2020-08-13, 17:32
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Idag hoppas jag på vinst för Elfsborg, Häcken, Sirius, Norrköping och givetvis för Kalmar FF! Det är ju nu det vänder. AIK mot Fuskersund får gärna sluta kryss.

Är det bara jag eller är det en starkt minskad aktivitet här inne av AIKare?

Minskad aktivitet från alla olika fans från alla olika håll tycker jag man har märkt av, både stockholmare och göteborgare har blivit väldigt tysta härinne. Göteborgarna lyser t.ex. med sin frånvaro. Här var livliga diskussioner förut stockholmsfansen sinsemellan om vilket stockholmslag som skulle sluta 3a men med tanke på att t.ex. Hammarby och AIK underpresterat rejält är det inte konstigt med mindre aktivitet. DIF-fansen försvann illa kvickt efter derbytorsken men efter vinsten mot Mjällby kröp några ut från sin håla. Somliga fans har väl gett upp den här säsongen redan. Och vissa har mage att kalla MFF-fans för medgångssupportrar.
Citera
2020-08-13, 17:38
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Somliga fans har väl gett upp den här säsongen redan. Och vissa har mage att kalla MFF-fans för medgångssupportrar.
Ni är medgångssupportrar. Åker ni ur Allsvenskan så lovar jag att det blir en flytt till Malmö IP igen. Den här gången kanske det kommer fler än 2000 pers på de avgörande matcherna, men er historia är inte annat än pinsam. Ni är det mest patetiska laget i Allsvenskans historia.
Citera
2020-08-13, 17:50
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Ni är medgångssupportrar. Åker ni ur Allsvenskan så lovar jag att det blir en flytt till Malmö IP igen. Den här gången kanske det kommer fler än 2000 pers på de avgörande matcherna, men er historia är inte annat än pinsam. Ni är det mest patetiska laget i Allsvenskans historia.

Och ni är som en skrikig lillebror som kräver uppmärksamhet där i MFFs skugga. Varken mer eller mindre. En HeIFare har ingen talan här.
Citera
2020-08-13, 17:58
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är ju jobbigt utan Bjärs, Aiesh, Giorgi och Söder av dom där. Visst har övriga fått spela en del men det har ju berott på skador etc på andra.

Laget är ju ändå inte så svårt att ta ut.
Greken i buren.
Sedan tar ju Wernersson och Jallow var sin kant, centralt i backlinjen lär vi se Jakob igen och är Calisir tillräckligt fit för att starta gör han det annars får man hoppas på Tolinsson där, även Wikström är med i truppen.
Erling och Hasse på mitten med Paka, Sana och Sargon framför sig.
CK på topp.

Det blir dock tufft ändå, dels vinner vi ju aldrig denna säsong och dels har vi ju svårt att vinna på Guldfågeln, är väl bara en seger där sedan stället invigdes...

Det var väl 2015 på våren då Bjärsmyr gjorde årets fulaste mål och Vibe var i sitt esse.

Nä idag är det bara kryss man kan glädja sig åt, eller kan blixten slår ner. Kommer knappt ihåg hur en seger kändes.
Citera
2020-08-13, 18:23
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Det var väl 2015 på våren då Bjärsmyr gjorde årets fulaste mål och Vibe var i sitt esse.

Nä idag är det bara kryss man kan glädja sig åt, eller kan blixten slår ner. Kommer knappt ihåg hur en seger kändes.

Kryss är nog max idag, ingen som gör mål och halva laget på skadelistan, fy fan.
Citera
2020-08-13, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Nä, jag räknade lite på det nu och det är väl inte helt omöjligt, men det skulle krävas en ordentligt uppryckning:

Elfsborg har 7-6-1 på 14 spelade matcher och skulle alltså behöva spela 10-3-3 eller 9-6-1 på slutet nu.
Norrköping (7-4-3) behöver spela 11-2-3 eller 10-5-1.
Att DIF (8-2-5) skulle klara av att sluta på 11-1-3 eller 10-4-1 ser jag som fullständigt osannolikt dock.

Samtidigt behöver Malmö bara spela 8-3-4 för att nå 61 poäng.

Ellos är svårbesegrade, vinner dom idag tror jag inte att det där är omöjligt för dom att plocka 60 poäng om dom kan slippa skador och inte säljer nyckelspelare, skulle någon rycka i t ex Karlsson eller afrikanen som jag blivit imponerad av(missade självfallet utklassningen mot Häcken) kan slagstyrkan försämras dock.
Citera
2020-08-13, 18:56
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ellos är svårbesegrade, vinner dom idag tror jag inte att det där är omöjligt för dom att plocka 60 poäng om dom kan slippa skador och inte säljer nyckelspelare, skulle någon rycka i t ex Karlsson eller afrikanen som jag blivit imponerad av(missade självfallet utklassningen mot Häcken) kan slagstyrkan försämras dock.
Jag vete fan alltså, jag tror att Elfsborg har haft en hel del flyt. Det är många uddamålssegrar så här långt och väldigt många kryss. Visst, det är väl exakt det flytet man ska ha med sig för att fajtas i toppen, men jag tror inte att Elfsborg slutar topp 3.

Har dock gärna fel, ser betydligt hellre dom där uppe än Djurgården till exempel.
Citera
2020-08-13, 20:08
Medlem
Engelsk-Svenskens avatar
Citat:
Arg för MFF alltid kommer vara bättre än HIF eller?
Citera
2020-08-13, 20:25
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

Jaja du låter som en repig skiva kom med något nytt.

Ha så kult där i botten.
Citera
2020-08-13, 21:03
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Herr3guw
Du o jag suger på att tippa!

MEN FAN SÅ SKÖNT!
Citera
2020-08-13, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Du o jag suger på att tippa!

MEN FAN SÅ SKÖNT!
Ja, jag är så lycklig. Tamigfan den skönaste segern på år känner jag just nu. Är helt jävla lyrisk.
Citera
2020-08-13, 21:07
Medlem
13 oavgjorda var rekordet Trazke? Det slår vi lätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in