2020-08-07, 01:16
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
KLart att han ville behålla huvudet för att känna att han fortfarande har makten över henne.
Huvudet kunde han självklart slängt samtidigt men övriga kroppen.
Som jag sagt förr så var helt säker på att inte bli misstänkt pga av sin " smarta " planering av att avleda misstankarna...

Men varför skulle han då behålla huvudet?
Citera
2020-08-07, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Den verkar passa in i stk. Hoppas att polisen kollar in det där.

Jag tror nog att styckade W i 14 delar, tyvärr..

2 ben x 2. 3 leder. 3x2=6
2 armar x 2 . 3 leder. 3x2=6
1 torso 1x1
1 huvud. 1x1
= 14.

Jag tror nog att den där Slisko körde på utanför vanligt mänskligt beteende.
Nu sitter svinet och dessutom flinar och pekar Fuck-fingret till W anhöriga.

FY FAN!!

Nu måste jag sova. Ha en bra dag. Forska vidare och hjälp samhället att nagla svinet i HR!

Sida 523 förhör med marcus så säger han att wilma haft en surfplatta men vet inte vart den tagit vägen, kan ge mig fan på att slishko hade lagt beslag på den, och det är den som låg på golvet där märket är i vardagsrummet som vi diskuterat om?, han har säkert spelat in eller fotat med den, fotat wilmas död eller fotat henne när hon va död som att ha som minne den sjuka fan, måtten stämmer ju bra av den surfplattan jag delade i tidigare kommentar måtten va ju 24x16, han har säkert dokumänterat allt med fota eller film det som hände eller i alla fall efter dyningarna? vad tror du?
Citera
2020-08-07, 02:35
Medlem
Matteus712s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Va fan är det man ser på sidan 527 i fupen där pappan fotat in genom brevinkastet? först ser man skyddsplast eller skydd papp utrullat både i kök och hall det ser man ju helt klart att det är, precis sånt som målarna lägger ut för att skydda golven, varför ligger det där för? tishko som lagt ut det? vet inte när bilden är tagen hittar ingen info om det, sen på ett foto ser man in i sovrummet och vad är det som ligger där förpackat i något vitt? ser fan ut som en styckad kropp zooma in så får ni se vad ska det annars va, ser fan ut som ett huvud och en halvkropp, med kapade armar inpackat i något typ något plast eller lakan eller vad det nu är på golvet? eller har man vart vaken för länge? annars säg gärna vad ni ser? haha vete fan om jag ser i syne tittar och tittar men vet inte vad jag ser vart uppe för länge trött i skallen haha.
Det är polisen som tagit de bilderna för att kunna visa hur mycket Marcus såg genom brevinkastet.
Citera
2020-08-07, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matteus712
Det är polisen som tagit de bilderna för att kunna visa hur mycket Marcus såg genom brevinkastet.

Tänkte väl att det va något som inte stämde haha, tack för svaret jagvär trött i skallen dags att sova
Citera
2020-08-07, 05:44
Medlem
Citat:
Orkar inte leta haha men va kan det va då tro som stått där han har använt som sen är borta? är det säkert att det något som stått där och inte bara en trasa som legat där? vad tror ni själva?
Jag kanske är dum i huvudet, men har inte förstått vad det är som är så viktigt med den prylen som har stått där. Förklara gärna för mig.
Citera
2020-08-07, 06:47
Medlem
Citat:
För mig ser det ut som ett foto med en ram har lagat där, med en tjockare ram med bilden neråt så det blev ett djup så bara ramen har legat mot golvet,du förstår vad jag menar? men förstår inte varför det skulle va det för? och vart skulle det ha tagit vägen då liksom? nja kommer vi aldrig få reda på.

Tvättkorgar finns i ett antal storlekar och former. I botten brukar det vara typ upphöjning (som inte är runt hela botten) för att innehållet inte ska bli blött.

Jag har inte tittat på avtrycket (men stämmer lite med vad Du uppfattar det som märken efter en fotoram) men det kan vara en tvättkorg. Vore väl praktiskt om det var mycket blod att samla upp, ställt tvättkorgen där med en soppåse i, samlat ihop blod och annat tills säcken blev fylld.
Citera
2020-08-07, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lsasos
Det här med tvättkorg.

Jag vet att de flesta säger att det är för litet märke...
Men, kolla på denna:
https://www.google.com/search?q=tv%C3%A4ttkorg+plast&tbm=isch&ved=2ahUKEw iWrJb-xIfrAhXowsQBHQWoDYoQ2-cCegQIABAC&oq=tv%C3%A4ttkorg+pla&gs_lcp=ChJtb2JpbG UtZ3dzLXdpei1pbWcQARgAMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAA6 BAgjECdQh5sBWKuoAWCRrwFoAHAAeACAA U-IAfoCkgEBNpgBAKABAcABAQ&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=X3gsX9aAOOiFk74PhdC20Ag&bih=659&biw=360&cli ent=ms-android-huawei-rev1&hl=sv#imgrc=H0eFPMjcWcEKZM

Den smalnar ju av nertill. Jag försöker hitta mått, men alla mått på liknande mäter upptill. Där den är som bredast. Där är det cirka 40cm på längd, eller 45 ish. Samt runt 30 cm på bredden.. Borde inte botten vara runt hälften på både längd och bredd? där den är smalare?

Någon med liknande tvättkorg hemma som snälla kan mäta..
Finns ju även likande som den ovan, fast ännu mer avsmalnad nertill.

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tvättkorgar finns i ett antal storlekar och former. I botten brukar det vara typ upphöjning (som inte är runt hela botten) för att innehållet inte ska bli blött.

Jag har inte tittat på avtrycket (men stämmer lite med vad Du uppfattar det som märken efter en fotoram) men det kan vara en tvättkorg. Vore väl praktiskt om det var mycket blod att samla upp, ställt tvättkorgen där med en soppåse i, samlat ihop blod och annat tills säcken blev fylld.

Väljer att lägga in mitt inlägg också.
Citera
2020-08-07, 08:44
Medlem
Citat:

Kanske en padda med sånt skal som typ barn har lite tjockare , då blir ju paddan "inramad"
Citera
2020-08-07, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Kanske en padda med sånt skal som typ barn har lite tjockare , då blir ju paddan "inramad"

Tänker att om det var något han behövde så var det något han kunde slänga något i. En tvättkorg med en sopsäck i tycker jag låter tänkbart för att slippa bloddropp på så många ställen.

Måste erkänna att jag inte följt allt som skrivits i tråden och vet ej var dessa märken påträffades men gissar att det var någonstans där det fanns mycket blod som skulle tas omhand.
Citera
2020-08-07, 09:14
Medlem
Har inte lagt någon direkt vikt vid vittnesutsagan angående de "tunga stegen" i trappan tidigare. Men igår kväll slog det mig efter att jag skulle bära ut lite grejer.

T var ju långt ifrån något muskelknippe, han hade ju snarare bröst och bringa som en talgoxe. Om man packar en mjuk resväska med 40-45 kilo och låter den dunsa ner på hjulen trappsteg för trappsteg. Ljudet som uppstår skulle eventuellt kunna misstas för tunga steg. En hård resväska blir ett annat typ av ljud och det ju bli olika ljud beroende på om det är mjuka gummiklädda eller hårda hjul på väskan.

Så, en stappfull mjuk resväska med mjuka hjul som dras försiktigt nerför trappan alltså.
Citera
2020-08-07, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag kanske är dum i huvudet, men har inte förstått vad det är som är så viktigt med den prylen som har stått där. Förklara gärna för mig.

Inte viktigt kanske men kul att försöka klura ut det leka detektiv, sen kanske det är en väldigt viktig grej, är det en surfplatta som han tex har fotat med eller spelat det han har gjort skulle inte det vara avgörande då tycker du?
Citera
2020-08-07, 09:34
Medlem
Citat:

Kan vara en surfplatta också, wilma hade en som är borta ingen hittar den, tänkte att den sjuka tishko har fotat med den eller spelat in vad han han gjort som ett minne, surplatta har också liten upphöjningen och måtten stämmer perfekt tex den här 24x16 https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ipad-surfplatta/10468/huawei-mediapad-t5-10-1-surfplatta-32-gb-wifi-svart?&scid=SEM6818814135&utm_source=google_search &utm_medium=SEM&utm_campaign=google-pla&utm_content=computer&gclid=CjwKCAjw97P5BRBQEiw AGflV6cfqWUygao0OpKoMOgfhZkGt84Gyz3IRDqHE7SmcP197X eCCuvShvhoC4LsQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in