2020-08-13, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Verkligheten?

Och? Världen kretsar inte kring ens vilja att de ska komma in. De fick 0,31 procent förra valet, jag är bara realistisk. Hur lite 0,31 procent än låter, så motsvarade det drygt 20 000 röster. Att mer än fördubbla detta är faktiskt ett bra resultat i sig. Visst de är fortfarande långt ifrån riksdagshuset, men verkligheten är som den är. Jag tror inte på den moderna västerländska parlamentarismen. Den är genomkorrupt. Så länge folk tror att det går att rädda landet genom att lägga en lapp i en låda var fjärde år så förblir folk passiva och ingenting händer.

Av ditt inlägg att döma verkar du vara Sverigedemokrat, stämmer det? I så fall, tror du på allvar att SD kan "rädda landet"? Jag säger inte att AfS kommer att göra det. Jag ser endast AfS som ett av många sätt att motarbeta det korrupta systemet.

Om det är ett oseriöst parti.
Då har vi fått det bekräftat av dig att AfS inte ens bryr sig om att komma in, utan att bara stå vid sidan om och munhugga. Om ni på allvar tror att det kommer ge er inflytande, go ahead, fortsätt munhugga vid sidan om. Ingen i maktposition kommer bry sig om er och era åsikter.
Citera
2020-08-13, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Har funderat jättemycket på det där. Om man är för Swexit och för repatriering borde man självklart rösta på AfS. Men man vill samtidigt inte ta bort röster från SD och kasta bort sin röst från dom och därmed skänka bort mandat frå SD till ett sjuklöverparti om AfS inte kommer in i riksdagen. Men nytt blod och ny energi behövs i riksdagspolitiken... Det bästa vore om alla småpartier gick ihop till ett enda starkt parti... med några få gemensamma nämnare som t.ex Swexit och repatriering. Men för att vara realistiskt så kanske man måste kompromissa med det som är rådande i detta nu. Jag funderar på att om alla som vill ha en förändring snabbt kanske kunde lägga sin röst på sitt ordinarie parti i kommunal och landstingsval men lägga sin riksdagsröst på AfS. Tänk om alla invandringskritiska småpartiröstare samt många halvmissnöjda SD:are kunde lägga sin riksdagsröst på AfS så att de faktisk kunde komma in i riksdagen. Vilka roliga och givande riksdagsdebatter vi skulle få. Positionerna skulle snabbt flyttas fram och chansen till en verklig förändring skulle vara ett faktum. Funderar själv på att lägga min kommunalröst och min landstingsröst på SD och min riksdagsröst på AfS. Om AfS kom in i riksdagen så skulle SD framstå som ett ”mildare” parti för förstagångsväljaren och skulle lättare locka till sig ”tveksamma” samtidigt som AfS skulle vara ett stort stöd för SD i många frågor.
Hade vi levt i år 2002 så hade man möjligtvis kunnat tänka som du gör rent strategiskt, men problemet är att vi är i 2020 och nästa val är 2022. Förändringen måste ske nu. Svårare än så är det inte.

SD är inte intresserade av kommunal och landstingsröster. Det är inte i dom församlingarna man styr riket i helhet. SD är inte heller särskilt profilerade i lokala frågor.
Citera
2020-08-13, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
2,7% för övriga i senaste Demoskop. Är Demoskop inte en seriös opinionsundersökning enligt dig?
Faktiskt inte, då Demoskop delvis har en webbaserad panel. Inte otänkbart att SD och AfS dominerar i webbaserade panelen.

Demoskop var seriöst innan dom slogs samman med Inizio.

Dom enda seriösa opinionsinstituten är Novus, Sifo, SCB, Skop.
Citera
2020-08-13, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nolltaxerik
Om så är fallet, då ska vi informera dem.

Flashback är en del av världen. Kanske till och med det viktigaste som finns i världen. Yttrandefrihet.

• Vi var många som inte vågade rösta på AfS i valet 2018 av rädsla för en förlorad röst om partiet inte skulle komma över riksdagsspärren. I valet 2022 är situationen helt annorlunda. Vi vet att Kasselstrand kommer in i riksdagen.
• Väljarpotentialen är enorm om Kasselstrand sköter sina kort väl.
Oktetten "avlivar" äldre människor istället för att ge dem vård.
Oktetten skickar iväg svenskarnas pengar till andra länder.
Oktetten är tillfreds med ett par tusen hemlösa i Sverige.
Elever blir ihjälhuggna i skolan.
Politikerna berikar sig själva på skattebetalarnas bekostnad.
• Du har rätt i att Kasselstrand har använt fel strategi för att få ut sitt budskap.

De flesta röstar inte på ett parti för att de gillar/älskar det.
De röstar på det parti som är bäst för Sverige eller för dem själva.
Oktetten har inget att erbjuda som är bra för Sverige eller folket.
Det mest troliga är att upplysta människor röstar på AfS. De övriga demokratiska alternativen är fortfarande för långt ifrån riksdagsspärren (DD, KLP, MED och NMR).
Som sagt, två år till med oktettens vanstyre så är AfS över fyra procent med god marginal.
Du kör ju bara med samma gamla rappakalja. Tog du dig ens till kärnan av mitt inlägg? VAR I HELVETE finns AfS väljarunderlag utöver de redan etnonationalister som röstade på ND och SvP?

Och vad får dig att tro att MED inte skulle göra betydligt bättre än AfS i nästa val?

Nej, flashback är inte verkligheten. Svenskar i allmänhet sitter inte och läser flashback dagarna till ända. Säg att du skriver på flashback och folk runt omkring dig kommer titta snett på dig. Svensken ute i verkligheten bryr sig inte om invandringsfrågan och rycker bara på axlarna åt den utbredda kriminaliteten. Svensken skiter i politik och svensken är bara intresserad av att få sin lön varje 25e. Där har du anledningen till att 83 procent fortfarande slentrianröstar sjuklövern.

Ni kommer aldrig få 4 procent. Det går inte att vara så pass osynliga som ni är nu och sedan börja dyka upp som gubben i lådan varje valrörelse och tro att ni ska vinna röster.

Dessutom, när fan hade Flashback yttrandefrihet? Haha dagens garv.
Senast redigerad av flashenbacken1 2020-08-13 kl. 12:08.
Citera
2020-08-13, 12:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Ärligt talat är 0,8 % ett bra resultat. Och vem menar du skulle vara mer kompetent i AfS än Kasselstrand i nuläget? Vore intressant att veta.

Mikael Jansson. Han har visat att han kan styra upp ett misskött parti, utesluta idioter och bygga upp en partistruktur. Han har också enorm erfarenhet från SD efter att de blev stora. AfS behöver inte en demagog som partiledare utan någon som kan bilda en stark partistruktur. Sedan kan andra än han uttala sig och hålla tal etc. men man måste ha ett parti att bygga på inte en enmansshow och ett Youtubekonto.

De som kan tala för partiet är Lennart Matikainen, Jeff Ahl, Erik Berglund. De hade ett par bra tjejer också vilket jag tycker är viktigt om man inte bara vill nå dessa unga killar som sitter hemma på pojkrummet och spelar datorspel och tycker "Energi" är amerikanskt och ballt.

Kasselstrand kan hålla tal men det är bäst att göra sig av med honom för att markera en nystart och en större professionalism. Kassör eller något kanske passar honom bättre. Synd för honom men partiet måste gå före enskilda individer. Så resonerar vi i SD. Den Sverigevänliga rörelsen och Sverige går föra olika individers sårade känslor. Men vi är ju socialkonervativa och i någon mån därmed kollektivisktiska, nationalism är ju till sin natur kollektivistiskt. Lite utanför ämnet men är inte den libertarianska ådran hos vissa AfS (Inte de jag nämnde ovan) ologisk? Nationalism med individen i centrum låter mer som amerikansk patriotism.
Citera
2020-08-13, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Du kör ju bara med samma gamla rappakalja. Tog du dig ens till kärnan av mitt inlägg? VAR I HELVETE finns AfS väljarunderlag utöver de redan etnonationalister som röstade på ND och SvP?
Vi som vill Sverige väl röstar på AfS.
De som är missnöjda med oktetten kommer att missnöjesrösta på AfS.
Citat:
Och vad får dig att tro att MED inte skulle göra betydligt bättre än AfS i nästa val?
MED har ett sämre partiprogram än vad AfS har.
Citat:
Nej, flashback är inte verkligheten. Svenskar i allmänhet sitter inte och läser flashback dagarna till ända. Säg att du skriver på flashback och folk runt omkring dig kommer titta snett på dig. Svensken ute i verkligheten bryr sig inte om invandringsfrågan och rycker bara på axlarna åt den utbredda kriminaliteten. Svensken skiter i politik och svensken är bara intresserad av att få sin lön varje 25e. Där har du anledningen till att 83 procent fortfarande slentrianröstar sjuklövern.
När svensken har blivit "kulturberikad" och lönen slutar att komma den 25:e, då blir det ett annat ljud i skällan.
Citat:
Ni kommer aldrig få 4 procent. Det går inte att vara så pass osynliga som ni är nu och sedan börja dyka upp som gubben i lådan varje valrörelse och tro att ni ska vinna röster.
Det är därför AfS ska starta valkampanjen redan nu. Inga torgmöten ska arrangeras. Den brutala sanningen ska föras fram via internetaktivism.
Citat:
Dessutom, när fan hade Flashback yttrandefrihet? Haha dagens garv.
Du är tillfreds med oktettens åsiktsförbud.
Du föraktar Flashbacks yttrandefrihet.
Du har en märklig form av humor.
Senast redigerad av Nolltaxerik 2020-08-13 kl. 15:03. Anledning: Skrivfel
Citera
2020-08-13, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nolltaxerik
Vi som vill Sverige väl röstar på AfS.
De som är missnöjda med oktetten kommer att missnöjesrösta på AfS.

MED har ett sämre partiprogram än vad AfS har.

När svensken har blivit "kulturberikad" och lönen slutar att komma den 25:e, då blir det ett annat ljud i skällan.

Det är därför AfS ska starta valkampanjen redan nu. Inga torgmöten ska arrangeras. Den brutala sanningen ska föras fram via internetaktivism.

Du är tillfreds med oktettens åsiktsförbud.
Du föraktar Flashbacks yttrandefrihet.
Du har en märklig form av humor.
Till att börja med, lägg ner med att svara små delar av mina inlägg. Sammanfatta argumenten i ett långt stycke så blir det lättare att besvara dig. Nu måste jag besvara dig punkt på punkt som en robot.

Punkt 1: Ingen har hindrat dig eller någon annan från att rösta AfS

Punkt 2: Ja, det var väldigt objektivt sagt av dig. Lika objektivt som att fråga en präst om Gud finns.

Punkt 3: Långt ifrån alla kommer bli tillräckligt kulturberikade. Många som blir kulturberikade röstar på samma parti i nästa val. Lönen kommer fortsätta komma den 25e.

Punkt 4: Enbart internetaktivism är inte seriöst.

Punkt 5: Flashback har ingen yttrandefrihet, punkt slut.
Citera
2020-08-13, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fot.Noten
Då känner du inte mig! Man pratar ju nu i studio ett om försöket till migrationsuppgörelse som gått i stöpet. Kommer efter rut. Är bara allmänt intresserad av politiken. Det är ju så att innan AFS fanns var man ju hänvisad till SD. Men med tiden har man ju insett att inget händer !

/ Ingrid
Jag förstår inte, tror du på allvar att SD ensamma skulle kunna få 5 extrema vänsterliberala identitetspolitiska partier att gå med på deras förslag? Vad fan hade AfS kunnat göra i samma läge?

Om SD inte kan göra något, vad fan förväntar du dig att AfS ska göra som antagligen skulle bli ÄNNU mer utfryst än vad SD blev vid riksdagsinträdet 2010.
Citera
2020-08-13, 17:42
Medlem
Fot.Notens avatar
Citat:
Jag förstår inte, tror du på allvar att SD ensamma skulle kunna få 5 extrema vänsterliberala identitetspolitiska partier att gå med på deras förslag? Vad fan hade AfS kunnat göra i samma läge?

Om SD inte kan göra något, vad fan förväntar du dig att AfS ska göra som antagligen skulle bli ÄNNU mer utfryst än vad SD blev vid riksdagsinträdet 2010.

Men ta nu och lugna ner dig lite! Ska jag rösta på något jag inte längre tror på? Jimmie har ju blivit rätt skarp i debatter och annat och skött sig bra. Men vad hjälper det. Vi har väl aldrig haft så stor invandring som de fyra senaste åren. Dörrmattepolitiken gillar jag inte heller.

Tacka vet jag Gustav. Han talar klarspråk, man behöver inte undra vad han vill. Gillar honom till tusen

/ Ingrid
Citera
2020-08-13, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fot.Noten
Men ta nu och lugna ner dig lite! Ska jag rösta på något jag inte längre tror på? Jimmie har ju blivit rätt skarp i debatter och annat och skött sig bra. Men vad hjälper det. Vi har väl aldrig haft så stor invandring som de fyra senaste åren. Dörrmattepolitiken gillar jag inte heller.

Tacka vet jag Gustav. Han talar klarspråk, man behöver inte undra vad han vill. Gillar honom till tusen

/ Ingrid

Finns ju ingen logik i det du skriver, vilket flashenbacken påtalar. SD har alltid varit tydliga i sin kommunikation. Så även tex. Åkesson och Jomshof. SD har aldrig haft en så stram politik som nu. Inget annat parti har under decennier legat så nära SD som ju(säger inte att de är nära, utan relativt sätt) och aldrig någonsin har så många ledarsidor och opinionsbildare varit så pass tydliga och mer åt SD/M/KD-håll än nu. Går det långsamt för er som vill ha en stramare politik i praktiken? Absolut. Hade SD kunnat agera annorlunda? Knappast. De har gjort vad de lovade väljarna 2010 och tonvis därtill. Och, som sagt, inte minst förflyttningen i sig. Det är knappt kontroversiellt att vara SD:are numera, eller ligga inom den fåran. Det är en enorm enorm förflyttning som SD leget bakom. Det måste ni väl se som tillhör denna politiska ringhörna?

Att känna sig missnöjd och därmed välja AfS saknar exakt all rimlig reson. Att man väljer Afs för att de tex har en migration- och integrationspolitik man gillar, absolut, eller kombinationen av mer höger, visst. Eller swexit, absolut.

Men att få till AfS för att man är missnöjd med SD då är man bara bakom flötet. Till och med mig kan se det, som mer överblickar politiken rent allmänt.

Även om AfS skulle göra allt rätt, och det föreslås faktiskt en hel del konstruktiva idéer i denna tråd(i regel ej från AfS-inbitna..) så pratar vi tidigast valet 2026. På sin höjd ett par handfulla kommuner.

Så vad vill man uppnå om man ser AfS som räddarna för de missnöjda? Man kommer inte uppnå någonting ur det perspektivet. Ser man AfS som ett parti man rent allmänt gillar bättre, absolut, då kan man se sig som nöjd för varje 0.1%. För då är de faktiska resultaten sekundära. Man har hittat hem och ser något långsiktigt.

Tro inte att ett nytt parti, oavsett vilket, kommer göra förändring inom svensk politik inom de närmaste decennierna. Finns tusen skäl till det. Att AfS helt enkelt är dåliga kommunikatörer, osympatiska i sin framförhållning, dålig organisation riks som kommuner, m.m. Mem om vi totalt släpper det och bara tittar brett. Hur många partier har kommit in i Riksdagen, eller åkt ut? Kolla 2014. Vänstervåg. Feminist våg, extremt uppskattad och kompetent(i mångas ögon) partiledare, varenda media med sig, kändisar och ekonomiskt stöd. Det räckte inte för ett inträde i Riksdagen.

SD har, och har haft under många, många år, en kärna i partiledningen som varit oerhört intelligenta och begåvade människor. Man har haft en folkrörelse runt sig. Man har en pressavdelning och en kommunikationsavdelning få partier i Europa kan mäta sig med. Det gäller alltså också svenska partier.

Det är så mycket som måste klaffa för att nå ens små framgångar som 4%(i jämförelse med 20%). Det är inget självspelande piano pga. Att det finns ett latent stöd. Det är det man verkar tro inom AfS-sfären och därför kommer det gå bra och allt kommer lösa sig. Nej, glöm det. Uppoffring, flyt, stöd, 20-talet överbegåvade människor med specialområden inom de områden som krävs(politikutveckling, ideologi, press, kommunikation osv). Då kanske kanske går det vägen.

Man måste tänka om från grunden. I början trodde man att partiledningen, som kom från SDU, skulle räcka. Hyggligt smarta med viss erfarenhet och viss medial uppmärksamhet. Redan där kom första misstaget. Gå på Åkesson och SD, där kom andra. Inte bygga organisation och sikta på fullmäktige i första val, det var det tredje misstaget. Aggressiva talare med fokus på polarisering och därmed uppmärksamhet, det fjärde. Listan är lång. Ni borde lyssna på de som faktiskt lägger fram konstruktiv kritik istället för att attackera. För oss utomstående med objektivitet, är det lätt att se.
Citera
2020-08-13, 18:51
Medlem
Fot.Notens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeO84
Finns ju ingen logik i det du skriver, vilket flashenbacken påtalar.
Bla, bla, bla, bla osv i det oändliga.

Det spelar ingen roll för mig att du anser mig bakom flötet. Tack och detsamma. Det förhåller sig nämligen så att mina åsikter sammanfaller med AFS i de allra flesta fallen, att jag tycker Gustav är oerhört mycket bättre än Jimmie på precis alla sätt. Det är just därför jag numera röstar på AFS och tänker fortsätta så! Varför ska jag rösta på något jag inte tror på längre?

/ Ingrid
Citera
2020-08-13, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeO84
Finns ju ingen logik i det du skriver, vilket flashenbacken påtalar. SD har alltid varit tydliga i sin kommunikation. Så även tex. Åkesson och Jomshof. SD har aldrig haft en så stram politik som nu. Inget annat parti har under decennier legat så nära SD som ju(säger inte att de är nära, utan relativt sätt) och aldrig någonsin har så många ledarsidor och opinionsbildare varit så pass tydliga och mer åt SD/M/KD-håll än nu. Går det långsamt för er som vill ha en stramare politik i praktiken? Absolut. Hade SD kunnat agera annorlunda? Knappast. De har gjort vad de lovade väljarna 2010 och tonvis därtill. Och, som sagt, inte minst förflyttningen i sig. Det är knappt kontroversiellt att vara SD:are numera, eller ligga inom den fåran. Det är en enorm enorm förflyttning som SD leget bakom. Det måste ni väl se som tillhör denna politiska ringhörna?

Att känna sig missnöjd och därmed välja AfS saknar exakt all rimlig reson. Att man väljer Afs för att de tex har en migration- och integrationspolitik man gillar, absolut, eller kombinationen av mer höger, visst. Eller swexit, absolut.

Men att få till AfS för att man är missnöjd med SD då är man bara bakom flötet. Till och med mig kan se det, som mer överblickar politiken rent allmänt.

Även om AfS skulle göra allt rätt, och det föreslås faktiskt en hel del konstruktiva idéer i denna tråd(i regel ej från AfS-inbitna..) så pratar vi tidigast valet 2026. På sin höjd ett par handfulla kommuner.

Så vad vill man uppnå om man ser AfS som räddarna för de missnöjda? Man kommer inte uppnå någonting ur det perspektivet. Ser man AfS som ett parti man rent allmänt gillar bättre, absolut, då kan man se sig som nöjd för varje 0.1%. För då är de faktiska resultaten sekundära. Man har hittat hem och ser något långsiktigt.

Tro inte att ett nytt parti, oavsett vilket, kommer göra förändring inom svensk politik inom de närmaste decennierna. Finns tusen skäl till det. Att AfS helt enkelt är dåliga kommunikatörer, osympatiska i sin framförhållning, dålig organisation riks som kommuner, m.m. Mem om vi totalt släpper det och bara tittar brett. Hur många partier har kommit in i Riksdagen, eller åkt ut? Kolla 2014. Vänstervåg. Feminist våg, extremt uppskattad och kompetent(i mångas ögon) partiledare, varenda media med sig, kändisar och ekonomiskt stöd. Det räckte inte för ett inträde i Riksdagen.

SD har, och har haft under många, många år, en kärna i partiledningen som varit oerhört intelligenta och begåvade människor. Man har haft en folkrörelse runt sig. Man har en pressavdelning och en kommunikationsavdelning få partier i Europa kan mäta sig med. Det gäller alltså också svenska partier.

Det är så mycket som måste klaffa för att nå ens små framgångar som 4%(i jämförelse med 20%). Det är inget självspelande piano pga. Att det finns ett latent stöd. Det är det man verkar tro inom AfS-sfären och därför kommer det gå bra och allt kommer lösa sig. Nej, glöm det. Uppoffring, flyt, stöd, 20-talet överbegåvade människor med specialområden inom de områden som krävs(politikutveckling, ideologi, press, kommunikation osv). Då kanske kanske går det vägen.

Man måste tänka om från grunden. I början trodde man att partiledningen, som kom från SDU, skulle räcka. Hyggligt smarta med viss erfarenhet och viss medial uppmärksamhet. Redan där kom första misstaget. Gå på Åkesson och SD, där kom andra. Inte bygga organisation och sikta på fullmäktige i första val, det var det tredje misstaget. Aggressiva talare med fokus på polarisering och därmed uppmärksamhet, det fjärde. Listan är lång. Ni borde lyssna på de som faktiskt lägger fram konstruktiv kritik istället för att attackera. För oss utomstående med objektivitet, är det lätt att se.

Vi har redan facit: Blotta hotet från AfS tvingade SD att ta upp återvandringen och överge den ständiga liberaliseringen av migrationspolitiken som ju kulminerade i den dubbla kvotflyktingmottagningen 2015.

Om SD fortsätter att röra sig i den riktningen och tar upp svensketnisk utsatthet mer, så är det möjligt att man kan hindra ett parti som AfS att lyfta. Samtidigt som man då också profilerar sig tydligare mot övriga riksdagspartier och erbjuder dessa en mer positiv och trovärdig politik än sverigecentra och kulturlotsar i Orten.

Sanningen är att Afs-sympatisörer påverkade svensk inrikespolitik innan de ens la röstsedeln i valurnan, mer än den lojalaste SD-väljaren som nöjer sig med det minst dåliga alternativet och därför inte kommer erbjudas ett bra alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in