kl. 15:18.
Citera
2020-08-15, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elofa
En kort videosnutt av Tyson Draper på trädet där cykeln skulle ha hittats, 7 minutes after talking to Barry:
https://www.youtube.com/watch?v=6n3m7_rERgY
"Suzanne Morphew Bike Found by this Tree According to Barry".
Draper verkar ha bestämt sig för att maken Barry är skyldig. I denna videon också berättar Draper att Tyson var nervös när Draper pratade med honom.

Om nu maken är skyldig så vad kan motivet vara?

Draper igen, nu med en video på 8 minuter som visar den cykeltur Suzan ska ha tagit:
https://www.youtube.com/watch?v=McDnQPqIgIo
"Did Suzanne Morphew REALLY go on a bike ride?? The mystery in Maysville".
På de 8 minuter videon spelas in syns endast 1 bil passera, och inga vilda djur syns till, och i Maysville bor det 135 personer.
Cykelturen Suzan ska ha tagit tog bara 3- 5 minuter.
Om nu inte hon var på väg hemåt.
Men som det ser ut enligt hennes make så hann hon i stort sett bara lämna hemmet på sin cykel så rövades hon bort.

En tittarkommentar:
"I live in Colorado and have a log home in a rural area near this city. Everyone in Colorado knows you don't go out alone riding a bike or jogging. Mountain lions love the chase and if you're riding a bike or jogging alone, they will attack. All I can say is she had no fear if she set out alone in that isolated of an area. I won't even walk to the mail box alone in those areas."
Citera
2020-08-15, 15:57
Medlem
Intressant att maken Barrys GPS i bilen ej matchar det han uppgivit för polisen. Kanske polisen kommer att gå tillbaka till hans tidigare arbetsplatser och söka efter henne där? De har ju sökt på en arbetsplats och grävt upp cement. På denna arbetsplats var det en gammal grannfru, som hörde oväsen sent en kväll under morsdags-helgen.
Citera
2020-08-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
Intressant att maken Barrys GPS i bilen ej matchar det han uppgivit för polisen. Kanske polisen kommer att gå tillbaka till hans tidigare arbetsplatser och söka efter henne där? De har ju sökt på en arbetsplats och grävt upp cement. På denna arbetsplats var det en gammal grannfru, som hörde oväsen sent en kväll under morsdags-helgen.

Så det var GPS: en det handlade om när det står "uppgifter som inte stämmer"? Okej!

Ja, samma med kameran vid ytterdörren till hemmet, den ska visst inte ha varit ikopplad?
Och grävandet vid hans arbetsplats hade visst inte lett till några fynd efter Suzan.
Ja, kanske hon ligger nedgrävd på något ställe han tidigare är bekant med........ brukar väl ofta göra så, dessa som behöver gräva ner ett lik, att de drar sig till platser de känner sig hemma på.

En bild där han ser riktigt, riktigt läskig ut:
https://co-a2.freetls.fastly.net/co-uploads/2020/06/Suzanne-Morphew-Barry-Morphew-doorway.jpg
Och hon, som på alla bilder jag sett på henne, lika återhållsam kroppshållning med armarna lamt och tätt hållna utefter kroppen och alltid lätt leendes.
Ser nästan lydigt och väldrillat ut.
Vad hon än råkat ut för så förtjänade denna fina mamma och fina kvinna inte det:-(
Citera
2020-08-15, 23:17
Medlem
Här kan man följa andra som följer och kommenterar försvinnandet:
https://www.facebook.com/findsuzannemorphew/

https://www.reddit.com/r/SuzanneMorphew/

If you have any information regarding this investigation
please contact Chaffee County Sheriffs Office: 719 539 2596
or Chaffee County Crime Stoppers: 719 539 2599
.

Här en länk till det Prierina skrev om grävandet och oljudet på Barrys arbetsplats:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8556751/Neighbor-woken-loud-noise-construction-site-Suzanne-Morphews-husband-worked.html
"Mary Branson lives next door to a home being built by Suzanne's husband, Barry Morphew, and says she shot out of bed when she heard a strange sound coming from the construction site late on May 9"
Citera
2020-08-16, 22:40
Medlem
Det föremål som polisen inte gått ut med vad det är, och som hittades i sökningarna efter Suzan, hittades några dagar efter att hon försvann.
Vad kan detta personal item vara för något och som hittades in the area?

Edit: Jag trodde föremålet hittades vid cykeln, men det gjorde det alltså inte utan hittades i området några dagar senare.
Och cykeln sägs ha varit bucklig, om det var framhjulet, eller så.
Sedan vet jag inte om det är verifierat, men Suzan sägs ha beställt hämtmat till 1 person samma dag hon försvann.
Kan hon faktiskt ha blivit bortrövad? För polisen har sökt igenom hemmet två, eller om det är fler, gånger och maken är ju inte misstänkt, eller så.
Morsdag och kanske fler bilister i omlopp än vanligt och det dyker upp en galning?
Jag tänker också på om maken velat bli fri henne så varför inte göra så att kroppen hittas och han tjänar på det?
Jag vet inte hur länge de måste vänta i USA på att dödförklara någon?
Polisen gick också ut med en uppmaning till grannarna att kolla sina övervakningskameror, jag antar att det är för att kanske finna någon mystisk främling.
Edit slut.

Jag söker efter nyheter om försvinnandet, men det verkar vara ganska så klent med sådana. Det är ganska så tyst kring hennes försvinnande.
Ska det kanske bli ett olöst fall/ försvinnande? :-(
Senast redigerad av elofa 2020-08-16 kl. 23:32.
Citera
2020-08-17, 10:50
Medlem
Kan det ha varit en björn, en svartbjörn som tagit henne? Det var i början på maj hon försvann och björnarna hade vaknat kanske bara 2- 3 veckor tidigare.
Kollat några videor med svartbjörnar som jagar cyklister och de cyklisterna har spontant kört åt sidan i vegetationen när de sett björnen framför sig.
Suzans cykel låg i vegetationen också, som att hon bara avvikit från vägen och kört ned för en mindre slänt.

Hon var liten och inte svår att bära/ dra bort för en björn.
I en annan video var det tre killar med tre cyklar, men den svartbjörnen drog sig inte för att vilja gå på dem, de fick hojta och lyfta upp cyklarna innan den björnen slutligen gav upp.
Från första början trodde jag Barry var oskyldig till Suzans försvinnande och nu är jag där igen, trots att det mesta pekar på att Barry gjort henne något och att han dessutom inte heller är helt avförd som misstänkt.

Familjen bor visserligen vid Puma Path, men varför inte en nyvaken och hungrig svartbjörn? Det var först 1 dygn senare som de sökte efter Suzan med hundar och hur de gick tillväga vet man ju inte.
Från 01: 27 ses några cyklister på en stig och en björn som kommer upprusandes och börjar jaga en av dem, men kolla från 02: 52, där störtar cyklisten spontant åt sidan och rakt ner i vegetationen när en björn plötsligt kommer rusandes och det ser så lika ut där som Suzans cykel skulle ha legat: https://www.youtube.com/watch?v=WG6H_nCaUXo
Tänk på att Suzan kom ensam på sin cykel, de här killarna kanske klarade sig för de var fler än en.
Citera
2020-08-17, 13:26
Medlem
Hade hon blivit tagen av nån svartbjörn eller puma så hade de nog hittat spår av det i närheten. Kläder och skor äter väl inte djuret upp. Nä tror inte på den teorin.
Citera
2020-08-18, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpning
Hade hon blivit tagen av nån svartbjörn eller puma så hade de nog hittat spår av det i närheten. Kläder och skor äter väl inte djuret upp. Nä tror inte på den teorin.

Det är väl kanske det minst sannolika.
Ser man till omständigheterna och även till statistik så är väl maken den mest troliga bakom försvinnandet.

Det är bara så tyst kring fallet och det har snart gått fyra månader.
Och detta med att maken Barry vid två tillfällen nekat att ta ett lögndetektortest och något slags rösttest, tror jag det var, och att GPS: ens uppgifter inte stämt verkar vara något Suzans anhöriga gått ut med och inte polisen?
Men att polisen återvände till hemmet för att söka igenom det är kanske en indikator på att polisen ändå misstänker honom.
Kanske något kommer fram till slut och då bör det väl nästan vara döttrarna som säger något.
I nuläget är det bara diverse youtubers som skvallrar och spekulerar och leker utredare.

Jag försöker följa fallet/ försvinnandet varje dag i hopp om nya uppgifter.
Citera
2020-08-18, 23:10
Medlem
Jag följer fallet varje dag med elofa och håller med om att det är skralt med nyheter! Jag är med i olika facebook-grupper också. Du hade en viktig idé att om maken dödat henne, varför inte placera henne så hon hittas? Ja annars lär det dröja innan livförsäkringen betalas ut. Han kanske har så gott om pengar att han kan vänta? Jag tror absolut att det är maken som dödat henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in