2020-05-09, 23:27
Medlem
Faustik-Funks avatar
Kan man egentligen bli botad från att vara sexualsadist? Är väl ingen direkt sjukdom utan en ren läggning? Precis som att pedofil läggning är svårt att få att försvinna?

Obs, genuin fråga och inget retoriskt fiffighet från min sida.
Citera
2020-05-14, 00:45
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Kan man egentligen bli botad från att vara sexualsadist? Är väl ingen direkt sjukdom utan en ren läggning? Precis som att pedofil läggning är svårt att få att försvinna?

Obs, genuin fråga och inget retoriskt fiffighet från min sida.

Psykopati går inte att bota, nej.
Citera
2020-05-15, 18:06
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Psykopati går inte att bota, nej.
Egentligen är det väl inte psykopati och sexualsadism nödvändigtvis synonymt med varandra, men det kanske är konstaterat att GM här också är kliniskt konstaterad psykopat? Om så är fallet får man fråga vad hans behandling egentligen går ut på.

Måste ju bara handla om förvaring maskerad som behandling?
Citera
2020-05-18, 01:09
Medlem
Satt och kollade på Bäst i Sverige på Youtube när jag beslutade mig för att googla lite, och till slut hamnade här. Fan, så störda människor det finns. Stämmer det att han sitter inne fortfarande alltså? Fan så jävla bra, i så fall. Äntligen så får man bli lite positivt överraskad av våra straff!

Filmen: https://www.youtube.com/watch?v=oYfveGG6C00
Citera
2020-05-18, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetnamn17
På bättringsvägen. Permis då och då. Rehabiliteras i god takt från sin sjukdom.

Vilken relation/kontakt har du med honom?
Citera
2020-05-18, 01:43
Medlem
http://www.silverscreen.se/people/283956/joel-ander

Måste väl vara han som skrivit detta?

Creepy
Citera
2020-07-06, 11:30
Medlem
Andrianmihajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.sunshine
http://www.silverscreen.se/people/283956/joel-ander

Måste väl vara han som skrivit detta?

Creepy

Givetvis är det JA som skrivit det. Glöm inte att han är en utpräglad narcissist som ägnar sig åt ett förfärligt tjat om IQ-tester för att stärka den självbilden. Pinsamt; att bara skriva en sådan text om sig själv visar ju den totala bristen på självinsikt och självkännedom.
Citera
2020-08-13, 08:32
Medlem
Kan tipsa om att det precis släpptes en P3-dokumentär om fallet. Riktiga seriemördar-vibes.
Citera
2020-08-13, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prlala
Kan tipsa om att det precis släpptes en P3-dokumentär om fallet. Riktiga seriemördar-vibes.

Jag trodde det var det andra kattmördarfallet det gällde

Edit: men insåg att det måste vara detta.
Är Flashback inblandat i två sånna här fall? Tänker på det fallet som presenteras i en Mörk historia
Citera
2020-08-13, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag trodde det var det andra kattmördarfallet det gällde

Edit: men insåg att det måste vara detta.
Är Flashback inblandat i två sånna här fall? Tänker på det fallet som presenteras i en Mörk historia
Jag är ganska säker på att P3 dokumentären gäller detta i Lerum, eftersom jag är från Lerum och kommer ihåg när det utspelade sig, vilket är samma tidpunkt som dom nämner i podden.
Citera
2020-08-13, 11:33
Medlem
Granteds avatar
Verkar som att han bytt bostadsadress för två veckor sedan. Ute i det fria nu måhända eller så är det en utslussning på G.
Citera
2020-08-13, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prlala
Jag är ganska säker på att P3 dokumentären gäller detta i Lerum, eftersom jag är från Lerum och kommer ihåg när det utspelade sig, vilket är samma tidpunkt som dom nämner i podden.

Ja insåg det sen. Men det finns även ett annat liknande fall i Högsbo eller något sånt.
Med Flashback som utredde osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in