2020-08-14, 05:02
Medlem
Ett tips till många kan vara att sluta anställa apor för arbeten som är mer lämpade för människor!
Citera
2020-08-14, 06:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rennett
För i helvete. Nyamko Sabuni är den främsta förespråkaren i svensk politik för uttryckliga språkkrav för att bli svensk medborgare. Jag är med på att L bör steppa upp sitt game en smula, men nån jävla ordning får det lov att vara! Skärpning nu!

Hon kommer bli första partiledare som får ett parti att ramla ur Riksdagen.
Citera
2020-08-14, 06:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Råkar ut för på Subway ibland. Tror också de måste ha lönebidrag eller något snarlikt. Annars skulle de anställt personer som kan ordentlig svenska. Men man anpassar sig. Men får tänka igenom vad man ska säga så att det inte uppstår missförstånd. Korta meningar och ord som inte kan missförstås. Men visst är det lite absurt att detta ska behövas.

Subway och Donken är 2 skräckexempel, där personal emot kund inte kan Svenska. Man får stå prata långsamt så det kan uppfatta vad man säger.

En gång ringde jag skatteverket, hon på andra sidan linjen kunde ens namnanlfabetet på korrekt sätt, utan började Fredrik till för Filip och Rickard istället för Rudolf, Harald istället för Helge, jävla bottenskrap till människor. Man jobbar åt statligt verk och inte kan uttrycka sej korrekt.
Citera
2020-08-14, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blazaren
Ringer man en växel så är det ofta nån kraxande arab som svarar. Man måste förklara allt 3 gånger för att dem ens ska förstå, om dom ens förstår. Och sen ges felinformation, felkopplingar m.m...

Samma sak att beställa hamburgare på Donken. Det blir fel gång efter gång just för att dem inte kan språket.

En gång gick jag in på ett kebab hak och frågade efter ett sugrör. Men han förstod inte vad det var och hämtade en ny apa ifrån från nåt rum därbakom. Men denne förstod inte heller vad ordet sugrör betyder.
Det slutar med att dem får hämta en 3:e person som efter mycket om o men förstod vad jag menade. (Om någon undrar vad sugröret skulle användas till så var det min vän som skulle få upp sin magi i näsan på nåt sätt).

Sist på Elgiganten köpte jag hörlurar o frågade verkligen 3 gånger om dem är bluetooth. Tro fan att när jag går ut ur butiken så är det inga bluetooth. Total inkompetens!? Jag undrar verkligen hur fan får dessa såna jobb om dem ändå inte vet vad dem säljer?

Textningar på TV4 har i princip stavfel 2 gånger i veckan åtminstone nuförtiden.

Hela Sverige håller på att backa i utvecklingen i snabb takt nu

Och allt beror på att vi har människor som inte behärskar språket eller sina arbeten. Men ändå ska PK Sverige pressa in dessa analfabeter överallt!?

Tänk er den dagen ni ska opereras av en Somalisk läkare t ex. Tänk att han är utbildad i Somalia och inte behärskar språket till 100%. Ja ni förstår ju själva vilka konsekvenser det kan bli för den enskilde individen.

Nån annan som uppmärksammat detta att kompetenser lyser med sin frånvaro på ställen som sköts av just araber och Negrer?

Delar inte din uppfattning. Känns som du plockar russin ur kakan - fel uttryck men du förstår vad jag menar.

Visst kan det vara så att vissa inte kan språket, dom på kebabhaket kanske inte är ens hade sugrör och aldrig behövt lära sig det ordet. Lovar dig att mer än hälften av av oss svenskar får problem att komma på vad sugrör heter på engelska.
Citera
2020-08-14, 07:35
Medlem
BorisBalkans avatar
Gäller oftast Offentlig sektor (även mkt diagnoser här) samt större företag/kedjor inom handel.

Har ju själv drivit Hotell en gång. Vi hade en sån skit neger från Eritrea. Han var diskare, men tro mig inte ens det gick som planerat. Han var 36 år och korkad på riktigt. Bott i Sverige i 5 år och kunde knappt en mening.

Vi var tvungna att kommunicera via rita på papper

Kökschefen o jag övervägde att stycka upp honom i bitar och elda upp skelettet.
Citera
2020-08-14, 08:14
Medlem
Kissdroppes avatar
Du har rätt i sak, men du måste lära dig att undvika sånt där.

- Ät inte på donken
- Ät inte kebab
- Köp elektronik online (billigare och du slipper sliskiga försäljare)

När du besöker de här tre ställena så kommer du ju bemötas av ungdomar.

För runt 10 år sedan besökte jag Siba, för att en kompis skulle tjacka en ny dator där. Det var spiken i kistan. Bara invandrarförsäljare och de försökte pracka på oss allt möjligt som vi inte behöver. Det var en helt absurt upplevelse. Det var som att befinna sig i ett arabland.

Vi köpte givetvis ingenting, men det är alltid olustigt när man inser vilket skitland Sverige har blivit till.
Citera
2020-08-14, 08:47
Bannlyst
Får svårare och svårare med Araber. Det är något med deras kultur som får mej spy. Man sitter fötterna på sättet i tunnelbana, man skriker i sina jävla mobiler. Dom skall pruta och ha bästa pris hela tiden, dessutom är dom korkade dom flesta av dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Du har rätt i sak, men du måste lära dig att undvika sånt där.

- Ät inte på donken
- Ät inte kebab
- Köp elektronik online (billigare och du slipper sliskiga försäljare)

När du besöker de här tre ställena så kommer du ju bemötas av ungdomar.

För runt 10 år sedan besökte jag Siba, för att en kompis skulle tjacka en ny dator där. Det var spiken i kistan. Bara invandrarförsäljare och de försökte pracka på oss allt möjligt som vi inte behöver. Det var en helt absurt upplevelse. Det var som att befinna sig i ett arabland.

Vi köpte givetvis ingenting, men det är alltid olustigt när man inser vilket skitland Sverige har blivit till.
Citera
2020-08-14, 11:07
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ringer man en växel så är det ofta nån kraxande arab som svarar. Man måste förklara allt 3 gånger för att dem ens ska förstå, om dom ens förstår. Och sen ges felinformation, felkopplingar m.m...

Samma sak att beställa hamburgare på Donken. Det blir fel gång efter gång just för att dem inte kan språket.

En gång gick jag in på ett kebab hak och frågade efter ett sugrör. Men han förstod inte vad det var och hämtade en ny apa ifrån från nåt rum därbakom. Men denne förstod inte heller vad ordet sugrör betyder.
Det slutar med att dem får hämta en 3:e person som efter mycket om o men förstod vad jag menade. (Om någon undrar vad sugröret skulle användas till så var det min vän som skulle få upp sin magi i näsan på nåt sätt).

Sist på Elgiganten köpte jag hörlurar o frågade verkligen 3 gånger om dem är bluetooth. Tro fan att när jag går ut ur butiken så är det inga bluetooth. Total inkompetens!? Jag undrar verkligen hur fan får dessa såna jobb om dem ändå inte vet vad dem säljer?

Textningar på TV4 har i princip stavfel 2 gånger i veckan åtminstone nuförtiden.

Hela Sverige håller på att backa i utvecklingen i snabb takt nu!

Och allt beror på att vi har människor som inte behärskar språket eller sina arbeten. Men ändå ska PK Sverige pressa in dessa analfabeter överallt!?

Tänk er den dagen ni ska opereras av en Somalisk läkare t ex. Tänk att han är utbildad i Somalia och inte behärskar språket till 100%. Ja ni förstår ju själva vilka konsekvenser det kan bli för den enskilde individen.

Nån annan som uppmärksammat detta att kompetenser lyser med sin frånvaro på ställen som sköts av just araber och Negrer?

De invandrare jag har löpande kontakt med är alla föredömliga människor, dock ej muslimer. Vad gäller invandrare så är det värst på akutmottagningen. Jag är fullt övertygad om att jag skulle gjort ett bättre jobb med 1,5 promille i kroppen och google i paddan än samtliga läkare vid mitt besök. Så skrämmande att det ensamt får en att överväga emigration.

Generellt tycker jag dock att kompetensen är skrattretande låg hos unga. De har lärt sig ungefär vad de ska säga men de har ingen aning om hur de faktiskt ska göra något.

"Visa vad du kan göra och få betalt därefter" är en mardröm för dagens unga!
Citera
2020-08-14, 11:14
Medlem
Mad monks avatar
Finns två orsaker till det här blattar ljuger och de ljuger inte lite utan hela tiden man skulle kunna kalla dom mytomaner utan att överdriva. Andra orsaken ingen får kolla upp deras lögner och de blir ofta inkvoterade för mångkultur är så jävla fint. Vi har helt enkelt släppt in folkslag som helt verkar sakna moral.
Citera
2020-08-14, 11:30
Medlem
maxorrs avatar
Citat:

Dom är inkvoterade av PK vänstern.. Dvs i huvudsak får de generösa bidrag från AF enkomt för inflödet så det finns gott om utrymme för inkompetens för bidragen täcker upp såna tabbar på företag.. speciellt i de mer vardagliga lågutbildade jobben såklart..

Det har väl hela tiden diskutterats flitigt att sänka kunskaps trösklarna till de flesta yrken pga av invasionen..
Citera
2020-08-14, 11:35
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Dom är inkvoterade av PK vänstern.. Dvs i huvudsak får de generösa bidrag från AF enkomt för inflödet så det finns gott om utrymme för inkompetens för bidragen täcker upp såna tabbar på företag.. speciellt i de mer vardagliga lågutbildade jobben såklart..

Det har väl hela tiden diskutterats flitigt att sänka kunskaps trösklarna till de flesta yrken pga av invasionen..

Ja de sänke kraven till polisutbildningen just av den orsaken.
Citera
2020-08-14, 11:40
Medlem
maxorrs avatar
....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in