2020-08-14, 10:06
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covergirl
Sedärja, nu blev det fel igen. ALDRIG blir du anstaltsplacerad förrän du verkställer straffet. Har den tilltalade överklagat fängelsestraffet är det omöjligt att börja verkställa det förrän domen vinner laga kraft.

Riksmottagningen på A Kumla blir den dömde placerad på när domen gäller fängelse i fyra år eller mer. (För kvinnor två år eller mer.)
ok, ok. Konstigt då denne person är en noggrann, seriös person. Skulle vilja hitta källa på detta.
Citera
2020-08-14, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Jo, hittade detta.
Pappans Audi var väl den som var utlånad till nån kusin/släkting i Göteborgstrakten?

Polisen saknar resurser! Uppenbart vilken sorts resurser de saknar, det är resurser som du och @marre 👍🙂 exempelvis!!!
Vet inget men tror att "proffsen" får en huvudhypotes som strängt följs och undersöks efter byrågratisk regelverk. Inga egna ideer tillåts under resans gång pga tids- /"resursbrist". Är en orsak till varför så många brott blir olösta! (-och viss rappakalja i fuppar, med resultat ibland att polisen själv misstänks för nåt ? ).
Citera
2020-08-14, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
ok, ok. Konstigt då denne person är en noggrann, seriös person. Skulle vilja hitta källa på detta.

Salberga bla har vissa avdelningar som är sk lätthäkten.
På dom avdelningarna placerar man i möjligaste mån fångar som saknar restriktioner men
vars dom inte är verkställbar ännu.
När jag satt där 2008 var det upplåsning vid 08.30-12.00 sen från 14.00-17.30.
Var ju ett klart bättre alternativ än att vara ensam dygnet runt.
Kriminalvården var inte alltid så noga med sammansättningen av klientelet där heller utan kunde "kasta" in en
våldtäktsman bland bankrånare typ..
Ibland gick det bra, ibland mindre bra..
Citera
2020-08-14, 10:23
Medlem
Citat:

Källa på att man inte blir placerad på anstalt innan man verkställer? Det kan man ju tycka är ganska självklart men visst. FäL 1:1.
Citera
2020-08-14, 10:37
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulikulien
Vart finns detta att läsa? Att han kissat på sig osv...Kan du länka?

FU sidan 858 (om jag inte missminner) länk finns i första inlägget i tråden.
Citera
2020-08-14, 10:40
Medlem
Citat:
Christoffer är syster Emelies fd som hon har barn med och hon lever numera på skyddad adress pga han.

Har funderat detta kckså väldigt mycke, var från början min självklara misstänktskandidat. Detta grymma pågående konflikt mellan E och C gör Es vittnesmål i detta ärendet till 0 noll värd! Naturligtvis omöjligt för E att peka det minsta lilla mot C! Om det nu skulle vara någonting där hon vet!

Det finns i fuppen förhör på sid 833 med en *ksjö K*foed (*=o)! Minns inte ett ord att jag skulle ha läst
Citera
2020-08-14, 10:55
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Överst på sidan 870 i fup;en nämns Christoffer (efternamnet överstruket)
Tishko ska tydligen ha lagt skulden på honom, frågan är bara när?
Jag hittar då inget mer..
C är förförd, och även hans nya tjej. Kunde uteslutas.
Citera
2020-08-14, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Tvåtiden?
Enligt GW tar det minst 6 timmar att stycka en kropp. Då pratar vi styckning i större delar.
T kom hem strax efter 22 den kvällen...
Jag vet inte hur GW fått för sig att det tar 6 timmar att grovstycka en kropp. Jag, som ganska oerfaren jägare, kan dela upp en gris i hanterbara delar på 30-40 minuter.
Citera
2020-08-14, 11:17
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
C är förförd, och även hans nya tjej. Kunde uteslutas.

Då är det bara 14 namn till som skall upp på bordet.

...
Citera
2020-08-14, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lauper
Jag vet inte hur GW fått för sig att det tar 6 timmar att grovstycka en kropp. Jag, som ganska oerfaren jägare, kan dela upp en gris i hanterbara delar på 30-40 minuter.
Verkligen! 6 timmar låter som man menar i väldigt små beståndsdelar😳
Bara dela mjukvävnaden vid stora lederna och sedan knäcka av lederna. Torso,armar,ben och huvud. Fast T kanske inte tänkte så...
Citera
2020-08-14, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lauper

Ja, jag har påpekat det några gånger i tråden, men för en del är GW gud.... sedan har jag inte sett GWs ord i sin kontex (om han överhuvudtaget sagt så?). Tror de sex timmarna kommer från en intervju med en amerikansk styckmördare för massa år sedan, men den fan styckade för njutningens skull och ville dra ut på det nöjet.
Citera
2020-08-14, 12:01
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulikulien
Vart kan man läsa alla förhör, få tag i alla dokument osv? Kan ni länka?

Det står ju bokstavligen varje gång du skapar ett inlägg här. Mod meddelande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in