2020-08-14, 12:22
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Då är det bara 14 namn till som skall upp på bordet.

...
Hmm, varför det?
Det är ju tishko som är skyldig så vilka han försökt skylla på är bara rappakalja
Citera
2020-08-14, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Ja, jag har påpekat det några gånger i tråden, men för en del är GW gud.... sedan har jag inte sett GWs ord i sin kontex (om han överhuvudtaget sagt så?). Tror de sex timmarna kommer från en intervju med en amerikansk styckmördare för massa år sedan, men den fan styckade för njutningens skull och ville dra ut på det nöjet.

Jag har ingen säker källa på att GW sagt detta, men jag har läst det här på forumet ett antal gånger. Nu brukar jag faktiskt kolla upp fakta, men inte om just detta då jag inte vart speciellt intresserad av ämnet.
Men nu när jag söker på det så låter det mycket.
Det jag hittar är att det oftast är knepigt för en som aldrig gjort något liknande och att det inte är så enkelt som man kan tro.

Jag antar att en annan som nämnde 30-40 min har passande verktyg också?

Tror inte det handlar om att GW är som en gud för en del, utan att han är mer kunnig än många av oss och är man törstig på kunskap då blir det lätt att man lyssnar och suger åt sig.
Citera
2020-08-14, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Ja, jag har påpekat det några gånger i tråden, men för en del är GW gud.... sedan har jag inte sett GWs ord i sin kontex (om han överhuvudtaget sagt så?). Tror de sex timmarna kommer från en intervju med en amerikansk styckmördare för massa år sedan, men den fan styckade för njutningens skull och ville dra ut på det nöjet.
GW sa det i en intervju i tv.
Citera
2020-08-14, 13:33
Bannlyst
Tjena! Ny här i diskussionen jag följt rätt länge nu. Här är en update i fallet: https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/tishko-ahmed-oeverklagar-livstidsdomen.ywBA10KoZ
Inte otippat men ja...
Citera
2020-08-14, 13:43
Medlem
Det kommer inte hjälpa ett skit att överklaga. solklart fall.
Senast redigerad av Stockholmskisen 2020-08-14 kl. 13:44. Anledning: Fel
Citera
2020-08-14, 13:46
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kdakdfskdskdsagd
Salberga bla har vissa avdelningar som är sk lätthäkten.
På dom avdelningarna placerar man i möjligaste mån fångar som saknar restriktioner men
vars dom inte är verkställbar ännu.
När jag satt där 2008 var det upplåsning vid 08.30-12.00 sen från 14.00-17.30.
Var ju ett klart bättre alternativ än att vara ensam dygnet runt.
Kriminalvården var inte alltid så noga med sammansättningen av klientelet där heller utan kunde "kasta" in en
våldtäktsman bland bankrånare typ..
Ibland gick det bra, ibland mindre bra..
Tänker på Tishko, livstid för mord, kan han ha flyttats till anstalt i väntan på överklagan och fastställande av verkställande dom? Överklagan lär komma på Månd till HR 17/8 eller runt där, därefter väntetid tills målet tas upp och slutgiltigt straff klubbas.
Senast redigerad av Novotar 2020-08-14 kl. 13:47. Anledning: Fel
Citera
2020-08-14, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Tänker på Tishko, livstid för mord, kan han ha flyttats till anstalt i väntan på överklagan och fastställande av verkställande dom? Överklagan lär komma på Månd till HR 17/8 eller runt där, därefter väntetid tills målet tas upp och slutgiltigt straff klubbas.

det är någon som lagt ut på jewtube muslimens vittnesmål i tingsrätten.
Citera
2020-08-14, 13:52
Medlem
En fundering när vi pratar om NÄR och vart T lagt resten av W.
Här läst på lite och det sägs av ett flertal experter att mördaren oftast inte klarar att börja stycka direkt. Utan mördaren behöver ett andrum på några timmar.

Då kanske det kan vara därför W låg i sängen avliden.??
Citera
2020-08-14, 14:07
Medlem
gronagubbens avatar
ingen utvisning på denna dom ,,är fan inte klokt!!!
Citera
2020-08-14, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
som jag och hundra till sagt 1000 ggr... man kan inte utvisa en svensk medborgare... vilket Slisko vart rätt länge .. tror det va sedan 2014.. så det är inte direkt konstigt att det inte är med i yrkande på straffet...
Citera
2020-08-14, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Överklagan är redan inlämnad till HR står i tidningarna idag..
Citera
2020-08-14, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
Tishko och hans familj har (tyvärr) haft medborgarskap sen länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in