Citat:
Ursprungligen postat av
eatpussie
Jag kan ge dig en hel bok i september. Så spara detta inlägg.
Det blir intressant att läsa den boken. Några smakprov? Kanske stoppet av muslimer pga av säkerhetskäl och terrorism? Gullet med Israel och lydiga arabstater framför näsan på andra länder i mellanöstern? Hans tjafs med Iran? Att han vill få stopp på springet över gränsen från Mexiko? Att han kanske finner det underligt att svarta är överrepresenterade vad det gäller kriminallitet efter att ha läst statistiken. Att han stödjer polis och militär i deras svåra jobb? Att han möjligen är stolt och glad att han är vit? Att han vill skapa jobb istället för att folk ska söka bidrag eller kriminalitet? Att han går hårt åt Kina för att ge inhemska företag bättre möjligheter att skapa fler jobb?
Har han sagt det förbjudna N-ordet? Hade han själv inga svarta anställda? Gör han inga affärer med andra länder och "raser"? Har han stiftat några nya lagar som är rasistiska eller segregerande? Kanske du släpper bomben att han är medlem i KKK?
Jag gillar väl egentligen inte Trump men det är kul att han rör om i grytan och drar ner byxorna på USA så länge det inte leder till krig (vilket demokrater troligen vill ha och kommer att försöka ordna vid makten). Det är fan i mig panik där nu då Trump tydligt visat vad USA är och han skäms inte över det men det gör demokraterna som vill hålla allt detta under bordet och spela falskt.
Det stora problemet Trump just nu har är att han är vit och skäms inte över det. Nu är det ju fortfarande en hel del röstvilliga som är vita i USA eller inte har något emot vita och de jobb de ofta skapar så det är inte omöjligt att en hel del röstar på Trump igen. Att han inte gillar slöhögar, missbrukare, kriminella och annat slödder har ju inte så mycket med rasism att göra. Inte heller att han ibland har fel och ljuger.
Att han inte går hårt åt extremhöger är ju inte underlig för det har ingen republikansk president gjort vad jag vet, dom har ju en röstsedel och det är fortfarande en demokrati på pappret.