2020-08-14, 01:24
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
En av grannarna (V*ljan) säger att han hörde tunga steg på kvällen den 14 november.
(Fup;en sidan 497)
Samma granne säger sen på sidan 499 att det var på fredag kväll.. Hrm..
Citera
2020-08-14, 01:43
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Samma granne säger sen på sidan 499 att det var på fredag kväll.. Hrm..

Killen som sov över hos sin morfar kan inte avgöra om det var natt mellan torsdag/fredag eller fredag/lördag som han hörde ljud i från trappen.
Däremot är han säker på att ljuden han hörde var någon gång mellan 00:00-03:00, förmodligen vid tvåtiden.
Jag gissar att ljuden som killen som sov över hos morfar hörde var på torsdagen, det stämmer isf bra med den tiden då jag tror att Tishko var klar med styckningen och W bars upp på vinden.

Ljuden som V*eljan sen hörde kan då ha varit när W bars ner. Fredag kväll vid 22:00.

Av vem och vilken dag blev den silvriga Audi observerad?
Citera
2020-08-14, 01:49
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Killen som sov över hos sin morfar kan inte avgöra om det var natt mellan torsdag/fredag eller fredag/lördag som han hörde ljud i från trappen.
Däremot är han säker på att ljuden han hörde var någon gång mellan 00:00-03:00, förmodligen vid tvåtiden.
Jag gissar att ljuden som killen som sov över hos morfar hörde var på torsdagen, det stämmer isf bra med den tiden då jag tror att Tishko var klar med styckningen och W bars upp på vinden.

Ljuden som V*eljan sen hörde kan då ha varit när W bars ner. Fredag kväll vid 22:00.

Fan, då skulle ju leran på golvet, som W pappa ser genom brevinkastet på lördagsförmiddagen, kunna härröras från denna händelsen!
Nu blev det intressant igen.
Citera
2020-08-14, 02:26
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Lördag den 16 november, när Wilmas pappa (?) Marcus kikar in genom brevinkastet ser han torr lera "in mot köket".
Tror ni att denna torra lera härstammar från utflykten till Ljungsskile?

Enligt snuten som stoppade Tishko på E6 så var han ju inte direkt dränkt i lera, han beskrev det ju mer som att det bara var lite stänk på tröjan.
Fram till dess att snuten stoppade honom så hade han gått x antal kilometer (nästan en timma) så rimligtvis borde väl leran ha lossnat från skorna, eller?

Nu ska det väl inte så mkt till för att det ska fastna lera under skorna, det räcker väl med att gena över en gräsmatta kanske, men jag tycker ändå att det är lite konstigt.

Klockan var mellan 09:00-11:00 när han kikade in genom brevinkastet, så om leran ska hinna torka så borde väl avtrycken senast ha avsatts där någon gång under sen-natten..?
Med tanke på hur varmt Tishko verkade ha det i lägenheten så kanske lera torkar där på ett par minuter.

Tror "leran" var torkat blod.
Citera
2020-08-14, 02:32
Medlem
Citat:

Tvåtiden?
Enligt GW tar det minst 6 timmar att stycka en kropp. Då pratar vi styckning i större delar.
T kom hem strax efter 22 den kvällen...
Citera
2020-08-14, 02:35
Medlem
Citat:

Samma granne. Dock innan den 14 november. Men OM det skulle ha vart kusinerna så sa dom att dom inte träffat T på väldigt lång tid.
Men T:s pappa hade också en silverfärgad Audi skriven på sig som såldes nån månad efter mordet.. feb-mars om jag inte missminner mig.
Citera
2020-08-14, 03:10
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Tvåtiden?
Enligt GW tar det minst 6 timmar att stycka en kropp. Då pratar vi styckning i större delar.
T kom hem strax efter 22 den kvällen...
Mmh, men om det bara var huvudet som plockades av, det lär knappast ta 6 timmar, om han inte gnagde av det, och det tror jag väl inte..
Citera
2020-08-14, 03:15
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Samma granne. Dock innan den 14 november. Men OM det skulle ha vart kusinerna så sa dom att dom inte träffat T på väldigt lång tid.
Men T:s pappa hade också en silverfärgad Audi skriven på sig som såldes nån månad efter mordet.. feb-mars om jag inte missminner mig.
Jo, hittade detta.
Pappans Audi var väl den som var utlånad till nån kusin/släkting i Göteborgstrakten?
Citera
2020-08-14, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Nej jag tror inte det. Oftast flyttas du till en anstalt medans du inväntar tid/datum då din överklagan skall tas upp i HR.
Det finns inte hur mkt platser på ett häkte. När sedan HR domen så placeras du på Kumla för en tid där det bestäms utifrån vissa kriterier, var du skall ta ditt straff.
Nej nej han kvarstannar i häktet
Citera
2020-08-14, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Nej jag tror inte det. Oftast flyttas du till en anstalt medans du inväntar tid/datum då din överklagan skall tas upp i HR.
Det finns inte hur mkt platser på ett häkte. När sedan HR domen så placeras du på Kumla för en tid där det bestäms utifrån vissa kriterier, var du skall ta ditt straff.

Sedärja, nu blev det fel igen. ALDRIG blir du anstaltsplacerad förrän du verkställer straffet. Har den tilltalade överklagat fängelsestraffet är det omöjligt att börja verkställa det förrän domen vinner laga kraft.

Riksmottagningen på A Kumla blir den dömde placerad på när domen gäller fängelse i fyra år eller mer. (För kvinnor två år eller mer.)
Citera
2020-08-14, 09:54
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Överst på sidan 870 i fup;en nämns Christoffer (efternamnet överstruket)
Tishko ska tydligen ha lagt skulden på honom, frågan är bara när?
Jag hittar då inget mer..
Christoffer är syster Emelies fd som hon har barn med och hon lever numera på skyddad adress pga han.
Citera
2020-08-14, 09:59
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Jo, hittade detta.
Pappans Audi var väl den som var utlånad till nån kusin/släkting i Göteborgstrakten?
Det stämmer. Så har han svarat. Sedan om det är sant, vet vi inte.
Lätt för polisen att kolla men Pappan vet väl inte efternamnet på denna kusin 😆
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in