Citat:
Ursprungligen postat av
OriginalBiceps
Läkare tror jag oftast att de är störst, bäst och vackrast. Så att de gillar undersköterskor som inte kommer med idéer eller säger emot förvånar mig inte ett dugg.
Sen att läkaren sitter och googlar symptom så fort patienten gått ut är en annan sak

.
Detta är så sant som det är sagt.
Jag har arbetat på sjukhus, dock inte inom sjukvård. Och det är otroligt vilken hierarki som råder.
Sommarvikarierande USKor pluggar i regel till läkare, och är därför väldigt angelägna om att hänga på läkare och höra om diagnoser och skit för att de har svårt att förstå att de faktiskt ska arbeta som USKA och inte läkarstudent...
Jag kan förstå om sjuksköterskorna blir irriterade på detta.
Så många gånger man sett läkare som går med näsan i vädret och inte hälsar på folk, förutom som de anser vara viktiga att hälsa på.
Och många av de sjuksyrror som jag har sett som varit med i spelet ett tag har verkligen ingen glorifierad bild av läkare, utan det är snarare irritation på att läkare är lata och många av dem är idioter och osmidiga. Många läkare hälsar knappt på sjuksyrrorna när de kommer till jobbet. Riktigt weird.
Förstår ärligt inte varför någon skulle vilja arbeta i vården av det jag sett.